Ο ΣΤ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ


Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ν. Ιωαννίνων, κ. Σταύρος Καλογιάννης, απαντώντας στην ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες από το ΥΠΥΜΕΔΙ για τις συμβάσεις παραχώρησης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Δεν θα παρακολουθήσουμε την παραληρηματική απάντηση του ΥΠΥΜΕΔΙ για τις συμβάσεις παραχώρησης. Τα γεγονότα είναι ξεκάθαρα. Όμως, στο ΥΠΥΜΕΔΙ έχουν το μυαλό τους ακόμα στην περασμένη δεκαετία, λησμονώντας ότι «κυβερνούν» επί δύο ολόκληρα χρόνια.
Το έργο της Νέας Δημοκρατίας στα δημόσια έργα δεν μπορεί να αμφισβητείται από κανένα. Όπως έχουμε δεκάδες φορές τονίσει, τόσο στο Κοινοβούλιο όσο και με δελτία τύπου, για τη Νέα Δημοκρατία οι συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2007 είναι εξαιρετικά επωφελείς για το Ελληνικό Δημόσιο διότι:
Έχουν φθηνό κόστος κατασκευής σε σχέση με αντίστοιχα έργα στην ΕΕ. Έχουν φθηνό κόστος δανεισμού και μάλιστα χωρίς κρατικές εγγυήσεις (σε αντίθεση με τις παλαιότερες συμβάσεις παραχώρησης που είχαν υπογραφεί επί Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ). Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εγγυημένα το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων. Παράλληλα, υλοποιείται η μεγαλύτερη αναπτυξιακή επένδυση των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα, ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου, με ελάχιστη εθνική συμμετοχή, μόλις 12,5%. Ας τις συγκρίνει κάθε πολίτης με τις «επενδύσεις» των Αράβων στον Αστακό, που θα έφερνε η σημερινή Κυβέρνηση!!
Για την υποθαλάσσια στη Θεσσαλονίκη δεν έχει ευθύνη η προηγούμενη κυβέρνηση, όπως είναι σε όλους γνωστό.
Κατανοούμε την αδυναμία του ΥΠΥΜΕΔΙ να απαντήσει στα ερωτήματά μας. Επί 20 ολόκληρους μήνες εμπαίζει τους Έλληνες πολίτες, υποσχόμενο δήθεν «αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης» και «μείωση των διοδίων». Υποσχόταν ειδικό λογαριασμό 500 εκατ. ευρώ, υπό μορφή εγγύησης προς τις Τράπεζες, ώστε να «ξεπαγώσουν» τα δάνεια προς τους παραχωρησιούχους. Υποσχόταν Ανώνυμη Εταιρεία ειδικού σκοπού, η οποία θα τιτλοποιούσε τα έσοδα από τα διόδια των συμβάσεων παραχώρησης.
Δεν έκανε τίποτα απολύτως απ’ όλα αυτά, με αποτέλεσμα να σταματήσουν τα έργα εδώ και έναν σχεδόν χρόνο και όχι «τώρα», όπως αναφέρει το ΥΠΟΜΕΔΙ.
Περισσεύει βέβαια η αλαζονεία, όταν ο αρμόδιος Υφυπουργός δίνει στο Κοινοβούλιο φωτοτυπημένες απαντήσεις στον έλεγχο που του ασκούμε. Δείχνει, παράλληλα την ένδεια επιχειρημάτων του Υπουργείου, το οποίο έχει περιοριστεί πλέον σε ρόλο θεατή των γεγονότων, καθώς:
α) Το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας (και όχι το αρμόδιο ΥΠΥΜΕΔΙ, όπως πομπωδώς είχε εξαγγείλει το 2009) με δική του νομοθετική πρωτοβουλία, ιδρύει Ανεξάρτητη Αρχή η οποία αναλαμβάνει τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης!
β) Το Υπουργείο Οικονομικών (και όχι το αρμόδιο ΥΠΥΜΕΔΙ) προκήρυξε νέο διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλων, που θα αναλάβουν τις συμβάσεις παραχώρησης!
γ) Το Υπουργείο ΠΕΚΑ (και όχι το αρμόδιο ΥΠΥΜΕΔΙ) έφερε στη Βουλή διάταξη περί «δωρεάν εκπόνησης μελετών προς το Δημόσιο». Τη διάταξη αυτή, το ΥΠΥΜΕΔΙ την προτείνει (ακόμα …) σε σχέδιο νόμου που πρωτοπαρουσίασε το Δεκέμβριο του 2009 και συνεχίζει να βρίσκεται υπό διαβούλευση!
Το ΥΠΥΜΕΔΙ απαξιώνεται καθημερινά από την αδράνειά του. Βούλιαξε στο θέμα των ταξί και στις εντεινόμενες διαφορές μεταξύ πρώην και νυν Υπουργών Υποδομών και εγκατέλειψε τα δημόσια έργα και τις συμβάσεις παραχώρησης. Για τη Νέα Δημοκρατία αυτές οι συμβάσεις είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας και πρέπει τα έργα να επανεκκινήσουν.
Καλούμε, για μία ακόμα φορά, το Υπουργείο Υποδομών να απαντήσει:
-Υπάρχει χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης των αυτοκινητοδρόμων;
-Τι θα περιλαμβάνουν οι αναθεωρήσεις, εάν γίνουν,
-Τι γίνεται με τα διόδια που εισπράττονται σε όσα έργα έχουν από καιρό σταματήσει;».