ΜΕ ΚΡΑΧ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ


Στα 110 εκατ. ευρώ ανέρχονται, πλέον, οι βεβαιωμένες προς το ΝΑΤ οφειλές ενώ η κρατική επιχορήγηση που θα λάβει το 2012 το ταμείο των ναυτικών θα είναι μειωμένη κατά 130 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα η περαιτέρω μείωση των συντάξεων προς τους δικαιούχους... 
να αποτελεί πλέον σοβαρό ενδεχόμενο.
Πηγές του ταμείου επισημαίνουν ότι στην πραγματικότητα από αυτά τα 110 εκατ. ευρώ τουλάχιστον το 50% θεωρείται πλέον χαμένο καθώς αφορά κατά κύριο λόγο ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες έχουν τεθεί εκτός αγοράς. Πρόκειται για περιπτώσεις όπως η ΔΑΝΕ η οποία έχει χρεοκοπήσει από τη δεκαετία του '90, για την εταιρεία Αγούδημου η οποία σταμάτησε να λειτουργεί πριν από τρία χρόνια λόγω οικονομικών δυσκολιών.
Οφειλές 
Τα πλοία της εκποιήθηκαν από τον ΟΛΠ παρά την αντίθετη άποψη που είχε διατυπωθεί από την τότε διοίκηση του ΝΑΤ καθώς τα χρέη από τα ναυτολόγιά τους είχαν φθάσει τα 28 εκατ. ευρώ.
Περί τα 16 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι οφείλει εξάλλου άλλη μία ακτοπλοϊκή επιχείρηση η οποία βρίσκεται σε λειτουργία αλλά επί χρόνια αρνείται να έρθει σε συμφωνία με το ταμείο για την εξόφληση των υποχρεώσεών της τις οποίες κατά πάγια τακτική τις αμφισβητεί.
Το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά τη μη απόδοση από τις εταιρείες του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Αυτοκινήτων), ένα τέλος το οποίο μέχρι πρόσφατα επιβάρυνε με 6% τις τιμές των εισιτηρίων στα πλοία της ακτοπλοΐας και πληρωνόταν από τους επιβάτες. Το ΝΑΤ εισέπραττε αυτό το τέλος μέσω της εφορίας.
Εισφορές 
Η εισφοροδιαφυγή σε συνδυασμό με την καταιγιστική μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών έχουν βυθίσει το ΝΑΤ στα ελλείμματα με προοπτική περαιτέρω διεύρυνσής τους λόγω της αύξησης της ανεργίας των ναυτικών. Το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονταν στον προϋπολογισμό του ταμείου, οι εν ενεργεία ναυτικοί ήταν 19.770 και οι συνταξιούχοι 70.470, δηλαδή αναλογούσε ένας εργαζόμενος σε 3,5 συνταξιούχους.
Αυτή η αναλογία φαίνεται ότι μέσα στο 2011 ανατράπηκε προς το χειρότερο. Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν πριν από λίγες μέρες στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ, σήμερα οι εργαζόμενοι ναυτικοί σε όλες τις ειδικότητες είναι περί τις 15.000 άτομα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) το Σεπτέμβριο του 2011 η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών παρουσίαζε αύξηση 51% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010 και μάλιστα σημείωσε ρεκόρ στους αξιωματικούς γέφυρας, ειδικότητες που μέχρι πρόσφατα είχαν μεγάλη ζήτηση από τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Η ΠΝΟ αποδίδει αυτήν τη σημαντική κάμψη της εργασίας των ναυτικών, στη μείωση του υπό ελληνική σημαία στόλου και στη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων στην ποντοπόρο ναυτιλία.