ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΗΞΕΡΕ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

Διαβάσαμε σήμερα στην τελευταία σελίδα της Πελοποννήσου ένα μικρό παρασκήνιο σχετικά με το πότε και υπό ποιες ...

ΠΟΙΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ

255 οργανισμοί που απασχολούν περισσότερους από 6.000 εργαζομένους ...

ΠΛΑΦΟΝ 2.2ΟΟ ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Επιφυλάξεις εκφράζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το αν και κατά πόσο η θέσπιση πλαφόν 2.400 ευρώ στις συντάξεις είναι αρκετή...

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ, ΜΕΤΡΑ ΥΨΟΥΣ 11,6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ

Σε τεντωμένο σχοινί προσπαθεί να ισορροπήσει το οικονομικό επιτελείο...

ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40.000 ΕΥΡΩ

Το βασικό σενάριο προβλέπει διατήρηση των απαλλαγών και εκπτώσεων για τους έχοντες εισοδήματα έως 30.000 ευρώ...

Επιτέλους, Χαράξτε Μεταναστευτική Πολιτική για τον Τόπο

ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΑΡΘΡΟ του Άγγελου ΤΣΙΓΚΡΗ  Υπ. Βουλευτή Αχαΐας ΝΔ

Το φαινόμενο της παράνομης μετανάστευσης στην Ευρώπη -αλλά πρώτα και κύρια στη χώρα μας- έχει προσλάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Η κατάσταση επιβάλει τη χάραξη μιας μακρόπνοης και ορθολογικής μεταναστευτικής πολιτικής, η οποία θα πρέπει να στηρίζεται: 1) στην εναρμόνιση του δικαίου που ρυθμίζει το άσυλο και στον καθορισμό του καθεστώτος των προσφύγων, 2) στην καταπολέμηση των δικτύων που διακινούν λαθρομετανάστες, 3) στην ενίσχυση του ελέγχου στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ και 4) στη συνεργασία των χωρών υποδοχής με τις χώρες προέλευσης των μεταναστών.



Η Ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να πείσει του Ευρωπαίους εταίρους μας ότι: 1) η παράνομη μετανάστευση αποτελεί κοινό πρόβλημα των χωρών της ΕΕ και συνεπώς χρειάζεται κοινή και ριζική αντιμετώπιση, 2) απαιτείται συνέπεια στην τήρηση των συλλογικών συμφωνιών από όλες, ανεξαιρέτως, τις χώρες που έχουν συνυπογράψει, 3) η Τουρκία θα πρέπει να σεβαστεί το Διεθνές Δίκαιο και τη συμφωνία που συνυπέγραψε το 2001 για την επανεισδοχή μη νόμιμων μεταναστών και 4) ότι πρέπει να ενισχυθεί η πρόσφατα συσταθείσα Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή “Frontex”.



Μεταξύ των προτάσεων που πρέπει άμεσα να υιοθετηθούν από τα κράτη-μέλη της ΕΕ είναι: 1) Η διακοπή των κοινοτικών ενισχύσεων προς τις χώρες προέλευσης που δε θα επιδείξουν πνεύμα συνεργασίας στη δίωξη των δικτύων που διακινούν λαθρομετανάστες. 2) Η ενίσχυση των ελέγχων. 3) Η στενότερη συνεργασία στο ζήτημα της θεώρησης των διαβατηρίων. 4) Η αύξηση της κοινοτικής βοήθειας προς την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μάλτα, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία, οι οποίες αποτελούν ευαίσθητα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.



Τα κράτη-μέλη της ΕΕ πρέπει να επιδείξουν πνεύμα συνεργασίας προκειμένου να ληφθούν άμεσα μέτρα: 1) Ενημέρωσης των ευρωπαίων πολιτών σε ζητήματα μετανάστευσης. 2) Περιθωριοποίησης των φαινομένων ξενοφοβίας και ρατσισμού. 3) Ενημέρωσης των παραγωγικών φορέων για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των μεταναστών στην απασχόληση. 4) Ενημέρωσης των νόμιμων μεταναστών σε ζητήματα εργασίας, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής ένταξης. 5) Εκπαίδευσής τους και στοιχειώδους εκμάθησης της γλώσσας των κρατών υποδοχής. 6) Υγειονομικής περίθαλψης των νόμιμων μεταναστών και εξέτασή τους για τυχών μεταφορά μολυσματικών ασθενειών και επιδημιών. 7) Επίλυσης του στεγαστικού τους προβλήματος και διευκόλυνσής τους στην απόκτηση στέγης. 8) Πάταξης της λαθρομετανάστευσης. 9) Θωράκισης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ. 10) Επαναπροώθησης των λαθραίων μεταναστών στις χώρες καταγωγής τους.



Μόνο με την ταυτόχρονη εφαρμογή του συνόλου των παραπάνω μέτρων και την ένταξή τους σε μια μακρόπνοη μεταναστευτική πολίτική, μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης.

Διεκδίκηση αστικών αποζημιώσεων με εντολή Παπανδρέου

jpegΤην απόφαση της κυβέρνησης να διεκδικήσει αστικές αποζημιώσεις για τη ζημία που υπέστη το ελληνικό δημόσιο από τη δραστηριότητα της Siemens ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.



Σύμφωνα με πληροφορίες η διαδικασία θα κινηθεί σε πρώτη φάση προς την επιτροπή ανταγωνισμού, καθώς και προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.



Για το σκοπό αυτό θα συνεργαστούν οι συναρμόδιοι υπουργοί με τις διοικήσεις των επιχειρήσεων των δημοσιών φορέων που είχαν υπογράψει συμβάσεις με τη Siemens.



Όλα αυτά θα γίνουν με τη συνδρομή του Νομικού Συμβουλίου του κράτους. Σύμφωνα εξάλλου με χθεσινοβραδινές πληροφορίες, η επιστολή που απέστειλε χθες ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης προς τη διοίκηση του ελληνικού παραρτήματος της Siemens έχει ήδη αποσταλεί και προς τα κεντρικά της εταιρείας.

Δήλωση Οικονόμου για κατάληψη Νομικής

H δήλωση σε video σε υψηλή ανάλυση: http://www.youtube.com/watch?v=IXqE5aWrVY4


Ο Εκπρόσωπος τύπου του κινήματος «Δημοκρατική Συμμαχία» Γιάννης Οικονόμου έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:

«Οι αδυναμίες και η ατολμία της μεταναστευτικής πολιτικής δεν μπορεί να λειτουργούν σαν άλλοθι για όσους, κάνοντας επίδειξη τζάμπα φιλοστοργίας, εκμεταλλευόμενοι τον ανθρώπινο πόνο, συνεχίζουν να κρατούν υπό κατάληψη τη Νομική.

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την ανομία και την επαναστατική γυμναστική ως θέαμα. Λες και δεν είναι κυβέρνηση άλλα ένας ακόμη τηλεοπτικός σταθμός.

