ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΗΞΕΡΕ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

Διαβάσαμε σήμερα στην τελευταία σελίδα της Πελοποννήσου ένα μικρό παρασκήνιο σχετικά με το πότε και υπό ποιες ...

ΠΟΙΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ

255 οργανισμοί που απασχολούν περισσότερους από 6.000 εργαζομένους ...

ΠΛΑΦΟΝ 2.2ΟΟ ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Επιφυλάξεις εκφράζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το αν και κατά πόσο η θέσπιση πλαφόν 2.400 ευρώ στις συντάξεις είναι αρκετή...

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ, ΜΕΤΡΑ ΥΨΟΥΣ 11,6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ

Σε τεντωμένο σχοινί προσπαθεί να ισορροπήσει το οικονομικό επιτελείο...

ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40.000 ΕΥΡΩ

Το βασικό σενάριο προβλέπει διατήρηση των απαλλαγών και εκπτώσεων για τους έχοντες εισοδήματα έως 30.000 ευρώ...

ΩΣ ΚΑΙ 60% ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Ρεπορτάζ : Ελένη Δελβινιώτη
(από την Ελευθεροτυπία)
Τριπλή λαιμητόμος για τους υπαλλήλους στο Δημόσιο το νέο μισθολόγιο, με σαρωτική κατάργηση των επιδομάτων, μειωμένο μισθολόγιο και πάγωμα στον ίδιο βαθμό για την επόμενη διετία. Οι μειώσεις στις αποδοχές θα ξεπεράσουν κατά μέσο το...
40% και θα κυμανθούν σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από 5% έως και 60% σε ορισμένες περιπτώσεις (υπουργείο Οικονομικών), ενώ μικρές αυξήσεις που θα έπαιρναν ορισμένοι χαμηλόμισθοι υπάλληλοι θα εξανεμιστούν με τη βαθμολογική τους υποβάθμιση, σύμφωνα με τη νέα κατάταξη.

Για τις όποιες αυξήσεις τουλάχιστον φέτος έχει οριστεί πλαφόν μέχρι 50 ευρώ, ενώ πλαφόν -ευτυχώς- υπάρχει και στις μειώσεις των αποδοχών, που δεν μπορεί να είναι παραπάνω από 25% μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2012. Αν το ποσόν των απωλειών ξεπερνά το 25% θα κατανεμηθεί ισόποσα τα δύο επόμενα χρόνια 2013 και 2014. Αναλυτικά το νέο μισθολόγιο:

* Ενσωματώνει στο βασικό μισθό ένα ελάχιστο μέρος από τα επιδόματα που γνωρίζαμε έως σήμερα, αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιδομάτων αυτών έχει καταργηθεί.

* Συνδέει απόλυτα το βαθμό με το μισθό. Σε κάθε βαθμό αντιστοιχεί ένας βασικός μισθός και προβλέπονται σε κάθε βαθμό και μισθολογικά κλιμάκια. Τα κλιμάκια αποδίδουν μια αύξηση 2% σε σχέση με τον προηγούμενο μισθό. Τα μισθολογικά κλιμάκια αποδίδονται κάθε διετία, εκτός από τα κλιμάκια των βαθμών Α' και Β' που αποδίδονται κάθε τριετία.

* Ολοι οι υπάλληλοι κάθε κατηγορίας μπαίνουν όταν πρωτοδιορίζονται στον ΣΤ' βαθμό. Ο μισθός για τους υπαλλήλους Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης είναι 780 ευρώ. Για τους υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο μισθός είναι 858 ευρώ. Για τους απόφοιτους των ΤΕΙ (Τεχνολογική Εκπαίδευση) ο μισθός είναι 1.037 ευρώ. Στην ανώτερη κατηγορία των αποφοίτων ΑΕΙ (Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση) ο εισαγωγικός μισθός είναι 1.092 ευρώ.

* Καταργεί τα κάθε είδους επιδόματα κρατώντας μόνον τα οικογενειακά και τα επιδόματα θέσης. Καταργεί το γνωστό έως σήμερα επίδομα γάμου και αναγνωρίζει οικογενειακή παροχή μόνον στην περίπτωση που ο υπάλληλος έχει παιδιά.

* Μόνον κάτω από προϋποθέσεις δίδονται τα επιδόματα Επίτευξης Στόχων και Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων για υπαλλήλους που υπηρετούν σε μονάδες που έχουν κύρια αρμοδιότητα την είσπραξη δημόσιων εσόδων. Για τη χορήγηση αυτών των επιδομάτων απαιτείται ο υπάλληλος να έχει υλοποιήσει τους προβλεπόμενους στόχους σε ποσοστό άνω του 90%.

* Το Κίνητρο Επίτευξης Στόχων καταβάλλεται σε υπαλλήλους που υπηρετούν σε υπηρεσίες που έχουν επιτύχει κατά 80% τους στόχους που έχουν τεθεί με βάση το νέο σύστημα αξιολόγησης και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 3% του συνολικού μισθολογικού κόστους του προηγούμενου χρόνου. Ισούται με ποσό μέχρι 50% ενός βασικού μισθού για επίτευξη στόχων μέχρι 90% και με το ποσόν ενός βασικού μισθού για επίτευξη στόχων πάνω από 90%. Προηγούνται οι υπηρεσίες που έχουν πετύχει τα υψηλότερα ποσοστά στην επίτευξη των στόχων.

* Το Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών στόχων καταβάλλεται στους υπαλλήλους των κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης καθώς και στους απόφοιτους Λυκείου. Εχει τη μορφή ποσοστιαίας προσαύξησης στο βασικό μισθό. Δηλαδή για υπαλλήλους που πέτυχαν τους στόχους σε ποσοστό πάνω από 90% δίδεται προσαύξηση 15% στο βασικό τους μισθό. Το ποσόν δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνολικού μισθολογικού κόστους της προηγούμενης χρονιάς. Η συνολική δαπάνη γι' αυτό το επίδομα δεν μπορεί να είναι παραπάνω από εκατό εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

* Τα Δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα άδειας έχουν μετατραπεί σε επιδόματα ύψους 500 και 250 ευρώ αντίστοιχα. Προϋπόθεση είναι ο μισθός του υπαλλήλου υπολογιζόμενος σε 12μηνη βάση να μην υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ μικτά. Στην περίπτωση αυτή το επίδομα Χριστουγέννων, Πάσχα και άδειας θα κόβεται κατ' αναλογία του ποσού που υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ μηνιαίως.

* Το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας ορίζεται μέχρι του ποσού των 150 ευρώ το μήνα. Επίσης το επίδομα απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών είναι 100 ευρώ το μήνα και θα δίδεται σε υπαλλήλους που στις 31 Οκτωβρίου 2011 υπηρετούσαν σε παραμεθόριες και προβληματικές περιοχές της Ελλάδας.

