ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ'ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΗ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

"Δε σας ζητάω μια ρητορική επιχειρηματολογίας και ανασκευής θέσεων διαφορετικών απόψεων, αλλά μια σύντομη, στο βαθμό που ο καθένας επιθυμεί και κρίνει πρέπον, παρουσίαση των απόψεών σας με επιχειρήματα. Ελπίζω οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, από εσάς να αφιερώσουν μισή ώρα από το χρόνο τους ώστε να βοηθήσουν με την καθοδήγησή τους εμάς, τους φοιτητές σας." Αίτημα φοιτητή μας (Το πλήρες κείμενο  στο τέλος)


*****, θερμά συγχαρητήρια για το μήνυμα σου και για την ξεκάθαρη θέση σου. Μπράβο και πάλι μπράβο για το κουράγιο σου, παρότι έκανες αυτό που έπρεπε να νοιώθουν ελεύθεροι να κάνουν όλοι οι συμφοιτητές σου, να ζητήσουν δηλαδή από εμάς, τους δασκάλους τους, αυτό που έπρεπε να έχουμε κάνει από μόνοι μας εδώ και πολύ καιρό. Βέβαια όλα αυτά συμβαίνουν σε μια υγιή κοινωνία. Σε μια κοινωνία που ο σεβασμός της αντίθετης άποψης 
και των δικαιωμάτων του συνανθρώπου σου είναι ο βασικός κανόνας λειτουργίας. Εύχομαι το μήνυμα σου νάνε η αφορμή για να ξυπνήσουμε εμείς οι δάσκαλοι σας από το λήθαργο στο οποίο δυστυχώς βρισκόμαστε. Και η αρχή νομίζω πως έγινε.
Σίγουρα η δημόσια τοποθέτηση των καθηγητών όχι μόνο θα βοηθήσει στην προώθηση του διαλόγου όποια και αν είναι η γνώμη τους αλλά και είναι υποχρέωση τους να το κάνουν στην κρίσιμη αυτή για την χώρα περίοδο που διανύουμε.
Τώρα όσον αφορά το ερώτημα σου.
  1. Όπως έχω εκφράσει επανειλημμένα στο παρελθόν δεν συμφωνώ με την πράξη της κατάληψης και το άσυλο με την μορφή που αυτά έχουν πάρει σήμερα. Υπάρχει γελοιοποίηση της έννοιας του Ασύλου εδώ και της κατάληψης θα συμπλήρωνα. Το Πανεπιστήμιο είναι ναός γνώσης και κανένας μα κανένας δεν έχει το δικαίωμα να το κλείνει γιατί απλά αυτό ανήκει στην κοινωνία. 
  2. Κάθε Νόμος έχει θετικά και αρνητικά. Είναι αδύνατο να φτιαχτεί ένας Νόμος με τον οποίο θα συμφωνούνε όλοι. Αλλοίμονο αν αναγνωρίσουμε το δικαίωμα σε κάθε μερίδα της κοινωνίας που δεν συμφωνεί, όχι μόνο να μην τον εφαρμόζει αλλά να επιβάλει δια της βίας την μη εφαρμογή του στους άλλους. Αυτά μας οδηγούν σε αποδοχή φασιστικών μεθόδων και νοοτροπιών και φυσικά οδηγούν το σύστημα σε deadlock. Είναι αυτονόητο πως δεν μπορεί να λειτουργήσει στην βάση αυτή μια οργανωμένη Πολιτεία/κοινωνία. Μια οργανωμένη πολιτεία έχει θεσμούς και δικλείδες ασφαλείας για τον έλεγχο της Συνταγματικότητας ενός Νόμου. Αλλοίμονο αν ο καθένας μας με το πρόσχημα της Αντισυνταγματικότητας μπορούσε να αρνηθεί την εφαρμογή του Νόμου (περί εφαρμογής των νόμων εδώ και εδώ). Αυτονόητο ακόμη και για παιδιά Δημοτικού. Τώρα όσο για την ανάγκη ύπαρξης Νόμων που θα ορίζουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο οφείλουν να κινούνται τα μέλη μιας κοινωνίας, είναι αστείο να ανοίξουμε μια συζήτηση πάνω  στο θέμα αυτό. Οι οργανωμένες κοινωνίες έχουν δώσει απάντηση στον προβληματισμό αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Παραθέτω απόσπασμα από σχετικό μήνυμα μου
    «Κύριε Πρύτανη,
    Επειδή από όλα τα παραπάνω γεγονότα διαφαίνεται πως έχει δημιουργηθεί στα αρμόδια όργανα, στο προσωπικό, αλλά και στη Πανεπιστημιακή κοινότητα η πεποίθηση πως μπορεί το Πανεπιστήμιο Πατρών, πιθανόν στα πλαίσια της αυτοτέλειας του, να αρνηθεί την εφαρμογή του σχετικού με (….) Νόμου αλλά και γενικότερα κάθε Νόμου της Ελληνικής Πολιτείας και (…) αλλά πρωτίστως επειδή όλη αυτή η κατάσταση περνάει επικίνδυνα για ένα Δημοκρατικό Πολίτευμα μηνύματα στους φοιτητές μας οι οποίοι θα κληθούν να αποτελέσουν την  ηγεσία της αυριανής κοινωνίας μας, σας παρακαλώ να ενημερώσετε την Πανεπιστημιακή κοινότητα για την θέση του Πανεπιστημίου Πατρών επί του εν λόγω θέματος, καθώς «όπου γαρ μη νόμοι άρχουσιν, ουκ έστι πολιτεία,» (Πολιτικά, 1292a 32-37).» πλήρες κείμενο