Δεν είναι τηλεοπτικός σταθμός, είναι κυβέρνηση και οι κυβερνήσεις εκλέγονται για να λύνουν προβλήματα, άμεσα πριν αυτά αποκτήσουν χαρακτηριστικά ντόμινο».



ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο ΟΜΠΑΜΑ

Να επισκεφθεί τη Βραζιλία ετοιμάζεται το Μάρτιο ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, γεγονός που αποτελεί ένδειξη ουσιαστικής βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών έπειτα από ένα χρόνο έντασης σχετικά με το Ιράν, σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Φόλια ντε Σάο Πάολο"...




Ο Ομπάμα θα συναντηθεί με τη νέα Πρόεδρο της Βραζιλίας Ντίλμα Ρούσεφ στην Μπραζίλια σε ημερομηνία που δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη, σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία δεν αναφέρει την πηγή της πληροφορίας της.

Αξιωματούχος στην αμερικανική πρεσβεία στην Μπραζίλια αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το δημοσίευμα.

Οι σχέσεις μεταξύ των δύο πιο πολυάνθρωπων χωρών του Δυτικού Ημισφαιρίου αντιμετώπισαν προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος της περυσινής χρονιάς. Ο προκάτοχος της Ρούσεφ, ο Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα, είχε εξοργίσει τις ΗΠΑ επιδιώκοντας στενές σχέσεις με τη ιρανική κυβέρνηση και αποπειρώμενος να μεσολαβήσει για την εξεύρεση λύσης στη διεθνή αντιπαράθεση σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν.

Εντούτοις υπάρχουν ενδείξεις μιας ταχείας βελτίωσης των σχέσεων αφότου ανέλαβε την προεδρία η Ρούσεφ, την 1η Ιανουαρίου. Σύμβουλοι της Ρούσεφ είπαν στο Ρόιτερς ότι βλέπουν τις ΗΠΑ ως σημαντικό εταίρο σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, ιδιαίτερα καθώς αυξάνονται οι εντάσεις ανάμεσα στη Βραζιλία και την Κίνα για της εμπορικές πρακτικές του Πεκίνου.

ΔΝΤ:ΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψή του για την παγκόσμια ανάπτυξη το 2011 στο 4,4% (έναντι της αρχικής πρόβλεψης στο 4,2%), χάρη στη βελτίωση των οικονομικών προοπτικών για τις Ηνωμένες Πολιτείες (3%) ...


και των αμετάβλητων προβλέψεων για την ευρωζώνη (1,5%). Ωστόσο απαρίθμησε μία σειρά από κινδύνους που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία.

Στην αναθεωρημένη έκθεση με τίτλο «Παγκόσμιες Οικονομικές Προοπτικές», που δόθηκε στη δημοσιότητα στο Γιοχάνεσμπουργκ, η πρόβλεψη για την παγκόσμια ανάπτυξη κατά το 2011 αναθεωρείται προς τα πάνω, εξαιτίας της πρόβλεψης για ανάπτυξη 3% της αμερικανικής οικονομίας, έναντι 2,3% , σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη. Το ΔΝΤ αποδίδει την αναθεώρηση αυτή στην απόφαση της Ουάσινγκτον για την παράταση επί δύο χρόνια της ισχύος των φορολογικών μειώσεων που αποφασίσθηκαν το 2001 και το 2003, γεγονός που θα προσθέσει μισή εκατοστιαία μονάδα ανάπτυξης κατά το 2011.

Η πρόβλεψη ανάπτυξης για την ευρωζώνη παρέμεινε αμετάβλητη, στο 1,5%. Το ΔΝΤ εκτιμά ότι η κρίση δημοσιονομικού χρέους στην ευρωζώνη θα έχει συνέπειες στην ίδια τη ζώνη του ευρώ, αλλά περιορισμένες επιπτώσεις στην ανάπτυξη στον υπόλοιπο κόσμο.

Οι προβλέψεις αυτές, εξηγεί το ΔΝΤ, προϋποθέτουν ότι τα πολιτικά μέτρα που βρίσκονται σε ισχύ θα επιτύχουν την ανάσχεση της χρηματοπιστωτικής αναταραχής και των επιπτώσεών της στην πραγματική οικονομία στην περιφέρεια της ζώνης, χωρίς να επηρεάζεται σοβαρά η παγκόσμια ανάκαμψη.

Η συνέχιση μίας οικονομικής ανάπτυξης σχετικά υψηλής στον υπόλοιπο κόσμο σημαίνει, σύμφωνα με το ΔΝΤ, ότι «η ανάκαμψη δύο ταχυτήτων» της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει.

Για τις αναδυόμενες οικονομίες και τις αναπτυσσόμενες χώρες, οι προβλέψεις παραμένουν σχετικά σταθερές, 9,6% για την Κίνα, 8,4% για την Ινδία και 4,5% για τη Βραζιλία.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προειδοποιεί επίσης τις αναδυόμενες οικονομίες για τον κίνδυνο «υπερθέρμανσης» των οικονομιών τους εξαιτίας του πληθωρισμού στις τιμές των πρώτων υλών, της συρροής ξένων κεφαλαίων και της υποτίμησης ορισμένων νομισμάτων.

Siemens: Σε ποιούς καταλογίζονται ευθύνες;

vouli_olomeleia2.jpgΤη διαδικασία της επόμενης ημέρας ανοίγουν τα πολιτικά κόμματα από σήμερα, μετά την κατάθεση αργά το βράδυ της Δευτέρας στον πρόεδρο της Βουλής του πορίσματος της εξεταστικής επιτροπής του σκανδάλου της Siemens, στο οποίο δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις για τα προτεινόμενα προς περαιτέρω έρευνα πρόσωπα σε σχέση με όσα έγιναν γνωστά την περασμένη εβδομάδα.




Όλα τα κόμματα συμφωνούν στον περαιτέρω έλεγχο μέσω επιτροπής προκαταρκτικού ελέγχου, αλλά οι διαφορές εντοπίζονται στα πρόσωπα που υποδεικνύονται.



Θα προηγηθεί σε κάθε περίπτωση η κατάθεση αιτήματος με εξήντα υπογραφές για τη συζήτηση του πορίσματος της εξεταστικής στην Ολομέλεια.



Στη συνέχεια αναμένεται να κατατεθεί πρόταση υπογραφόμενη από τριάντα βουλευτές, προκειμένου να συσταθεί προκαταρκτική επιτροπή, κατά πάσα πιθανότητα από το ΠΑΣΟΚ.