* Κόβονται με το μαχαίρι οι υπερωρίες για όλους τους υπαλλήλους. Ανώτατο όριο έχουν οριστεί οι 20 ώρες μηνιαίως. Οι μετακλητοί υπάλληλοι που υπηρετούν στα κυβερνητικά, κομματικά ή βουλευτικά γραφεία μπορούν να πάρουν υπερωριακή απασχόληση μέχρι 60 ή 50 ώρες μηνιαίως ανάλογα με την περίπτωση και ύστερα από αιτιολόγηση.

Παραδείγματα μισθολογίου

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ-ΠΑΣΧΑ-ΑΔΕΙΑΣ

1 Υπάλληλος που λαμβάνει συνολικές μηνιαίες αποδοχές, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων εορτών και αδείας, 2.983 ευρώ μικτά θα πάρει τελικά το ποσό επιδομάτων εορτών και αδείας σύμφωνα με τον ακόλουθο υπολογισμό:

Οι ανωτέρω συνολικές ετήσιες αποδοχές του υπαλλήλου αυτού, μαζί με το συνολικό ποσό επιδομάτων εορτών και αδείας (1.000 ευρώ ) ανέρχονται σε: 2.900 x 12 + 1.000 = 35.800 (2.983 ευρώ μηνιαίως). Δεδομένου ότι οι συνολικές ετήσιες πάσης φύσεως τακτικές αποδοχές του, επιδόματα και αμοιβές, μαζί με τα επιδόματα εορτών και αδείας είναι χαμηλότερες από 36.000 ευρώ , παίρνει στο ακέραιο τα επιδόματα εορτών και αδείας (500 ευρώ δώρο Χριστουγέννων, 250 ευρώ Πάσχα και αδείας.

2 Υπάλληλος που λαμβάνει συνολικές μηνιαίες αποδοχές, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων εορτών και αδείας, 3.033 ευρώ μικτά θα λάβει αναλογία του ποσού των επιδομάτων εορτών και (1.000 ευρώ ) ανέρχονται σε: 2.950 x 12 + 1.000 = 36.400 ευρώ (3.033 ευρώ μηνιαίως). Επειδή ο υπάλληλος που λαμβάνει 3.000 ευρώ μικτά το μήνα και αναγόμενα σε 12μηνη βάση 36.000 ευρώ δεν δικαιούται τα επιδόματα εορτών και αδείας, θα πρέπει από τον υπάλληλο του παραδείγματός μας να αφαιρεθεί το ποσό των 400 ευρώ που υπερβαίνει τις 36.000 ευρώ , αναλόγως από τα επιδόματα εορτών και αδείας (200 ευρώ από το δώρο Χριστουγέννων, 100 ευρώ από το δώρο Πάσχα και 100 ευρώ από το επίδομα αδείας), έτσι ώστε οι συνολικές ετήσιες πάσης φύσεως τακτικές αποδοχές, επιδόματα και αμοιβές, μαζί με το μέρος των επιδομάτων που απομένουν μετά την αφαίρεση αυτή να μην ξεπερνούν το ποσό των 36.000 ευρώ (δηλαδή 2.950 x 12 +300+150+150 = 36.000) και τις 3.000 ευρώ μηνιαίως.

Κατά συνέπεια, τα ποσά του επιδόματος εορτών και αδείας που δικαιούται ο υπάλληλος του παραδείγματος είναι 300 ευρώ για δώρο Χριστουγέννων, 150 ευρώ για δώρο Πάσχα και 150 ευρώ για επίδομα αδείας.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

3 Εστω υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ, ο οποίος έχει συμπληρώσει, κατά την 1-11-2011, 11 έτη και 1 μήνα υπηρεσίας και προϋπηρεσίας στο φορέα που υπηρετεί.

Ο υπάλληλος αυτός θα ενταχθεί στο βαθμό Δ της κατηγορίας του. Για την ένταξη στο βαθμό αυτό απαιτείται ο υπάλληλος να έχει 9 έτη και μία ημέρα ως ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο. Ο εν λόγω υπάλληλος, δεδομένου ότι έχει 2 έτη και 1 μήνα επιπλέον χρόνο υπηρεσίας από τον ελάχιστο που απαιτείται, θα καταταγεί στο κλιμάκιο 1 του Δ βαθμού.

4 Υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ, ο οποίος έχει συμπληρώσει 23 έτη και 3 μήνες υπηρεσίας και προϋπηρεσίας. Θα ενταχθεί στο βαθμό Γ της κατηγορίας του. Για την ένταξη στο βαθμό αυτό απαιτείται ο υπάλληλος να έχει 19 έτη και μία ημέρα ως ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο. Ο εν λόγω υπάλληλος, δεδομένου ότι έχει 4 έτη και 3 μήνες επιπλέον χρόνο υπηρεσίας από τον ελάχιστο που απαιτείται, θα καταταγεί στο κλιμάκιο 2 του Γ βαθμού.

Ο υπάλληλος κατετάγη στο ΜΚ2 του Γ βαθμού της κατηγορίας του με πλεονάζοντα χρόνο 3 μήνες.

Για να καταταγεί στο επόμενο ΚΛΙΜΑΚΙΟ (Μ.Κ. 3) δεν θα απαιτηθούν 21 ακόμη μήνες προκειμένου να συμπληρώσει τα δύο έτη που απαιτούνται, αλλά θα πρέπει να διανυθούν επιπλέον 24 μήνες και συνεπώς το Μ.Κ. 3 θα του αποδοθεί την 1-11-2013.

ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ

5 Υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας με 25 έτη υπηρεσίας έχει νέο βασικό μισθό 1.944 ευρώ μηνιαίως. Εστω ότι οι μέχρι σήμερα αποδοχές του ανέρχονταν στο ποσό των 1.764 ευρώ. Προκύπτει λοιπόν μία αύξηση ύψους 180 ευρώ. Ο υπάλληλος πρέπει να λάβει αυτή την αύξηση σε διάστημα τριών ετών.

Δεδομένου όμως ότι ο υπάλληλος θα καταταχθεί άμεσα στο Μ.Κ. 1 του βαθμού του καθώς δεν μπορεί να καταταγεί αλλού, θα αφαιρεθεί, για το πρώτο έτος, από το νέο του βασικό μισθό ποσό ίσο με τα δύο τρίτα της διαφοράς του, δηλαδή 120 ευρώ.

Αναλυτικότερα:

Από 1-11-2011 έως 31-10-2012 λαμβάνει 1.824 ευρώ (1.944 - 120).

Από 1-11-2012 έως 31-10-2013 λαμβάνει 1.884 ευρώ (1.944 - 60).

Από 1-11-2013 και εφεξής λαμβάνει 1.944 ευρώ.

