ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ;


Άνθρωπος της θάλασσας.και της στεριάς.
Μια ολόκληρη ζωή στην θάλασσα, δεν μπορώ να κρύψω από κανέναν ότι μου
δίδαξε πολλά, μα περισσότερο ότι με έκανε να την αγαπήσω και να ταυτιστώ
μαζί της.
Δεν θα μπορούσα να φανταστώ την ζωή μου χωρίς αυτήν, όπως και πολλοί
συμπολίτες μου τους οποίους βλέπω καθημερινά να κάνουν βόλτα  στην Ηρώων
Πολυτεχνείου και την Ακτή Δυμαίων.
Δυστυχώς, τους χωρίζουν τα κάγκελα του Οργανισμού Λιμένος Πατρών.
Για κάποια στιγμή σκέφτηκα την εικόνα χωρίς αυτά και ενθουσιάστηκα, για να
προσγειωθώ λίγα δευτερόλεπτα μετά στην πραγματικότητα.
Άλλωστε η σχέση της Πάτρας με την θάλασσα και το λιμάνι της είναι
διαχρονική.
Ερωτική θα την χαρακτήριζε κανείς...
Το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας υπήρξε με οικονομικούς όρους αιώνες τώρα, το
κέντρο ανάπτυξης για την πόλη, την τοπική κοινωνία και όχι μόνο.
Ωστόσο η σχέση αυτή υπέστη ένα βαθύ και μεγάλο ρήγμα όταν  ο ΟΛΠΑ έγινε
Ανώνυμη Εταιρεία και ξαφνικά η πρόσβαση της πόλης στο παράκτιο τμήμα της
έγινε προβληματική.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, για να φτάσουμε στην σημερινή,
θλιβερή για τον τόπο και την κοινωνία κατάσταση.
Η σχέση της πόλης με την έξοδο της προς στην θάλασσα ουδέποτε
αποκαταστάθηκε.
Ακόμη ηχούν στα αυτιά των Πατρινών οι δεσμεύσεις του σημερινού
Πρωθυπουργού στην προεκλογική συγκέντρωση του 2009 στην πλατεία Γεωργίου,
για άμεση επίλυση του θέματος προς όφελος της πόλης και των κατοίκων.
Βέβαια από .δεσμεύσεις άλλο τίποτα εκείνη την περίοδο.
Στις 30 Οκτωβρίου 2010 υπογράφηκε και σχετικό πρωτόκολλο ανάμεσα στον Δήμο
Πατρέων και τον ΟΛΠΑ Α. Ε, παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ.
Θεόδωρου Πάγκαλου, ενώ για το ίδιο θέμα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο
Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στις 3 Μαΐου 2011 και
τέθηκε και στην υπό τον Πρωθυπουργό σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε
στα Καλάβρυτα στις 29 Μαΐου 2011.
Σε όλες αυτές τις συσκέψεις εκφράστηκε επανειλημμένως η θετική πρόθεση της
κυβέρνησης απέναντι στο θέμα, το οποίο απόκτησε νέα διάσταση μετά την
μεταφορά του Λιμανιού της πόλης στις νέες εγκαταστάσεις του.
Επειδή όμως στην ζωή αλλά και στην πολιτική (και κυρίως σε αυτήν ) η κρίση
γίνεται επί του αποτελέσματος και όχι επί των προθέσεων, την θετική
αφετηρία των οποίων ουδείς θα ήθελε να αμφισβητήσει, υπάρχουν κάποια
ζητήματα γύρω από το θέμα τα οποία προκαλούν την εύλογη και έντονη
ανησυχία της πόλης και των κατοίκων της. Η θέση της διοίκησης του ΟΛΠΑ
περί νομικών κωλυμάτων στην εφαρμογή των όποιων αποφάσεων για απόδοση του
θαλάσσιου μετώπου στην πόλη, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά σε όλους μας.
Όμως είναι εύλογη η ανησυχία η οποία δημιουργείται στους  δημότες της
πόλης από μία πιθανή ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Πάτρας  πριν
ολοκληρωθεί η παράδοση του θαλάσσιου μετώπου στην πόλη, καθώς και η
στασιμότητα  γύρω από το θέμα.
Με δεδομένη την ζωτική σημασία για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας την
πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο, είναι καιρός οι αρμόδιοι φορείς να αναλάβουν
τις σχετικές πρωτοβουλίες για την οριστική επίλυση του θέματος.
Η απρόσκοπτη πρόσβαση της Πάτρας και των Πατρινών στο θαλάσσιο μέτωπο της
πόλης για οποιονδήποτε λόγο, είναι αναφαίρετο δικαίωμα και προϋπόθεση
προοπτικής για την τοπική κοινωνία.
Το θέμα αυτό  δεν έχει χρώμα κομματικό, δεν έχει χρώμα πολιτικό,
εμπεριέχει αγάπη για τον τόπο μας και αγωνία για την πορεία του στο άμεσο
μέλλον.
Η σχέση ζωής του υπογράφοντος με την θάλασσα, είναι σαφές πως δεν επιτρέπουν καμία σκέψη περί όψιμου ενδιαφέροντος που τυχόν μπορεί να
διατυπωθεί.
Αντίθετα, είναι σαφής η ειλικρινής πρόθεση για συστράτευση σε μια υπόθεση
που μας αφορά όλους.

Καραμαλίκης Γεώργιος Ναύαρχος ε.α. Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΝ

Αν.Τομεάρχης
Εθνικής Άμυνας Ν.Δημοκρατίας