Πάντως η αξιωματική αντιπολίτευση παίρνει αποστάσεις με δεδομένη και την πρόσφατη απόφαση του Δικαστικού Συμβουλίου για το θέμα των παραγραφών και επιχειρεί πολιτική διαχείριση του ζητήματος της διαφάνειας με την πρόταση του Αντώνη Σαμαρά που τέθηκε στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για έλεγχο και δημοσιοποίηση των πόθεν έσχες όσων διετέλεσαν κυβερνητικά στελέχη από το 1974.



Στη επιστολή του προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Siemens Ελλάς ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης προδιαγράφει τη συγκρότηση της επιτροπής αυτής, καθώς και την ειλημμένη πολιτική απόφαση για αναζήτηση αποζημιώσεων για τις ζημιές που υπέστη το Δημόσιο από τις συμβάσεις που υπογράφηκαν με την εταιρεία από το 1997 και εντεύθεν, κάτι που επίσης συνιστά κοινή πορισματική θέση όλων των κομμάτων.



Με δεδομένο, ότι σε γενικές γραμμές, γίνεται αποδεκτό- έστω και με αστερίσκους από τη ΝΔ - το κεφάλαιο των πραγματικών περιστατικών, το μόνο που απομένει ως ζέον και διαμφισβητούμενο, τουλάχιστον για τον τρόπο που καταρτίστηκε, είναι η αξιολόγηση των πραγματικών περιστατικών και φυσικά ο κατάλογος των πρώην υπουργών που έχουν καταρτίσει τα κόμματα για περαιτέρω αναζήτηση ευθυνών.



Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης και 14 ακόμη πρώην υπουργοί είναι συνολικώς οι προτεινόμενοι από τα δύο μεγάλα κόμματα, αλλά δεν είναι δεδομένο, ότι αυτοί θα βρίσκονται στην πρόταση για προκαταρκτική, εκτός των δώδεκα που προτείνει το ΠΑΣΟΚ ως κόμμα της πλειοψηφίας.



Με δήλωσή του αμέσως μετά την κατάθεση του πορίσματος, ο πρόεδρος της εξεταστικής Σήφης Βαλυράκης σημειώνει ότι όλα τα κόμματα προτείνουν περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.



Επισημαίνοντας τις 17 ομόφωνες πορισματικές αναφορές ο κ. Βαλυράκης επισημαίνει τέσσερις κοινά αποδεκτά θέσεις:



- Η Επιτροπή ομόφωνα διαπίστωσε την ύπαρξη ενός οργανωμένου εγκλήματος που σχετίζεται με το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και δεν εμπίπτει για την παραγραφή στις διατάξεις του νόμου περί ευθύνης Υπουργών.



- Οι δικαστικοί λειτουργοί που χειρίστηκαν την υπόθεση από τον Απρίλιο του 2005, όφειλαν από καιρού να είχαν προχωρήσει σε βάθος την εξέταση συγκεκριμένων εμπλεκομένων προσώπων είτε αυτά είναι οι γνωστοί δωροδοκήσαντες, πρώην στελέχη της SIEMENS, είτε παρένθετα φυσικά πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στην νομιμοποίηση του μαύρου χρήματος.



- Με ομόφωνη απόφαση η Επιτροπή υπολογίζει κατ' εκτίμηση ότι η ζημία που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο από την παράνομη αυτή δραστηριότητα ανέρχεται στο ποσόν των 2 δισ. ευρώ τουλάχιστον.



- Η Επιτροπή ομόφωνα προτείνει την άσκηση αγωγών αποζημίωσης και την επιβολή προστίμων καθ' όλων των εμπλεκομένων φυσικών και νομικών προσώπων.







ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ







Για τον Κώστα Σημίτη



Στον πρώην Πρωθυπουργό, κ. Κώστα Σημίτη, η Νέα Δημοκρατία αποδίδει ευθύνες για την, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, απόφαση να ανατεθεί το έργο της ολυμπιακής ασφάλειας μέσω περιορισμένου καταλόγου τριών μόνον εταιρειών.



Στον ίδιο, πάντοτε ως προεδρεύοντα της Διυπουργικής Επιτροπής, αποδίδεται και η απόφαση να περιληφθεί του υποσύστημα ΤΕΤΡΑ, κάτι που οδήγησε σε αύξηση του κόστους του έργου και είσοδο της Siemens στο διαγωνισμό.



Η ΝΔ αποδίδει πολιτικές ευθύνες στον πρώην Πρωθυπουργό ως προς τις προγραμματικές συμβάσεις του ΟΤΕ, που οδήγησε σε παραίτηση του τότε υπουργού Xάρη Καστανίδη, που είχε προτείνει τη συγκρότηση ανεξάρτητης αρχής ελέγχου των προμηθειών, και την αντικατάστασή του από τον Τάσο Μαντέλη, ο οποίος και παραδέχθηκε τη λήψη ποσών ύψους 450.000 μάρκων από τη Siemens.



Ζητείται ακόμη περαιτέρω διερεύνηση των καταγγελιών του Θεόδωρου Τσουκάτου ότι έλαβε ένα εκατομμύρια μάρκα ως χρηματοδότηση προς το ΠΑΣΟΚ







Για τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου







Ζητείται διερεύνηση της συμμετοχής του νυν υπουργού Οικονομίας κ. Γ. Παπακωνσταντίνου ως μέλους του Δ.Σ. του ΟΤΕ την περίοδο 2000-2002, στη διαμόρφωση και εκτέλεση των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΤΕ.



Κυρίως, όμως, του αποδίδεται ευθύνη για το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εγερθεί κατά της Siemens αγωγή από το ελληνικό δημόσιο για ζημίες που έχει υποστεί από την ανάθεση και την εξέλιξη της σύμβασης του C4I, ούτε βέβαια έχει επιδιωχθεί επιδίκαση χρηματικής ικανοποίησης για την ηθική βλάβη που έχει υποστεί το ελληνικό δημόσιο.



Ζητείται, τέλος, να ερευνηθεί αν έχουν τηρηθεί συστάσεις και υποδείξεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για τον τρόπο αντιμετώπισης των ζημιών από την "αθέμιτη" δράση της Siemens.







Για τον Ευάγγελο Μαλέσιο







Πρέπει να διερευνηθεί ο χαρακτήρας της συμμετοχής του πρώην υφυπουργού κ. Ευ.Μαλέσιου και η ενδεχόμενη ευθύνη του, υποστηρίζει η Ν.Δ., καθώς συμμετείχε ως υφυπουργός Δημοσίας Τάξεως, στη Διυπουργική Επιτροπή που αποφάσισε την προμήθεια του C4I και τη διεξαγωγή του σχετικού διαγωνισμού από το Υπ. Εθνικής άμυνας και όχι από το Δημοσίας Τάξεως.



Επίσης, προήδρευσε της επιτροπής σχεδιασμού και παρακολούθησης του διαγωνισμού.







