Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Ιδιαίτερα κρίσιμη κρίνεται η κατάσταση στην ακτοπλοϊκή αγορά, κυρίως λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης και της αύξησης της τιμής των καυσίμων, σύμφωνα με τα συμπεράσματα ετήσιας έρευνας για την ελληνική ακτοπλοΐα, που παρουσίασε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου...
ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας XRTC Γιώργος Ξηραδάκης.

«Στις αρχές του 2000 καλούσαμε για νέες επενδύσεις, γιατί υπήρχε ο χώρος της ανανέωσης του στόλου και υπήρχε χώρος επέκτασης της αγοράς», τόνισε ο κ. Ξηραδάκης, υπογραμμίζοντας ότι πριν από πέντε χρόνια λόγω της οικονομικής ευμάρειας για τον απλό Έλληνα ήταν πολύ εύκολο να πάει για Σαββατοκύριακο σε ένα νησί των Κυκλάδων.

Ωστόσο, τόνισε, η οικονομική αστάθεια της χώρας, τα οικονομικά προβλήματα περιόρισαν τη χρήση των πλοίων με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη τα περιθώρια κέρδους εξανεμίστηκαν και τη θέση τους πήραν σημαντικές ζημιές, στην εμφάνιση των οποίων συνετέλεσε βέβαια και η μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Από τα θετικά σημεία της λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι ότι υπάρχουν πολύ δυνατές και σταθερές σχέσεις με τις τράπεζες που τις χρηματοδοτούν και ότι από κοινού έχουν συμφωνήσει για αναδιαρθρώσεις δανείων, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC.

Ο κ. Ξηραδάκης πρόσθεσε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να μπουν σε μια σοβαρή αξιολόγηση των εσωτερικών τους διαδικασιών, ώστε να εξασφαλίσουν αποδοτικότερες λειτουργίες και να επιτευχθεί ένα υψηλότερο επίπεδο ανταγωνιστικότητας.