  3. Δεν θα καταγράψω στο κείμενο μου αυτό θετικά και αρνητικά για τον συγκεκριμένο Νόμο. Θα σε παραπέμψω σε σχετικά κείμενα μου στα οποία παραθέτω επιχειρήματα κατά θέσεων που εμφανίστηκαν και προβλήθηκαν καταγράφοντας τα σημαντικότερα επιχειρήματα κατά του Νόμου.

Η "παράλογη απαίτηση της Μπολόνια", N. Χριστοδουλάκης

Νόμος για τα ΑΕΙ: Αντιμετωπίζει ουσιαστικά προβλήματα;

Μετά τους φοιτητές και ο Σύλλογος ΔΕΠ κατά του Νόμου (?)

Προσχέδιο νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση - Μύθοι και Πραγματικότητα

Πανεπιστημιακοί από 43 χώρες υπερασπίζονται την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Απάντηση

Καταλήψεις ΑΕΙ - Κύριε Πρύτανη, πού είστε;


Όπως υποστηρίζω στην πλειονότητα της όλη η επιχειρηματολογία βασίζεται κυρίως σε υποθετικά σενάρια αρρωστημένων μυαλών και χρεωκοπημένων νοοτροπιών και αντιλήψεων. Αυτών που οδήγησαν την χώρα στην σημερινή κατάσταση.

Και φυσικά είμαι ανοικτός σε διάλογο και ανταλλαγή επιχειρημάτων σε όλα τα παραπάνω θέματα αλλά πάντα στην βάση στοιχείων.

Παρόλα τα παραπάνω νοιώθω πως οφείλω να απολογηθώ σε σένα και στους συμφοιτητές σου σας γιατί η μέχρι σήμερα αντίδραση μου στα φαινόμενα που ζούμε δεν κατάφερε να αποτρέψει την στέρηση του δικαιώματος σας για μόρφωση αλλά κυρίως να αποτρέψει πράξεις που έχουν υποθηκεύσει το μέλλον σας.

Να είσαι καλά
Κλεάνθης Θραμπουλίδης
Ένας καθηγητής σου


On 13/9/2011 10:44 μμ, Thanos ******* wrote: Αξιότιμοι κ. Καθηγητές,


Ονομάζομαι ***** ******** και είμαι  ένας απ' τους προπτυχιακούς φοιτητές του ΤΗΜΤΥ. Η ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση βρίσκεται σε ένα κομβικό γι' αυτή σημείο, ένα σημείο το οποίο έχει αποτελέσει μήλο της Έριδος για την ελληνική κοινωνία, από τους απλούς πολίτες, τους βουλευτές και τα Μ.Μ.Ε., μέχρι τους προπτυχιακούς φοιτητές και τους Πρυτάνεις των ελληνικών πανεπιστημίων. Από τη συνέχιση της ακαδημαϊκής περιόδου μετά τις διακοπές του καλοκαιριού, περίπου την ίδια περίοδο που ψηφίστηκε ο νέος νόμος για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Βουλή, οι πληροφορίες που φτάνουν σε μας ως φοιτητές είναι ποικίλες και δυστυχώς πολλές φορές συγκεχυμένες. Προσωπικά πιστεύω ότι οι πλέον κατάλληλοι ώστε να εκφέρουν άποψη για το νέο νόμο είναι οι καθηγητές μου, καθώς είναι άνθρωποι που αφορά ο νόμος και έχουν πολυετή πείρα σε αυτόν τον τομέα, που με κάνει να σέβομαι περισσότερο την κρίση τους. Ορμώμενος, λοιπόν, από τα τελευταία e-mail καθηγητών που έχουμε όλοι λάβει, βλέπω ότι οι δίοδοι επικοινωνίας δασκάλων και φοιτητών δεν είναι κομμένες, και θα ήθελα να σας ζητήσω να βοηθήσετε εμένα και όποιον άλλον μπορεί να βρίσκεται στη θέση μου να αποκρυσταλλώσει άποψη παραθέτοντας τις θέσεις σας για το καινούργιο νόμο. Δε σας ζητάω μια ρητορική επιχειρηματολογίας και ανασκευής θέσεων διαφορετικών απόψεων, αλλά μια σύντομη, στο βαθμό που ο καθένας επιθυμεί και κρίνει πρέπον, παρουσίαση των απόψεών σας με επιχειρήματα. Ελπίζω οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, από εσάς να αφιερώσουν μισή ώρα από το χρόνο τους ώστε να βοηθήσουν με την καθοδήγησή τους εμάς, τους φοιτητές σας.


Μετά τιμής,
***** *********
http://ellinikodimosiopanepistimio.blogspot.com/2011/09/blog-post_5161.html