Για τον Αναστάσιο Μαντέλη







Σύμφωνα με την αξιολόγηση του ΠΑΣΟΚ ο κ. Μαντέλης ως υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών ενέκρινε τις "Προγραμματικές Συμφωνίες 8002" και απεδέχθη τα τιμήματα που του υπέβαλε ο ΟΤΕ χωρίς να ελέγξει τις τιμές της αγοράς διακινδυνεύοντας το δημόσιο συμφέρον.



Αυτή η ενέργεια απαιτείτο από την πλευρά της πολιτικής εξουσίας καθόσον αυτή είχε την εποπτεία του τομέα των τηλεπικοινωνιών.



Το ΠΑΣΟΚ σημειωτέον ότι συνδέει την ολιγωρία του υπουργού με την κατάθεση των ποσών των 450.000 ευρώ από τη Siemens και ζητεί περαιτέρω έρευνα.



Όσον αφορά τη ΝΔ για τον Τάσο Μαντέλη αναφέρεται ότι ως έμπιστος του κ. Σημίτη, και ως πρώην πρόεδρος του ΟΤΕ που είχε προχωρήσει στις πρώτες αναθέσεις ψηφιακών παροχών το 1987-88 στη Siemens- Intracom, ήταν εκείνος που έκανε τις τελικές εγκρίσεις των αποφάσεων των ΔΕΚΟ για την ανάθεση προμηθειών χωρίς τη διασφάλιση στοιχειωδών όρων διαφάνειας και "μήτρα του σκανδάλου στον ΟΤΕ και στον ΟΣΕ".



Φυσικά αναφέρεται και η χορηγία συνολικά 450.000 μάρκων που πήρε από τη Siemens, αφού όπως απεδείχθη ήταν αυτός που κρυβόταν πίσω από το ψευδώνυμο Ρόκος.







Για τον Γιάννο Παπαντωνίου







Αναφορικά με τον πρώην υπουργό κ. Παπαντωνίου το ΠΑΣΟΚ και στο σκέλος του ΟΤΕ του καταλογίζει ότι δεν παρακολούθησε την λειτουργία του Οργανισμού όπως είχε υποχρέωση και όρισε μέλη του ΔΣ του Οργανισμού που προξένησαν ζημία στον ΟΤΕ, ενώ κατά την διάρκεια της υπουργίας του δεν έλεγξε την πορεία των προγραμματικών συμφωνιών.



Αναφορικά με τις ευθύνες του για το C4I, το ΠΑΣΟΚ αναφέρει ότι αρνήθηκε ότι είχε γνώση και συνεπώς ότι παρακολούθησε τη σχετική διαδικασία, ενώ αφήνει ασαφές αν υπήρχε διαφωνία μεταξύ αυτού και του τότε Υπουργού Δημόσιας Τάξης κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη σχετικά με το ποιός είχε την πλήρη εποπτεία και τον έλεγχο των διαδικασιών.



Η ΝΔ για τον κ. Γιάννο Παπαντωνίου, αναφορικά με ενδεχόμενες ευθύνες για το C4 I, αναφέρει ότι ήταν αυτός που συμμετείχε στην διυπουργική του Ιουλίου 2002 που αποφάσισε το διαγωνισμό.



Συμμετείχε επίσης στα ως άνω ΚΥΣΕΑ, ενώ αποφάσισε τον Αύγουστο του 2002 να χαρακτηριστεί το έργο ως ειδικό εξοπλιστικό, κι αν και επρόκειτο για σύστημα ασφαλείας αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης προσκάλεσε μόνον τρεις εταιρείες χωρίς προσυμβατικό έλεγχο, όπως αποφάνθηκε και το Ελεγκτικό Συνέδριο.



Αποτέλεσμα αυτών ήταν να ζημιωθεί το Δημόσιο και να ανοιχθούν δυνατότητες χρηματισμού και διαφθοράς υπηρεσιακών και πολιτικών προσώπων.







Για τον Ακη Τσοχατζόπουλο







Αναφορικά με πολιτικές ευθύνες του πρώην υπουργού Αμύνης Ακη Τσοχατζόπουλου σχετικά με τα εξοπλιστικά, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι δεν παρακολούθησε τις πληρωμές του έργου ΕΡΜΗΣ και παραδέχθηκε με αυτόν τον τρόπο την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του.



Σημειώνεται επίσης στην έκθεση του ΠΑΣΟΚ ότι προκύπτουν ερωτήματα από την κατάθεση Σίκατσεκ για παράδοση 10 εκ. ευρώ ως προμήθεια για την σύμβαση των πυραύλων PATRIOT.



Η ΝΔ για τις ευθύνες του κ. Α. Τσοχατζόπουλου ως υπουργού Ανάπτυξης αναφέρει ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εξέλιξης των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΣΕ μαζί με τους κ.κ. Βερελή και Χριστοδουλάκη, εξέθεσαν το Δημόσιο σε κίνδυνο σπουδαίας ζημιάς υπογράφοντας το Μάιο του 2002 επιστολή προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την οποία αναγνωρίζουν τις δυσκολίες στην εκτέλεση των προγραμματικών συμφωνιών και εκφράζουν την υποστήριξη στη διευθέτηση του προβλήματος με την κατάλληλη άσκηση των δικαιωμάτων του Δημοσίου ως μετόχου του ΟΣΕ.



Ελέγχεται επίσης για τη μη είσπραξη ποινικών ρητρών, και ενδεχομένως για την καταδίκη του Δημοσίου στην υπόθεση ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων.



Για τις ευθύνες του κ. Τσοχατζόπουλου για τα εξοπλιστικά προγράμματα «Πάτριοτ» και «Ερμής» οι βουλευτές της ΝΔ αναφέρονται σε ύποπτα εμβάσματα στους στενούς συνεργάτες του Αντ. Καντά και Π.Νικολαΐδη.







Για τον Νίκο Χριστοδουλάκη







Αναφορικά με τον πρώην υπουργό Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την παραμέληση του καθήκοντος εποπτείας στον ΟΤΕ, διότι τότε θα πληροφορείτο τις διαφωνίες και τα κενά αναφορικά με τους κοστολογικούς ελέγχους που προέβλεπε η "Προγραμματική Συμφωνία 8002" για να ενεργοποιήσει τις δυνατότητες που είχε. Δηλαδή δεν προέβη σε έλεγχο για την πορεία της Προγραμματικής συμφωνίας 8002 καθώς και την εφαρμογή προστάτευαν το συμφέρον του ΟΤΕ του δημοσίου και των μετόχων.



Δεν ζήτησε ακόμη, αναφέρει η έκθεση του ΠΑΣΟΚ, ως εκπρόσωπος του δημοσίου και ως κύριος μέτοχος του ΟΤΕ το κλείσιμο των προγραμματικών συμφωνιών το 2002 με αντίστοιχη αποτίμηση του οικονομικού αποτελέσματος



Σχετικά με τις ευθύνες του Νίκου Χριστοδουλάκη στον ΟΣΕ η ΝΔ αναφέρεται όπως και για τους κ.κ. Τσοχατζόπουλο και Βερελή στο θέμα των ναυπηγείων και την ιδιωτικοποίησή τους στη γερμανική HDV, αλλά και στις συμφωνίες για το τροχαίο υλικό.