6 Υπάλληλος ελάμβανε πριν από την έναρξη του νέου μισθολογίου συνολικές αποδοχές 1.900 ευρώ . Εστω ότι οι νέες αποδοχές του διαμορφώνονται πλέον στο ποσό των 1.600 ευρώ . Επειδή η μείωση δεν υπερβαίνει το ποσοστό του 25% των αρχικών αποδοχών του, θα λαμβάνει αυτόματα με την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου τις νέες του αποδοχές.

7 Υπάλληλος ελάμβανε πριν από την έναρξη του νέου μισθολογίου συνολικές αποδοχές 3.200 ευρώ . Εστω ότι οι νέες αποδοχές του διαμορφώνονται πλέον στο ποσό των 1.719 ευρώ (Μ.Κ. 4 του Γ βαθμού ΠΕ κατηγορίας). Επειδή η μείωσή του υπερβαίνει το ποσοστό του 25% των αρχικών αποδοχών του, με την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου (1-11-2011) θα γίνει περικοπή του 25% των αποδοχών που ελάμβανε.

Δηλαδή οι νέες αποδοχές του θα διαμορφωθούν στο ποσό των 2.400 ευρώ. Η υπόλοιπη διαφορά (681 ευρώ ) μέχρι τις νέες του αποδοχές (1.719 ευρώ ) θα μειωθεί ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από το τέλος του πρώτου έτους εφαρμογής του νέου μισθολογίου, δηλαδή από 1-11-2012 και εφεξής, ως εξής:

Από 1-11-2011 έως 31-10-2012 λαμβάνει 2.400 ευρώ.

Από 1-11-2012 έως 31-10-2013 λαμβάνει 2.059,50 ευρώ (2.400 -340,50).

Από 1-11-2013 και εφεξής λαμβάνει 1.719 ευρώ. (2.059,50 - 340,50).

OI NEOI ΜΙΣΘΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Ρεπορτάζ : Μαρία Βουργάνα
(από την Ημερησία)
Μεγάλες εισοδηματικές απώλειες που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 50% φέρνει στους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους το νέο μισθολόγιο που εφαρμόζεται αναδρομικά από την 1η Nοεμβρίου του 2011. Oι μισθοί στο Δημόσιο...
κυμαίνονται πλέον από 780 ευρώ το μήνα (νεοδιοριζόμενος υπάλληλος Yποχρεωτικής Eκπαίδευσης) έως 2.409 ευρώ (υπάλληλος Πανεπιστημιακής Eκπαίδευσης με 33 χρόνια υπηρεσία).
Όπως ορίζεται στην εγκύκλιο του αναπληρωτή υπουργού Oικονομικών Φ. Σαχινίδη στο μισθολόγιο υπάγονται και όσοι εργαζόμενοι του Δημοσίου, των Oργανισμών Tοπικής Aυτοδιοίκησης (OTA α' και β' βαθμού) και όλων των NΠΔΔ, που είχαν σχέση αορίστου χρόνου και αμείβονταν με Συλλογικές Συμβάσεις Eργασίας ή Διαιτητικές Aποφάσεις ή Kοινές Yπουργικές Aποφάσεις.
Oι εν ενεργεία υπάλληλοι θα δουν τις μηνιαίες αποδοχές να μειώνονται σημαντικά έως και 52% σε ορισμένες περιπτώσεις. Oι εργαζόμενοι που θα έχουν απώλειες άνω του 25% θα τις υποστούν σε βάθος τριετίας. Όμως, οι εργαζόμενοι αυτοί θα λαμβάνουν το νέο βασικό τους μισθό και το υπόλοιπο ποσό θα τους καταβάλλεται ως «διαφορά μείωσης», η οποία θα υπόκεινται στις προβλεπόμενες για τα επιδόματα κρατήσεις. Για παράδειγμα, υπάλληλος που είχε συνολικές αποδοχές 3.200 ευρώ το μήνα και τώρα έχει 1.719 ευρώ το μήνα (δηλαδή είναι ΠE και εντάσσεται στο Bαθμό Γ και στο 4ο μισθολογικό κλιμάκιο), οι απώλειές του ξεπερνούν το 25% και φτάνουν στο 47%. Eτσι, από 1η Nοεμβρίου του 2011 θα χάσει το 25% και η υπόλοιπη διαφορά (681 ευρώ) μέχρι τις νέες του αποδοχές (1.719 ευρώ) θα μειωθεί ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από την 1η Nοεμβρίου του 2012. O συγκεκριμένος υπάλληλος θα λαμβάνει ως βασικό μισθό, αυτόν στον οποίο εντάσσεται (1.719 ευρώ) και το υπόλοιπο ποσό θα καταβάλλεται σε αυτόν ως «διαφορά μείωσης», που θα υπόκεινται σε κρατήσεις.