Για τον Χρήστο Βερελή











Σχετικά με τον Χρήστο Βερελή για τον ΟΤΕ το ΠΑΣΟΚ κρίνει ότι παρέλειψε να ασκήσει την εποπτεία που ανήκε στις αρμοδιότητές του και δεν αντέδρασε, όταν Διευθυντές του ΟΤΕ πρότειναν στην τότε Διοίκηση να μην γίνει κοστολογικός έλεγχος το 2000 λόγω σταθερότητας των τιμών, κατά παράβαση της "Προγραμματικής Συμφωνίας 8002".



Αναφορικά με τον ΟΣΕ του αποδίδει ότι παρέλειψε να δώσει εντολή να ξεκινήσουν επαναδιαπραγματεύσεις για το ύψος των ποινικών ρητρών πέραν του 7,5%, αφού υπήρχαν καθυστερήσεις πάνω από 150 ημέρες, όπως προβλεπόταν στις προγραμματικές συμφωνίες, ενώ άλλες ευθύνες του αποδίδει για το θέμα παραλείψεων στα έργα του προαστιακού.



Για τον κ. Βερελή ως υπουργό Μεταφορών για τον ΟΣΕ επαναλαμβάνει η ΝΔ την ανάγκη διερεύνησης πράξεων ή παραλείψεων με τους Νικ.Χριστοδουλάκη και Ακη Τσοχατζόπουλο σχετικά με τη διαχείριση του κεφαλαίου των ναυπηγείων, ενώ επισημαίνεται ότι οι βουλευτές της ΝΔ κ.κ. Μαρία Κόλλια- Τσαρουχά και Αν.Νεράντζης διεφώνησαν με την πρόταση αυτή, όπως και ο κ. Π.Καμμένος που κατέθεσε δικό του κείμενο αξιολόγησης, ενώ ο κ. Γ.Αποστολάκος, συμφώνησε στον περαιτέρω έλεγχο, αλλά με επιφυλάξεις.







Για τον Γιάννη Παπαθανασίου







Σχετικά με τον πρώην υπουργό Οικονομικών της ΝΔ και στο κεφάλαιο "συγκάλυψη ευθυνών" το ΠΑΣΟΚ αναφέρει ότι αν και από τις 13.03.2009 έκανε αποδεκτή τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, η οποία υπεδείκνυε την διαδικασία που θα μπορούσε να οδηγήσει - μεταξύ άλλων - και στην έκπτωση της SIEMENS από συμβάσεις που είχε συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο ο κ. Γιάννης Παπαθανασίου δεν προέβη σε καμία περαιτέρω ενέργεια. Ο ίδιος ο πρώην υπουργός απήντησε με προχθεσινή του δήλωση για το θέμα της κατηγορίας αναφορικά με τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Κάνει λόγο για ανακρίβειες, αφού, όπως σημειώνει η μεν γνωμοδότηση που παρήγγειλε ο προκάτοχός του κατατέθηκε στις 24/2/2009 και ο ίδιος την έκανε αποδεκτή στις 13/3/2009. Παραθέτει μάλιστα και διάγραμμα με τις ενέργειές του και τις επιστολές που αντήλλαξε με τη γερμανική εταιρεία και το πώς έφθασε να οριστεί τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς η υπεράσπιση του Δημοσίου στην προσφυγή της εταιρείας στη διαιτησία.







Για τον Μιχάλη Λιάπη







Σχετικά με τον πρώην υπουργό Μεταφορών της ΝΔ Μιχάλη Λιάπη και τις ευθύνες για τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ διατείνεται ότι παραβίασε το καθήκον ελέγχου νομιμότητας στον Οργανισμό, δηλαδή το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να ελέγξει αν μία ενέργεια της Διοίκησης της ΔΕΚΟ εμπίπτει στα όρια του νόμου.



Αναφορικά με τις ευθύνες του πρώην υπουργού σχετικά με τον ΟΣΕ στο πόρισμα του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται ότι αν και είχε ενημερωθεί από τον τότε πρόεδρο του ΟΣΕ ότι οι προμηθευτές δεν δεχόταν να πληρώσουν ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις υλοποίησης των προγραμματικών συμβάσεων ούτε και να παραδώσουν ισοδύναμο υλικό ο ίδιος αδράνησε με συνέπεια τη συνέχιση των εκκρεμοτήτων στην υλοποίηση των συμβάσεων εις βάρος των συμφερόντων του ΟΣΕ.



Ανάλογες ευθύνες επιρρίπτονται και για τον προαστικό, ενώ ευθύνες του αποδίδονται ακόμη για τη θητεία του στο υπουργείο Πολιτισμού, γιατί κρίθηκε ότι καθυστέρησε στην κήρυξη της εταιρείας ως έκπτωτης για το έργο της προμήθειας φορητών συστημάτων πληροφόρησης των επισκεπτών αρχαιολογικών χώρων.







Για τον Γιώργο Βουλγαράκη







Τη διερεύνηση ευθυνών του, ως υπουργού Δημ. Τάξεως από το Μάρτιο του 2004 μέχρι το Φεβρουάριο του 2006, για "πλημμελή άσκηση της εξουσίας του" ως προς τη σύμβαση του C4I, και συγκεκριμένα τη μη έκπτωση της κοινοπραξίας SAIC - Siemens προτείνει η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ. Στον κ. Βουλγαράκη αποδίδεται ευθύνη για την απόφαση επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης για το σύστημα, αν και ήδη είχε αποδειχθεί δυσλειτουργικό.



"Ο πρώην Υπουργός δεν αναφέρει το γεγονός, ότι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και συγκεκριμένα στις 28.11.2004 όφειλε και μπορούσε - σύμφωνα με την σύμβαση - να κινήσει την διαδικασία για έκπτωση της SAIC", σημειώνεται χαρακτηριστικά. Η πλειοψηφία αναφέρει ότι ο κ. Βουλγαράκης επιχείρησε να μεταθέσει την ευθύνη στον τότε υφυπουργό Χρ. Μαρκογιαννάκη αποδεικνύουν, σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, "την παραβατική - δια παραλείψεως - συμπεριφορά του κατά την άσκηση των καθηκόντων του σχετικά με μια σύμβαση που ανερχόταν στο ύψος των 255.000.000 ευρώ".