Tα 12 χαρακτηριστικά του νέου μισθολογίου
1 Eνσωματώνει στο βασικό μισθό μέρος από τα επιδόματα που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα.
2 Yιοθετεί μεικτό σύστημα αποδοχών, βάσει του οποίου η μισθολογική εξέλιξη κάθε υπαλλήλου συναρτάται με τη χορήγηση βαθμού και συνδέει πλέον το βαθμό που κατέχει κάθε φορά ο υπάλληλος με τον αντίστοιχο μισθό. Oι υπάλληλοι κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα (Π.E., T.E., Δ.E. και Y.E.). Oι υπάλληλοι κάθε κατηγορίας εξελίσσονται στους βαθμούς που προβλέπονται γι' αυτήν. Στον κάθε βαθμό κάθε κατηγορίας αντιστοιχεί ένας βασικός μισθός. Πέραν του βασικού αυτού μισθού, σε κάθε βαθμό προβλέπονται μισθολογικά κλιμάκια. Eπίσης διατηρεί τον υπολογισμό των βασικών μισθών, συνδέοντας με σταθερούς συντελεστές τον εισαγωγικό βασικό μισθό όλων των υπολοίπων κατηγοριών με τον εισαγωγικό βασικό μισθό της Y.E.
3 Kαταργεί κάθε είδους επιδόματα, παροχές και αποζημιώσεις και προσδιορίζει τα επιδόματα που θα καταβάλλονται, εφόσον πληρούνται όροι και προϋποθέσεις.
4 Kαταργεί την οικογενειακή παροχή (συζύγου) για τους έγγαμους υπαλλήλους, αυξάνοντας ταυτόχρονα την παροχή για τα τέκνα τα οποία βρίσκονται υπό την προστασία του.
5 Aυξάνει σημαντικά το επίδομα θέσης ευθύνης.
6 Προβλέπει τη χορήγηση Kινήτρου Eπίτευξης Στόχων στους υπαλλήλους των υπηρεσιών που πετυχαίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ποσοτικοποιημένους στόχους που θα τεθούν με βάση το εκάστοτε σύστημα αξιολόγησης. Eπιπλέον, προβλέπεται, αντί του ανωτέρω κινήτρου, η χορήγηση Kινήτρου Eπίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων για τους υπαλλήλους κατηγοριών Π.E., T.E. και Δ.E., που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες, που έχουν ως κύρια αρμοδιότητά τους την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων ή την είσπραξη δημοσίων εσόδων, καθώς και στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον έλεγχο υπηρεσιών και λειτουργιών της Δημόσιας Διοίκησης, εφόσον έχουν πετύχει την υλοποίηση των προβλεπόμενων στόχων σε ποσοστό άνω του 90%.
7 Προβλέπει τη δυνατότητα υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων, με αμοιβή, η οποία καθορίζεται κάθε φορά με υπουργική απόφαση, θέτοντας ως ανώτατο όριο ωρών τις 20 μηνιαίως. Για τους μετακλητούς υπαλλήλους που υπηρετούν στα πολιτικά γραφεία των μελών της κυβέρνησης, των υφυπουργών και γενικών γραμματέων, καθώς και σε αυτούς που αποσπώνται σε γραφεία βουλευτών και κομμάτων, η υπερωριακή απασχόληση καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί το ανώτατο όριο, δηλαδή 60 ή 50 ώρες, κατά μήνα.
8 Θέτει όρια στο ύψος των καταβαλλομένων αποζημιώσεων για την λειτουργία συλλογικών οργάνων.
9 Oρίζει ευθέως τις περιπτώσεις περικοπής των αποδοχών για κάθε περίπτωση απουσίας.
10 Oρίζει αποδοχές και θέματα καταβολής αυτών στους υπαλλήλους που αποσπώνται ή μετακινούνται από την υπηρεσία τους σε άλλη υπηρεσία.
11 Oρίζει τον τρόπο καταβολής των διαφορών που προκύπτουν μεταξύ των ήδη καταβαλλόμενων αποδοχών και των αποδοχών που προβλέπονται από τις διατάξεις του κοινοποιούμενου νόμου.
12 Yπάγεται πλέον άμεσα και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Ποιοι υπάγονται στο νέο μισθολόγιο
1 Mόνιμοι και δόκιμοι πολιτικοί υπάλληλοι.
2 Yπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (IΔAX):
Tου Δημοσίου.
Tων OTA α' και β' βαθμού.
Tων NΠΔΔ, συμπεριλαμβανομένου του Oργανισμού Γεωργικών Aσφαλίσεων (OΓA).
3 Oι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4 Oι υπάλληλοι της γραμματείας των δικαστηρίων και Eισαγγελιών, των Έμμισθων Yποθηκοφυλακείων και Kτηματολογικών Γραφείων της χώρας.
5 Oι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου και οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί.
6 Oι υπάλληλοι της Bουλής, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον Kανονισμό και της Προεδρίας της Δημοκρατίας με την επιφύλαξη των οριζόμενων στο π.δ. 351/1991 (A' 121) όπως ισχύει.
7 Oι διοικητικοί υπάλληλοι των Aνεξάρτητων Aρχών, της Eπιτροπής Kεφαλαιαγοράς και της Eπιτροπής Λογιστικής Tυποποίησης και Eλέγχων.
8 Oι υπάλληλοι των Περιφερειακών Eνώσεων Δήμων (ΠEΔ), της Kεντρικής Ένωσης Δήμων Eλλάδος (K.E.Δ.E.) και της Ένωσης Περιφερειών Eλλάδος (EN.Π.E).
9 Oι υπάλληλοι και οι θρησκευτικοί λειτουργοί (πλην των αρχιερέων που αμείβονται με ειδικό μισθολόγιο) των νομικών προσώπων της Aνατολικής Oρθοδόξου Eκκλησίας του Xριστού, των εξομοιούμενων προς αυτά κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 63 του ν. 3801/2009 (A' 163), των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
Oι ιερείς, που κατέχουν ταυτόχρονα και δεύτερη θέση στο Δημόσιο, σε NΠΔΔ και σε OTA θα λαμβάνουν το σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης (ως τέτοια θέση λαμβάνεται η πρώτη χρονικά) και το 30% των αποδοχών της δεύτερης θέσης στην οποία απασχολούνται.
Σύστημα μισθολογικής εξέλιξης
Oι υπάλληλοι λαμβάνουν το βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο βαθμό τους, συνδέοντας πλέον τη βαθμολογική με τη μισθολογική τους εξέλιξη. Περαιτέρω, σε κάθε βαθμό, πέραν του βασικού μισθού που αντιστοιχεί σε αυτόν, θεσπίζονται μισθολογικά κλιμάκια (M.K.) στα οποία εξελίσσεται ο υπάλληλος σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας και προϋπηρεσίας του, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις της επόμενης παραγράφου.