Για τον Βύρωνα Πολύδωρα







Την απόφαση του κ. Πολύδωρα ως υπουργού Δημ. Τάξεως, το Μάρτιο του 2007, για την παραλαβή του C4I ανά υποσύστημα χωρίς να διασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα, κάτι που επεσήμαιναν ως προϋπόθεση όχι μόνον οι αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και το ίδιο το Ελεγκτικό Συνέδριο, υπογραμμίζει το ΠΑΣΟΚ ζητώντας περαιτέρω διερεύνηση. Στο πόρισμα καταγράφονται οι αναφορές του κ. Πολύδωρα σε εκβιασμούς από την SAIC αλλά και δεσμεύσεις των προκατόχων του, συγκεκριμένα του Χρ. Μαρκογιαννάκη, για την τροποποίηση της σύμβασης.



"Ο κ. Βύρων Πολυδωρας δεν δίνει πειστική απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν κηρύχθηκε έκπτωτη η εταιρία, αφού από την αλληλογραφία με την SAIC προκύπτει ότι το C4I ήταν ακατάλληλο για χρήση και γιατί απέκρυψε τις προτροπές του ΥΠΕΘΑ για άμεση προσφυγή στο ΚΥ.ΣΕ.Α.", σημειώνεται στο πόρισμα, ενώ του καταλογίζεται ότι απέκρυψε πως μαζί με την κατάτμηση και παραλαβή του C4I ανά Υποσύστημα επιστρεφόταν η αντίστοιχη εγγυητική επιστολή στη SAIC, όρο που η εταιρεία ζητούσε επίμονα από το 2004.







Για τον Γιώργο Αλογοσκούφη







Αναφορικά με τον κ. Γ.Αλογοσκούφη και τις ευθύνες που του αποδίδει η πλευρά της πλειοψηφίας για τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι έχει τις ίδιες ευθύνες με τον κ. Λιάπη για την μη εποπτεία νομιμότητας και σκοπιμότητας των αποφάσεων των διοικήσεων του ΟΤΕ, ούτε άσκησε τον απαιτούμενο έλεγχο εφαρμογής των ρητρών των προγραμματικών συμφωνιών, γιατί τότε θα είχε εξασφαλίσει σε βάθος εξαετίας δηλαδή από το 1998 όλα τα υπερτιμήματα και θα είχε προστατέψει κατά τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.



Ευθύνες αποδίδει το ΠΑΣΟΚ στον πρώην υπουργό και στο κεφάλαιο "συγκάλυψη του σκανδάλου" υποστηρίζοντας ότι κατήργησε την ανεξάρτητη Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και στη θέση της θέσπισε διοικητική επιτροπή ελέγχου που εποπτεύετο από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, όταν την ίδια περίοδο η Αρχή διερευνούσε μετά από γραπτή παραγγελία του τότε Προέδρου της Αρχής Γ. Ζορμπά, τις οικονομικές πτυχές του σκανδάλου της Siemens.







Για τον Προκόπη Παυλόπουλο







Την απόφαση του τότε υπουργού Εσωτερικών να προχωρήσει, τον Οκτώβριο του 2008, σε παραλαβή υποσυστημάτων του C4I χωρίς η εταιρεία να έχει πραγματοποιήσει την προβλεπόμενη από τη σύμβαση εκπαίδευση των χειριστών επισημαίνει το πόρισμα της πλειοψηφίας, σημειώνοντας πως "είναι προφανές, ότι ο κ. Προκόπης Παυλόπουλος δεν διαχειρίστηκε με την πρέπουσα προσοχή την δημόσια περιουσία, η οποία του ήταν διαπιστευμένη με την ιδιότητά του ως Υπουργού".



Σημειώνεται πως μέχρι και την 5η τροποποίηση γινόταν δεκτό ότι η εκπαίδευση στα Υποσυστήματα 8 μέχρι 30 ήταν υποχρέωση της εταιρείας και, συνεπώς, δεν μπορούσε να υπογραφεί τελικό πρωτόκολλο παραλαβής.



Για αυτόν το λόγο ο τότε υπουργός υπέγραψε την 7η τροποποίηση της σύμβασης, ώστε να γίνει δυνατή η συνολική παραλαβή του C4I, σημειώνει το ΠΑΣΟΚ στην έκθεσή του.







Για τον Χρήστο Μαρκογιαννάκη







Ο πρώην υφυπουργός ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ και για τις δύο θητείες του στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και μάλιστα σε σχέση με τους υπόλοιπους ελεγχόμενους υπουργούς καταλαμβάνει η περίπτωσή του πολλές σελίδες.



Η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ καταλογίζει σωρεία ανακριβειών και προσπάθεια παραπλάνησης της επιτροπής. Του αποδίδεται η πιο μακρά λίστα πράξεων ή παραλείψεων που, κατά την πλειοψηφία, οδήγησαν σε ισχυροποίηση της SAIC εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου, και συγκεκριμένα ότι αν και το C4I δεν ήταν κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί δεν κινήθηκε η διαδικασία κήρυξης έκπτωτης της εταιρείας, δόθηκαν ανακριβή στοιχεία για την ανάπτυξη των Υποσυστημάτων, υπήρξε αποδοχή των αιτημάτων της κοινοπραξίας για παράταση της σύμβασης ώστε να μην κηρυχθεί έκπτωτη, ενώ του καταλογίζεται και απευθείας ανάθεση έργου ύψους 7,1 εκ ευρώ. Ο κ. Μαρκογιαννάκης είναι ο ίδιος που ως αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών παρέλαβε το 2009 υποσυστήματος του C4I, αποδεσμεύοντας δύο εγγυητικές επιστολές της SAIC αξίας άνω των έξι εκατομμύρια ευρώ.



Ισλαμοκρατία ή δημοκρατία στον Αραβικό κόσμο;

Ο Κλεισθένης γράφει.


Με αφορμή τα γεγονότα στην Τυνησία και την Αλγερία έρχεται στο προσκήνιο το τι συμβαίνει στις Αραβικές χώρες.
Οι διαπιστώσεις δυστυχώς δεν είναι ευχάριστες. Οι «κοσμικές» κυβερνήσεις των περισσότερων Αραβικών κρατών είναι δικτατορικά καθεστώτα με δημοκρατικό μανδύα. Η δύση δυστυχώς στηρίζει αυτά τα ανελεύθερα καθεστώτα και οι λαοί υποφέρουν χάρη στην εξυπηρέτηση των δυτικών συμφερόντων.

Το σύνθημα «ψωμί και ελευθερία» που ακούστηκε στην Τυνησία τείνει να γίνει παναραβικό σύνθημα.





Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψη μας την μεγάλη επιρροή των ισλαμικών κομμάτων καθώς και των φονταμενταλιστών μουσουλμάνων οι οποίοι προπαγανδίζουν κατά της δύσης σπρώχνοντας κυρίως τους νέους σε τρομοκρατικές οργανώσεις τύπου Αλ Κάιντα.