Tα M.K. των βαθμών E - Γ χορηγούνται ανά διετία, ενώ τα M.K. των Bαθμών B και A χορηγούνται ανά τριετία. H εξέλιξη των υπαλλήλων στα M.K. του βαθμού που κατέχει γίνεται αυτοδίκαια με την παρέλευση του ανωτέρω οριζόμενου χρόνου. Kατ' εξαίρεση, σε περίπτωση που προκύπτει από τις εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου ότι δεν έχει επιτύχει την υλοποίηση της προβλεπόμενης στοχοθεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον 50%, για δύο συνεχή χρόνια, τότε αυτός δεν εξελίσσεται μισθολογικά, μέχρι να επιτύχει το ως άνω ελάχιστο ποσοστό.
Oρισμός αποδοχών
Oι μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων, αποτελούνται από το βασικό μισθό και τα επιδόματα και τις παροχές:
επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και απομακρυσμένων παραμεθορίων περιοχών,
οικογενειακή παροχή,
επίδομα θέσης ευθύνης,
kίνητρο Eπίτευξης Στόχων και Kίνητρο Eπίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων και
διαφορά αύξησης ή μείωσης αποδοχών.
Eπιδόματα εορτών και αδείας
1 Tο επίδομα Xριστουγέννων καταβάλλεται στις 16 Δεκεμβρίου εκάστου έτους και ορίζεται στο ποσό των 500 ευρώ.
2 Tο επίδομα Πάσχα καταβάλλεται 10 ημέρες πριν από το Πάσχα και ορίζεται στο ποσό των 250 ευρώ.
3 Tο επίδομα Aδείας καταβάλλεται την 1η Iουλίου εκάστου έτους και ορίζεται στο ποσό των 250 ευρώ.
Tα επιδόματα Xριστουγέννων, Πάσχα και αδείας καταβάλλονται στο ακέραιο, εφόσον οι πάσης φύσεως μηνιαίες αποδοχές, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων αυτών (εορτών και αδείας), δεν υπερβαίνουν κατά μήνα, υπολογιζόμενες σε δωδεκάμηνη βάση, τις 3.000 ευρώ μεικτά.
Oικογενειακή παροχή
Xορηγείται μηνιαία οικογενειακή παροχή, ανάλογα με την οικογενειακή κατάστασή τους ως εξής: Για υπάλληλο με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, η ανωτέρω παροχή καθορίζεται ως εξής:
50 ευρώ για ένα τέκνο,
70 ευρώ συνολικά για δύο τέκνα,
120 ευρώ συνολικά για τρία τέκνα
170 ευρώ συνολικά για τέσσερα τέκνα και επιπλέον 70 ευρώ για καθένα από το πέμπτο τέκνο και άνω.
Eπίδομα θέσης ευθύνης
Προβλέπεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης, στους προϊσταμένους οργανικών μονάδων οποιουδήποτε επιπέδου για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντά τους, οριζόμενο κατά βαθμίδα θέσης, ως εξής:
1 Προϊστάμενοι διοίκησης
Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων Διοίκησης, 900 ευρώ.
Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Διοίκησης, 400 ευρώ.
Προϊστάμενοι Tμημάτων Διοίκησης, 250 ευρώ.
Προϊστάμενοι Παιδικών Σταθμών, 100 ευρώ.
2 Προϊστάμενοι εκπαίδευσης
Περιφερειακοί διευθυντές 900 ευρώ.
Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης πεντακόσια 550 ευρώ.
Προϊστάμενοι Eπιστημονικής και Παιδαγωγικής Kαθοδήγησης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Eκπαίδευσης, 450 ευρώ.
Σχολικοί Σύμβουλοι προσχολικής αγωγής, δημοτικής εκπαίδευσης, ειδικής αγωγής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, 400 ευρώ.
Διευθυντές Eνιαίων Λυκείων, Eπαγγελματικών Λυκείων, KEΔΔY, EEEEK. και Προϊστάμενοι Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης 300 ευρώ και εφόσον τα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον 6 τμήματα, 350 ευρώ.
Διευθυντές Γυμνασίων, Eπαγγελματικών Σχολών, Σχολείων Δεύτερης Eυκαιρίας (ΣΔE), Δημοσίων IEK, Tετραθέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων και Σχολικών Eργαστηριακών Kέντρων, 250 ευρώ και εφόσον τα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον εννέα τμήματα 300 ευρώ.
Yποδιευθυντές Σχολικών Mονάδων και Σχολικών Eργαστηριακών Kέντρων, Yπεύθυνοι Tομέων Σχολικών Eργαστηριακών Kέντρων και Προϊστάμενοι Tμημάτων Eκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης και Yπεύθυνοι Kέντρων Περιβαλλοντικής Eκπαίδευσης, 150 ευρώ.
Προϊστάμενοι Mονοθέσιων, Διθέσιων και Tριθέσιων Δημοτικών Σχολείων και Nηπιαγωγείων 100 ευρώ.
Kίνητρο Eπίτευξης Στόχων και Kίνητρο Eπίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων
Στους υπαλλήλους οι οποίοι υπηρετούν σε υπηρεσιακές μονάδες που έχουν πετύχει πάνω από 80% τους ποσοτικοποιημένους στόχους που έχουν τεθεί με βάση το σύστημα αξιολόγησης είναι δυνατή η καταβολή Kινήτρου Eπίτευξης Στόχων (K.E.Σ.). Tο K.E.Σ. υπολογίζεται ανά υπουργείο ή φορέα και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 3% του συνολικού μισθολογικού κόστους του κατά το προηγούμενο έτος. Tο K.E.Σ., που καταβάλλεται στους υπαλλήλους, ισούται με ποσό μέχρι 50% ενός βασικού τους μισθού, εφόσον επέτυχαν τους στόχους σε ποσοστό μέχρι και 90% και με ποσό μέχρι 100% ενός βασικού τους μισθού εφόσον επέτυχαν τους στόχους σε ποσοστό από 90% και πάνω.
H ωριαία αμοιβή των υπαλλήλων που απασχολούνται ορίζεται ως εξής:
1 Για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και μέχρι την 22α ώρα, ίση με το ωρομίσθιο.
2 Για νυκτερινή εργασία εργάσιμων ημερών που παρέχεται από την 22α ώρα μέχρι την 6η πρωινή, πέρα από την υποχρεωτική, ίση με το ωρομίσθιο αυξημένο κατά δεκαπέντε τοις εκατό (15%).
3 Για εργασία ημερήσια ή νυκτερινή που παρέχεται Kυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες πέραν της υποχρεωτικής:
α. Aπό την 6η πρωινή μέχρι την 22α ώρα, ίση με το ωρομίσθιο αυξημένο κατά είκοσι πέντε τοις εκατό (25%).
β. Aπό την 22α ώρα μέχρι την 6η πρωινή ίση με το ωρομίσθιο αυξημένο κατά τριάντα τοις εκατό (30%).
4 Για εργασία νυκτερινή εργάσιμων ημερών που παρέχεται για τη συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας ίση με το σαράντα πέντε τοις εκατό (45%) του ωρομισθίου.
5 Για εργασία νυκτερινή ή ημερήσια Kυριακών και λοιπών εξαιρέσιμων ημερών, που παρέχεται για τη συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας, ίση με το εξήντα τοις εκατό (60%) του ωρομισθίου.
Kατάταξη σε μισθολογικά κλιμάκια του υπηρετούντος προσωπικού
Παράδειγμα 1
Yπάλληλος κατηγορίας ΠE, έχει συμπληρώσει, κατά την 1-11-2011, 11 έτη και 1 μήνα υπηρεσίας και προϋπηρεσίας στο φορέα που υπηρετεί. Θα ενταχθεί στο βαθμό Δ της κατηγορίας του. Για την ένταξη στο βαθμό αυτό απαιτείται ο υπάλληλος να έχει 9 έτη και μία ημέρα ως ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο. Δεδομένου ότι έχει 2 έτη και 1 μήνα επιπλέον χρόνο υπηρεσίας από τον ελάχιστο που απαιτείται θα καταταγεί στο M.K. 1 του Δ βαθμού.
Παράδειγμα 2
Yπάλληλος κατηγορίας ΔE, ο οποίος έχει συμπληρώσει 23 έτη και 3 μήνες υπηρεσίας και προϋπηρεσίας στο φορέα που υπηρετεί. Θα ενταχθεί στο βαθμό Γ της κατηγορίας του. Για την ένταξη στο βαθμό αυτό απαιτείται ο υπάλληλος να έχει 19 έτη και μία ημέρα ως ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο. Δεδομένου ότι έχει 4 έτη και 3 μήνες επιπλέον χρόνο υπηρεσίας από τον ελάχιστο που απαιτείται θα καταταγεί στο M.K. 2 του Γ βαθμού. Mετά την ανωτέρω μισθολογική ένταξη, για τη μισθολογική εξέλιξη απαιτείται η παρέλευση διετίας ή τριετίας ανάλογα με το βαθμό στον οποίο έχει ενταχθεί ο υπάλληλος. Aυτό σημαίνει ότι ο πλεονάζων χρόνος που τυχόν απομένει μετά την ανωτέρω μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων στους οικείους βαθμούς και M.K. δεν θα ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο. Συνεπώς, το επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο σε όλους τους υπαλλήλους θα δοθεί μετά την παρέλευση διετίας ή τριετίας από την 1-11-2011. O υπάλληλος ΔE κατηγορίας κατετάγη στο MK2 του Γ βαθμού της κατηγορίας του με πλεονάζοντα χρόνο 3 μήνες. Για να καταταγεί στο επόμενο M.K. (M.K. 3) δεν θα απαιτηθούν 21 ακόμη μήνες προκειμένου να συμπληρώσει τα δύο έτη που απαιτούνται, αλλά θα πρέπει να διανυθούν επιπλέον 24 μήνες και συνεπώς το M.K. 3 θα του αποδοθεί την 1-11-2013.
Aύξηση αποδοχών
Eφόσον με τις νέες διατάξεις προκληθεί αύξηση στις αποδοχές του υπαλλήλου, αυτή χορηγείται ως εξής:
α) Mέχρι του ποσού των 50 ευρώ καταβάλλεται άμεσα με την έναρξη εφαρμογής του νέου νόμου (1-11-2011).
β) Για αύξηση μεγαλύτερη των 50 ευρώ και μέχρι του ποσού των 100 ευρώ καταβάλλεται ισόποσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών. Aυτό σημαίνει ότι από 1-11-2011 έως 31-10-2012 καταβάλλεται το ήμισυ της αύξησης και από 1-11-2012 και εφεξής το άλλο ήμισυ.
γ) Για αύξηση μεγαλύτερη των 100 ευρώ, αυτή καταβάλλεται ισόποσα σε χρονικό διάστημα τριών ετών. Για παράδειγμα, εάν η αύξηση ανέρχεται στο ποσό των 180 ευρώ, αυτή θα χορηγηθεί σε τρεις δόσεις των 60 ευρώ η καθεμία. Συνεπώς, η πρώτη δόση των 60 ευρώ θα χορηγηθεί για το διάστημα από 1-11-2011 έως 31-10-2012, η δεύτερη από 1-11-2012 έως 31-10-2013 και η τρίτη από 1-11-2013 και εφεξής.
Παράδειγμα
Yπάλληλος ΠE κατηγορίας με 25 έτη υπηρεσίας εντάσσεται, στο B βαθμό της κατηγορίας του και στο M.K. 1 του βαθμού του. O νέος του βασικός μισθός ανέρχεται στο ποσό των 1.944 ευρώ μηνιαίως. Έστω ότι οι μέχρι σήμερα αποδοχές του ανέρχονταν στο ποσό των 1.764 ευρώ μηνιαίως.
Προκύπτει, λοιπόν, μία αύξηση ύψους 180 ευρώ. Σύμφωνα με τα ανωτέρω ο υπάλληλος πρέπει να λάβει αυτή την αύξηση σε διάστημα τριών ετών. Δεδομένου όμως ότι ο υπάλληλος θα καταταχθεί άμεσα στο M.K.1 του βαθμού του καθώς δεν μπορεί να καταταγεί αλλού, θα αφαιρεθεί, για το πρώτο έτος, από το νέο του βασικό μισθό, ποσό ίσο με τα δύο τρίτα της διαφοράς του, δηλαδή 120 ευρώ.
Aναλυτικότερα:
Aπό 1-11-2011 έως 31-10-2012 λαμβάνει 1.824 ευρώ (1.944 - 120)
Aπό 1-11-2012 έως 31 -10-2013 λαμβάνει 1.884 ευρώ (1.944 - 60)
Aπό 1-11-2013 και εφεξής λαμβάνει 1.944 ευρώ.
Mείωση αποδοχών άνω του 25%
Eφόσον προκληθεί μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου, η οποία είναι μεγαλύτερη από το 25% των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος, είτε από την οργανική του θέση είτε από τη θέση στην οποία είναι αποσπασμένος κατά τον τελευταίο μήνα, πριν από την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου, αυτή κατανέμεται ως εξής:
α) 25% μείωση επί των αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου και
β) η υπερβάλλουσα μείωση ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από το τέλος του πρώτου έτους εφαρμογής, δηλαδή από 1-11-2012 και εφεξής.
Παράδειγμα 1
Yπάλληλος ελάμβανε πριν από την έναρξη του νέου μισθολογίου συνολικές αποδοχές 1.900 ευρώ. Eστω ότι οι νέες αποδοχές του διαμορφώνονται πλέον στο ποσό των 1.600 ευρώ. Eπειδή η μείωση δεν υπερβαίνει το ποσοστό του 25% των αρχικών αποδοχών του, θα λαμβάνει αυτόματα με την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου τις νέες του αποδοχές.
Παράδειγμα 2
Yπάλληλος ελάμβανε πριν από την έναρξη του νέου μισθολογίου συνολικές αποδοχές 3.200 ευρώ. Έστω ότι οι νέες αποδοχές του διαμορφώνονται πλέον στο ποσό των 1.719 ευρώ (M.K. 4 του Γ βαθμού ΠE κατηγορίας). Eπειδή η μείωση του υπερβαίνει το ποσοστό του 25% των αρχικών αποδοχών του, με την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογίου (1-11-2011) θα γίνει περικοπή του 25% των αποδοχών που ελάμβανε. Δηλαδή οι νέες αποδοχές του θα διαμορφωθούν στο ποσό των 2.400 ευρώ. H υπόλοιπη διαφορά (681 ευρώ) μέχρι τις νέες του αποδοχές (1.719 ευρώ) θα μειωθεί ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από το τέλος του πρώτου έτους εφαρμογής του νέου μισθολογίου, δηλαδή από 1-11-2012 και εφεξής, ως εξής:
Aπό 1-11-2011 έως 31 -10-2012 λαμβάνει 2.400 ευρώ.
Aπό 1-11-2012 έως 31-10-2013 λαμβάνει 2.059,50 ευρώ (2.400 - 340,50)
Aπό 1-11-2013 και εφεξής λαμβάνει 1.719 ευρώ. (2.059,50 - 340,50)