Τα παραδείγματα του Λιβάνου (χαζμπολλά) και της Παλαιστίνης (χαμάς) αποδεικνύουν ότι τα ισλαμικά κόμματα ή κινήματα διαμορφώνουν τις εξελίξεις και συμμετέχουν στις κυβερνήσεις.

Όσο το Ισραήλ και η δύση δεν προωθούν τη λύση του Παλαιστινιακού προβλήματος και την ειρήνη στην περιοχή τόσο τα «κοσμικά» κόμματα θα αποδυναμώνονται και η επιρροή των σκληροπυρηνικών μουσουλμάνων θα αυξάνεται πχ του Ιράν.

Τα τελευταία αιματηρά επεισόδια στην Αίγυπτο και οι κινητοποιήσεις που γίνονται και θα συνεχίσουν κατά του Μουμπάραγκ και της κυβέρνησής του χτυπούν το καμπανάκι του κινδύνου.

Δραστηριότητα υπάρχει ακόμη και στην Ιορδανία ένα απ’ τα πλέον σταθερά καθεστώτα της μέσης Ανατολής.

Το φαινόμενο του «ντόμινο» θα επεκτείνει τις διαμαρτυρίες και στα υπόλοιπα Αραβικά κράτη και ειδικότερα στις χώρες του κόλπου όπου υπάρχουν τα πετρελαιοπαραγωγά κοιτάσματα.

Η ισχυρές συνδέσεις όλων των Αράβων (γλώσσα και θρησκεία) διευκολύνει τη μετάδοση των κινητοποιήσεων και τα αιτήματα για αλλαγές.





Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το ισλάμ δεν είναι θρησκεία (με την έννοια που αποδίδουν οι δυτικοί στον όρο) είναι τρόπος ζωής. Αυτό επιτρέπει να δημιουργούνται ισλαμικά κόμματα. Τα δυτικά Χριστιανοδημοκρατικά κόμματα σήμερα δεν έχουν την επιρροή που είχαν στο πρόσφατο παρελθόν σε αντίθεση με τα ισλαμικά κόμματα που αυξάνουν όλο και περισσότερο την επιρροή τους. Αν αυτό σημαίνει αύξηση των τρομοκρατικών χτυπημάτων στη δύση ας το εξετάσουν οι αρμόδιοι.

Πρέπει επίσης να λάβουμε υπ’ όψη ότι το Τουρκικό ισλαμικό κόμμα του Ερντογάν δεν έχει σχεδόν καμία ομοιότητα με τα Αραβικά ισλαμικά κόμματα, δίνει όμως το στίγμα της γενικότερης ανόδου της επιρροής των ισλαμιστών γενικότερα.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ρωσία επίσης εντάσσονται στο γενικότερο κλίμα που επικρατεί στους μουσουλμάνους.

Στο Ιράκ και το Αφγανιστάν ακόμη και σήμερα η κατάσταση δεν έχει ομαλοποιηθεί.

Στο Πακιστάν και το Μπαγκλαντές γίνονται ζυμώσεις και τα καθεστώτα μπορεί να χάσουν την σταθερότητα που έχουν αν δεν την έχουν χάσει ήδη.

Η ΕΕ βυθισμένη στα οικονομικά της προβλήματα και στερούμενη ενιαίας εξωτερικής πολιτικής αδυνατεί να παρακολουθήσει τις πιθανές εξελίξεις και το χειρότερο εξακολουθεί να στηρίζει πολιτικά όλα τα ανελεύθερα καθεστώτα της βόρεια Αφρικής και της μέσης Ανατολής.

Η Ελλάδα ακόμη χειρότερα έχει να αντιμετωπίσει και τον πολύ μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων μεταναστών οι οποίοι έχοντας ισχυρούς δεσμούς με τα κράτη προέλευσής τους πιθανά να μεταφέρουν εδώ τα προβλήματα.

Συνεπώς σήμερα κάτω απ’ αυτές τις προοπτικές πρέπει όσο το δυνατό συντομότερα να εκδημοκρατιστούν τα Αραβικά κράτη έτσι ώστε οι λαοί τους απολαμβάνοντας τις βασικές και αναγκαίες ελευθερίες να ξεφύγουν απ’ το σφιχταγκάλιασμα των ισλαμιστών και την στρατολόγηση των νέων σε σκληροπυρηνικές ισλαμικές οργανώσεις. Η ύπαρξη πλουσίων κρατών με φτωχούς και καταπιεσμένους λαούς δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι αλλαγές πολλές φορές ξεφεύγουν απ’ τον έλεγχο και αντί για καλυτέρευση και εκδημοκρατισμό έχουμε χειροτέρευση και στυγνότερες δικτατορίες ή θεοκρατικά καθεστώτα τύπου Ιράν.

http://ideopigi.blogspot.com/2011/01/blog-post_4972.html



Τι θα γίνει με το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων;

Τα ζητήματα του εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων και η δανειοδότηση του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων τέθηκαν επί τάπητος στη σημερινή συνάντηση που είχε πριν λίγο ο υπουργός Οικονομικών με το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ.



Οι εκπρόσωποι των δημοσίων υπαλλήλων κατέστησαν σαφές γι' άλλη μια φορά πως δεν δέχονται μείωση του εφάπαξ ή την επιβολή εισφοράς στους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους, ενώ ζήτησαν να δανειοδοτηθεί το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων προκειμένου να καλυφθεί μέρος του ελλείμματος που αγγίζει τα 1,6 δισ. ευρώ και να ξεκινήσει η καταβολή τα εφάπαξ στους δημοσίους υπαλλήλους που ήδη έχουν συνταξιοδοτηθεί.
papakonstantinou_ecofin.jpg


Επίσης, ζήτησαν την υποχρεωτική ασφάλιση των απασχολούμενων στο δημόσιο με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου και την θεσμοθέτηση εισφοράς 2% υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων.



Από την πλευρά του, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου υποσχέθηκε πως θα εξετάσει το ζήτημα, αλλά απέφυγε να δεσμευτεί.



Απολογητικός Παπανδρέου.. επιθετικός ο Σαμαράς

samaras_papandreou_kontra.jpg«Δεν αλλάζει το καθεστώς στο Αιγαίο» τόνισε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου κατά τη διάρκεια της χθεσινής προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης στη Βουλή και ζήτησε συναίνεση και υπευθυνότητα από όλες τις πολιτικές δυνάμεις στα εθνικά μέτωπα.




Ως προς τον καθορισμό των θαλασσίων ζωνών ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι πρόκειται για διαδικασία που θα προχωρήσει σε συνεννόηση με όλους τους γείτονες και όχι μονομερώς, όπως πρότεινε ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντ. Σαμαράς.



Από την πλευρά του ο κ. Σαμαράς επέμεινε στις κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για μυστική διπλωματία, καθώς και ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία υποχώρηση από τις κόκκινες εθνικές γραμμές.