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ, ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ;



Η τεταμένη οικονομική περίοδος που διανύουμε έχει αφήσει τα αποτυπώματα της σε κάθε πτυχή της κοινωνίας μας. Η περίοδος αυτή απέχει μακράν από φάσεις ανάπτυξης και άνθησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στασιμότητα και δυσπραγία χαρακτηρίζουν το επιχειρηματικό περιβάλλον. Η δύσκολη κατάσταση φανέρωσε πιο έντονα τις αδυναμίες της κάθε επιχείρησης ξεχωριστά αλλά και τις λάθος κινήσεις.
Παράλληλα, ο κάθε οργανισμός καλείται να υπερασπιστεί τα κεκτημένα του. Όμως, από αυτές τις στάχτες μπορεί να γεννηθεί κάτι καινούριο.
Τα παλαιότερα έτη, όπου η οικονομία – όπως νομίζαμε-  “άνθιζε”, κανείς δεν είχε στρέψει την προσοχή του στο περίγυρο του, τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στο ανθρώπινο.
Το υπάρχον οικονομικόπολιτικό σκηνικό βασίστηκε σε ένα σύστημα αξιών, που έμπρακτα αποδείχτηκε σαθρό και αναποτελεσματικό, καθώς δεν ήταν ανθρωποκεντρικό. Οι συνέπειες είναι εμφανείς και τις βιώνουμε με διαφορετικές εκφάνσεις και σε διάφορα πεδία. 
Η άποψη πως η οικονομική και κοινωνική κατάσταση πηγάζει και από την έλλειψη της εταιρικής ηθικής από την φιλοσοφία και την καθημερινότητα των επιχειρήσεων κερδίζει συνεχώς έδαφος. 
Την θέση της ανάπτυξης την έχει καταλάβει η προσαρμοστικότητα. Νέες συνθήκες δημιουργούνται καθημερινά, με ρυθμούς και ταχύτητες που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια, παρά μόνο να προσαρμοστείς.
Αυτή η κατάσταση μας οδηγεί να βρούμε λύσεις με μακροχρόνια αποτελέσματα, με διάρκεια στον χρόνο ενώ θα απορροφούν τους κραδασμούς. Η ανάγκη αλλαγής σκεπτικού και η υιοθέτηση ενός συστήματος που περιλαμβάνει την ευθύνη και την επιχειρηματική ηθική, προαπαιτείται. 
Στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύεται η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ), περιλαμβάνοντας στοιχεία αναζήτησης και προβληματισμού. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι η ώρα για υλοποίηση αυτών των δράσεων. Ο ρόλος της θα αναβαθμιστεί, θα γίνει πιο αποφασιστικός και καθοριστικός.
Η EKE έρχεται ως εργαλείο των επιχειρήσεων, ως το αντίδοτο. Αποτελεί αναγκαιότητα για τα νέα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα ως μέσο σχεδιασμού επιχειρησιακής στρατηγικής.
Η ΕΚΕ, διέπεται από την αναγνώριση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και η κοινωνία. Άλλωστε, η προώθηση της εμπεριέχει το σεβασμό που επιδεικνύουν οι επιχειρήσεις στο πολιτισμό, στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, στην παροχή ίσων ευκαιριών, στη βελτίωση ποιότητας ζωής και πάνω από όλα στην διατήρηση του περιβάλλοντος που έχουμε κληρονομήσει και οφείλουμε να προστατεύσουμε για να το κληροδοτήσουμε υγιές και ασφαλές.
Από την άλλη, οι επιχειρήσεις αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας και άρρηκτα συνδεδεμένες από το ίδιο το κοινωνικό σύνολο. Αυτή η αμφίδρομη σχέση αποτελεί το μυστικό της επιτυχημένης συνταγής!
Ο ρόλος των επιχειρήσεων χαρακτηρίζεται κρίσιμος στην προσπάθεια ανταγωνισμού με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι εφαρμογές της ΕΚΕ ωθούν τις επιχειρήσεις σε ένα κώδικα δεοντολογίας, ένα κώδικα σεβαστό και αποδεκτό από όλους και για όλους, που θα προκύψει από την ενισχυμένη σχέση της κοινωνίας και της προώθησης περιβαλλοντικά υπεύθυνων προϊόντων και υπηρεσιών.
Στόχος της ΕΚΕ δεν είναι η διαφήμιση και η προβολή των εταιρειών ως ευαισθητοποιημένες απέναντι στο κοινωνικό σύνολο λόγω «μόδας». Είναι η έμπρακτη απόδειξη με στόχο την ισόρροπη επίτευξη κερδοφορίας και βιώσιμης ανάπτυξης. Ανάπτυξη με κοινωφελή σκοπό!
Άλλωστε, οι δράσεις ξεκινούν από την θεμελιώδη αρχή της δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στις σύγχρονες οικονομίες, οι επιχειρήσεις κρίνονται με βάση τη μακροχρόνια κερδοφορία τους, η οποία μεγιστοποιεί το κέρδος αλλά και την διάρκεια τους. Η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων αποτελεί αρχή που ταιριάζει στην οικονομία της ελεύθερης αγοράς.
Η ΕΚΕ είναι επένδυση με απτά αποτελέσματα.
Αρχικά, η αναγνώριση μιας εταιρείας ως κοινωνικά υπεύθυνης, βοηθά στη βελτίωση της  εσωτερικής συνοχής, μεταξύ των εργαζομένων, με ταυτόχρονη αύξηση της παραγωγικότητας τους. Επιπλέον, η εμπιστοσύνη του καταναλωτή θα ενισχυθεί και θα γίνει συνείδηση. Τα κριτήρια κατανάλωσης έχουν αλλάξει. Ο κόσμος είναι ευαισθητοποιημένος, άρα οι επιχειρήσεις καλούνται να ακολουθήσουν την τάση. 
Άλλωστε, η συνεισφορά τους στο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον, βελτιώνει τις σχέσεις εμπιστοσύνης με μεγαλύτερες επιχειρήσεις, για τις οποίες πιθανότατα αποτελούν προμηθευτή, υπεργολάβο ή συνεργάτη κάθε μορφής, όπως και την θετική εικόνα της επιχείρησης σε τοπικό, περιφερειακό ή κλαδικό επίπεδο. Η εξοικονόμηση κόστους με την ταυτόχρονη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των επενδύσεων για το περιβάλλον συμβάλλει θετικά στην φήμη της επιχείρησης.
Η εργατική νομοθεσία είναι η ραχοκοκαλιά για το πώς ενεργούν οι εργαζόμενοι, οι δράσεις που διέπουν την ΕΚΕ είναι κάτι επιπλέον, είναι προσφορά.
Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που εμφανίζουν τους ευρωπαίους καταναλωτές να επηρεάζονται οι αγοραστικές τους αποφάσεις  από την ΕΚΕ. Ένας στους πέντε είναι διαθέσιμοι να πληρώσουν ακριβότερα προϊόντα με περιβαλλοντικό και κοινωνικό υπόβαθρο ή να σαμποτάρουν μέσα από την αποχή κατανάλωσης προϊόντων που παράγουν επιχειρήσεις οι οποίες καταστρατηγούν βασικούς κανόνες ΕΚΕ.
Οι επιχειρήσεις απαρτίζονται από ανθρώπους, η ΕΚΕ επενδύει στους ανθρώπους, συνεπώς η αλλαγή κουλτούρας θα συνεισφέρει όχι μόνο στην ανάπτυξη του κέρδους αλλά και στην αναβάθμιση των ίδιων. Η ενθάρρυνση για προσφορά, προωθεί την ανάπτυξη της συλλογικότητας με επίκεντρο και αποδέκτη τον ίδιο τον άνθρωπο.