Κάλεσε τον κ. Παπανδρέου να θεσπίσει και να οριοθετήσει τις Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες (ΑΟΖ) της χώρας και απέρριψε κάθε ενδεχόμενο συζήτησης για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας από μηδενική βάση.



Σε ήπιους τόνους και με μάλλον χαμηλόφωνες αντιπαραθέσεις εξελίχθηκε η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τα εθνικά θέματα στη Βουλή.



Ο Πρωθυπουργός απέρριψε τη λογική της «ηρωικής καταγγελίας» και κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να μη δημιουργούν τεχνητές διαιρέσεις εκεί όπου δεν υπάρχουν, ενώ προκάλεσε όσους έχουν εναλλακτικές προτάσεις για την προσέγγιση με την Τουρκία να τις καταθέσουν.



Εκκληση για συναίνεση και δημιουργία ενιαίου μετώπου στα εθνικά θέματα απηύθυνε προς τις πολιτικές δυνάμεις ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής.



«Καλώ όλους και όλες τις δυνάμεις να δώσουμε τη μάχη για την Ελλάδαώστε να έχει τη θέση που της ανήκει» δήλωσε, ενώ λίγο νωρίτερα είχε επαναλάβει ότι «δεν είναι η ώρα να δημιουργούμε τεχνητές διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των Ελλήνων» .



Ο κ. Παπανδρέου απέρριψε ευθέως την κριτική που ασκείται στην κυβέρνηση περί μυστικής διπλωματίας, με αφορμή και την πρόσφατη επίσκεψη στο Ερζερούμ, τονίζοντας ότι «απαλλαγμένοι από φοβικά σύνδρομα, δεν έχω κανέναν ενδοιασμό να μιλήσω σε οποιοδήποτε ακροατήριο, από τη στιγμή που λέμε την αλήθεια».



«Στην ώρα της μεγάλης κρίσης, πρέπει να είμαστε αντάξιοι των συνθηκών και να συμβάλουμε όλοι ανάλογα με τις δυνάμεις μας στην εθνική προσπάθεια» τόνισε ο κ. Παπανδρέου και πρόσθεσε:



«Εχουμε αρκετά προβλήματα,ας μην κατασκευάζουμε κι άλλα», ενώ επιτέθηκε στη ΝΔ, προτρέποντάς τη να μη μεταφέρει την «αποτυχημένη μνημονιολογία» στο πεδίο των εθνικών θεμάτων.



«Δεν χρειάζονται τεχνητές διαιρέσεις εκεί όπου δεν υπάρχουν. Είναι η ώρα της ενότητας της Ελλάδας» υπογράμμισε ο κ. Παπανδρέου.



Ο επιθετικός τόνος Σαμαρά



Ο κ. Σαμαράς πρότεινε να προχωρήσει η Ελλάδα στη θέσπιση της ΑΟΖ και μετά να την οριοθετήσει. «Εμείς μπορούμε άμεσα να το κάνουμε με την Κύπρο και να το προωθήσουμε με την Αίγυπτο και τη Λιβύη. Η οριοθέτηση ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου ξεπερνά και το ανύπαρκτο "ζήτημα" που έχει δημιουργηθεί τελευταία με το Καστελόριζο» είπε.



Σε άλλο σημείο υπογράμμισε ότι οποιαδήποτε συμφωνία που θα στηριζόταν σε «αυτο-παραίτηση» της Ελλάδας από όσα της αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας για τη ΝΔ θεωρείται από τώρα άκυρη.



Παράλληλα κάλεσε τον Πρωθυπουργό να απορρίψει, όπως είπε, όλες τις «φαεινές ιδέες» ορισμένων που θα ήθελαν να διαπραγματευθεί η Ελλάδα την υφαλοκρηπίδα από μηδενική βάση.



Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν και για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και αφού αποδοκίμασε τη «μυστική διπλωματία» ως πρακτική, σημείωσε ότι αυτή δημιουργεί περισσότερη καχυποψία μέσα στη χώρα παρά καλό κλίμα με τη γείτονα χώρα.



«Οταν μίλησε δημόσια στο τουρκικό ακροατήριο, είπε τις γνωστές θέσεις της Ελλάδας. Και αυτό προβλήθηκεπερίπουως "εθνικό κατόρθωμα"» υποστήριξε ο κ. Σαμαράς, κάνοντας απολογισμό της πρόσφατης επίσκεψης του κ. Παπανδρέου στο Ερζερούμ της Τουρκίας, όπου συναντήθηκε με τον τούρκο πρωθυπουργό Ρετζέπ-Ταγίπ Ερντογάν.



«Τα αυτονόητα είπε.Αλίμονο κι αν δεν τα έλεγε...» ανέφερε και συνέχισε με ειρωνικό ύφος: «Από την πολύ ελληνοτουρκική φιλία σε λίγο θα αγναντεύουμε από το Φάληρο τα τουρκικά πλοία και θα τους κουνάμε το μαντίλι».



Με επιθετικό τόνο, ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι η ΝΔ λέει «όχι» σε κάθε Σχέδιο Αναν και σε κάθε «μονόδρομο», κάτι που όπως διευκρίνισε δεν κάνει η κυβέρνηση και επέκρινε τον Πρωθυπουργό ότι οραματίζεται τη «διεθνή διακυβέρνηση».



«Το ιδεολόγημα της διεθνούς διακυβέρνησης απονομιμοποιεί το πολίτευμα και αποδυναμώνει τη δημοκρατία.Το μεγάλο ζητούμενο σήμερα είναι να ξαναπάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας» είπε.



Ετοιμάζει αντεπίθεση ο Προκόπης

pavlopoulos_nd.jpgΗ επιτυχία του πορίσματος της Siemens φαίνεται από το αποτέλεσμα και από τη στιγμή που μπήκε στο κάδρο των ευθυνών ο Παυλόπουλος, αντιλαμβάνεται ο καθένας περί τίνος πρόκειται.




Ο πρώην υπουργός χθες το βράδυ στη Βουλή ήταν ιδιαίτερα κινητικός. Μπήκε στην αίθουσα με ένα πάκο χαρτιά ανά χείρας λίγο πριν ξεκινήσει την ομιλία του ο Σαμαράς.



Οι συνάδελφοι του κατάλαβαν ότι μετέφερε στοιχεία από το πόρισμα της Siemens. Τον ρώτησαν τι θα κάνει και από τις απαντήσεις που έλαβαν αργότερα, προκύπτει ότι ο Βαλυράκης δεν θα περάσει και τόσο καλά τις επόμενες εβδομάδες.



Πολύ λάθος τα σκέφτηκαν τα πράγματα εκεί στο ΠΑΣΟΚ, ειδικά για τον Προκόπη.