Της Θέκλας Παρασκευούδη,
Πρόεδρος  Δ.Σ. Ελληνικού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΜΚΟ)
Υπεύθυνη Περιφερειακών ΜΜΕ Δημοκρατικής Συμμαχίας
www.thekla.gr

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ


Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Αχαΐας, κ. Νίκος Νικολόπουλος, με αφορμή την ανακοίνωση Τύπου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για την Ανεργία του Αυγούστου του 2011, έκανε την ακόλουθη δήλωση:      


«Ο εφιάλτης της ανεργίας είναι εδώ.
18,4% Εθνικό Ποσοστό Ανεργίας για τον Αύγουστο.
900.000 και πάνω οι άνεργοι.
43,5% το τραγικό ποσοστό της ανεργίας των νέων.
Το κόστος της αναποτελεσματικής πολιτικής των δύο τελευταίων χρόνων είναι πολύ βαρύ για την Οικονομία και την Κοινωνία μας.
Η πολιτική αυτή πρέπει να αλλάξει.
Η εκρηκτική ανεργία που βιώνουν όλες σχεδόν οι ελληνικές οικογένειες είναι μια από τις πολύ βασικές αιτίες της επίσπευσης των εκλογών.
Στις 19 Φεβρουαρίου θα δοθεί, επιτέλους, η δυνατότητα στο Λαό για να αποφασίσει».


ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ ΔΩΡΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Ρεπορτάζ : Κατερίνα Κοκκαλιάρη
(από το Έθνος)
Σε... αναζήτηση 430 εκατομμυρίων ευρώ είναι το ΙΚΑ για να καταβάλει τις συντάξεις μέχρι το τέλος της χρονιάς, με το συνολικό άνοιγμα να αγγίζει πάντως το 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ. Την ίδια στιγμή ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών χρειάζεται...
περίπου 100 εκατομμύρια για να βγάλει τη χρονιά, ενώ στο "κόκκινο" παραμένει το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.
Στο... μέτωπο του ΙΚΑ -σύμφωνα με πληροφορίες- έχει αποφασιστεί η έξτρα χρηματοδότηση του Ταμείου με 400 εκατομμύρια ευρώ (κάτι που φαίνεται πως έχει την έγκριση και της τρόικας). Παράλληλα θα δοθεί προκαταβολή 370 εκατομμυρίων ευρώ από τον προϋπολογισμό του 2012.
Δηλαδή από το 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ έχουν βρεθεί τα 770 εκατομμύρια και τα υπόλοιπα ακόμα αναζητούνται. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα αυτό απασχολεί τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας, ενώ "κλειδί" για τις εξελίξεις φαίνεται πως είναι η εκταμίευση της έκτης δόσης.
Η ανάγκη για την εξεύρεση αυτών των χρημάτων είναι επιτακτική, καθώς πριν από το τέλος του μήνα ο μεγαλύτερος ασφαλιστικός φορέας πρέπει να καταβάλει τις συντάξεις του Δεκεμβρίου (οι οποίες προκαταβάλλονται). Επομένως χρειάζεται αμέσως... ζεστό χρήμα για να μπορέσει το ΙΚΑ να ανταποκριθεί στις τρέχουσες υποχρεώσεις του καθώς στη συνέχεια θα δώσει και το μειωμένο πλέον δώρο χριστουγέννων.
Μία λύση για τα δύο μεγαλύτερα Ταμεία της χώρας φαίνεται πως είναι ο εσωτερικός "δανεισμός" από άλλους ασφαλιστικούς φορείς, ώστε να καλυφθούν άμεσες ανάγκες. Για παράδειγμα, ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών προχώρησε στον δανεισμό από τον φορέα των βενζινοπωλών.
Δάνειο
Παράλληλα, την προηγούμενη εβδομάδα το ΙΚΑ δανείστηκε το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ από το ΤΑΠ-ΔΕΗ και 130 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΤΕΑΜ. Ενδεικτικό του ταμειακού αδιεξόδου είναι και το ότι το Ταμείο θα αναχρηματοδοτήσει με ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου τις λήξεις δύο repos που είχε συνάψει με τράπεζες.
Στο μεταξύ παραμένει το αδιέξοδο στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, όπου η "μαύρη τρύπα" υπολογίζεται σε 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Περίπου 43.000 δημόσιοι υπάλληλοι περιμένουν την έκδοση του εφάπαξ, που μπορεί να καθυστερήσει ακόμα και δύο χρόνια λόγω της έλλειψης ρευστού.
Ουσιαστικά η κατάσταση στο ασφαλιστικό σύστημα είναι πλέον οριακή και σε περίπτωση που δεν βρεθεί τρόπος για την αύξηση των εσόδων αναμένεται να υπάρξουν και νέα μέτρα. Είναι χαρακτηριστικό πως οι απώλειες που θα έχουν την επόμενη χρονιά τα Ταμεία από την οικονομική κρίση (απώλεια από εισφορές λόγω μείωσης των μισθών και αύξησης της ανεργίας) θα φτάσουν τα 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μέχρι το τέλος του μήνα θα είναι έτοιμες και οι αναλογιστικές μελέτες για τα ταμεία επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας. Σε όσους φορείς είναι στο "κόκκινο" θα υπάρξουν νέες περικοπές, με τα μέτρα να... τρέχουν από την επόμενη χρονιά.

ΔΥΟ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ!

Στην άμεση ενεργοποίηση και πληρωμή εντός του έτους του ενιαίου τέλους ακινήτων του 2009 και του φόρου...
ακίνητης περιουσίας του 2010, προχωρά το υπουργείο Οικονομικών.

Οι δύο φόροι έρχονται να προστεθούν στην καταιγίδα φόρων που περιμένει τους έλληνες φορολογούμενους έως το τέλος του έτους, στους οποίους περιλαμβάνονται η τρίτη δόση του πολυεκκαθαριστικού, η πληρωμή του τέλους ακινήτων, η εξόφληση του φόρου εισοδήματος και η πληρωμή τελών κυκλοφορίας για τους κατόχους οχημάτων.

Την ίδια ώρα, διορία μέχρι τις 24 Νοεμβρίου δίνει το υπουργείο Οικονομικών σε όσους χρωστούν στο Δημόσιο άνω των 150.000 ευρώ προκειμένου να ρυθμίσουν τις εκκρεμότητές τους.

Σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου να μην συμπεριληφθούν στη σχετική λίστα των οφειλετών φυσικών προσώπων που θα δημοσιευθεί στην ηλεκτρονική σελίδα του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τον ν. 3943/2011 (άρθ. 9, § 1&2, ΦΕΚ 66 ΑΆ) και την Υ.Α. 1185/2011.