ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΗΞΕΡΕ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

Διαβάσαμε σήμερα στην τελευταία σελίδα της Πελοποννήσου ένα μικρό παρασκήνιο σχετικά με το πότε και υπό ποιες ...

ΠΟΙΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ

255 οργανισμοί που απασχολούν περισσότερους από 6.000 εργαζομένους ...

ΠΛΑΦΟΝ 2.2ΟΟ ΕΥΡΩ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Επιφυλάξεις εκφράζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το αν και κατά πόσο η θέσπιση πλαφόν 2.400 ευρώ στις συντάξεις είναι αρκετή...

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ, ΜΕΤΡΑ ΥΨΟΥΣ 11,6 ΔΙΣ ΕΥΡΩ

Σε τεντωμένο σχοινί προσπαθεί να ισορροπήσει το οικονομικό επιτελείο...

ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40.000 ΕΥΡΩ

Το βασικό σενάριο προβλέπει διατήρηση των απαλλαγών και εκπτώσεων για τους έχοντες εισοδήματα έως 30.000 ευρώ...

ENNEA OΡΟΙ ΓΙΑ ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ


Ρεπορτάζ : Χρήστος Μανωλάς
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Εννέα προϋποθέσεις με τις οποίες θα μπορεί ένας εργοδότης να προσλαμβάνει νέους έως και 25 ετών με μισθούς μειωμένους έως και 20% σε σχέση με τις αμοιβές που προβλέπει η Εθνική Γενική Κλαδική Σύμβαση Εργασίας (ή οι κλαδικές... 
ομοιοεπαγγελματικές και οι επιχειρησιακές συμβάσεις) καθορίζει η εγκύκλιος που εξέδωσε χθες το υπουργείο Εργασίας.
Οι νέοι αυτοί θα αμείβονται με 601,11 ευρώ μεικτά, αντί για 751,39 ευρώ. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ήδη απασχολουμένους με «φθηνότερους» εργαζομένους.
Σύμφωνα με τις προϋποθέσεις, οι εργοδότες υποχρεούνται να μην έχουν πραγματοποιήσει τους τελευταίους τρεις μήνες πριν από τη σύναψη των συμβάσεων αυτών καμία μείωση του προσωπικού ούτε να το μειώσουν κατά τη διάρκεια ισχύος των συμβάσεων των νέων. Επίσης:
- Αν ο εργοδότης έχει ήδη προσλάβει εργαζομένους για απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας και οι ανάγκες επιβάλλουν να κάνει απολύσεις, υποχρεούται ή να μετατρέψει ισάριθμες συμβάσεις απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας σε συμβάσεις αορίστου χρόνου αντίστοιχες των καταγγελλομένων με πλήρεις αποδοχές ή, αν αυτό δεν είναι δυνατό, να προσλάβει εντός 30 ημερών ισάριθμους εργαζομένους με συμβάσεις εργασίας αντίστοιχες εκείνων που έχουν καταγγελθεί.
- Η σύμβαση απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας καταρτίζεται εγγράφως και υποβάλλεται στον ΟΑΕΔ και στον ΣΕΠΕ της έδρας του εργοδότη.
- Οι αντίστοιχες με τον καταβαλλόμενο μισθό ή ημερομίσθιο ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου αποδίδονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και καλύπτονται πλήρως από τον εργοδότη.
n Οι νέοι μπορούν να απασχολούνται πλήρως ή μερικώς στην επιχείρηση.
- Δεν μπορούν να προσληφθούν νέοι που αλλάζουν ειδικότητα όντας στην ίδια επιχείρηση, δηλαδή απαγορεύεται η μετατροπή των συμβάσεών τους ως προς την ειδικότητα.
- Οι νέοι δεν πρέπει να έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 24 μηνών στην ειδικότητα που προσλαμβάνονται, π.χ. νεοπροσλαμβανόμενος σε επιχείρηση με την ειδικότητα του «βοηθού λογιστή» δεν μπορεί να έχει προϋπηρεσία, ως βοηθός λογιστή, μεγαλύτερη των 24 μηνών.
- Μπορεί να συνάπτονται περισσότερες της μίας συμβάσεις με τον ίδιο ή άλλο εργοδότη στην ίδια ειδικότητα μέχρι τη συμπλήρωση των 24 μηνών. Αν όμως ο εργαζόμενος αλλάξει ειδικότητα, ο υπολογισμός του 24μήνου αρχίζει εκ νέου και αυτό μπορεί να γίνει μόνο στην περίπτωση κατά την οποία ο εργαζόμενος συνάψει νέα σύμβαση απόκτησης εργασιακής εμπειρίας.
- Η διάρκεια της σύμβασης απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των 24 μηνών στον ίδιο ή σε άλλο εργοδότη. Μπορεί ωστόσο να είναι μικρότερη.
Για τη συμπλήρωση των 24 μηνών λαμβάνεται υπόψη και η προϋπηρεσία πριν από τη δημοσίευση του νόμου εφόσον ήταν για απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας.

ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ "ΚΑΤΗΓΟΡΩ" ΑΠΟ 2 ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ


Ρεπορτάζ : Αλ. Αυλωνίτης
(από το Έθνος)
Σαν βόμβα έσκασαν χτες οι παραιτήσεις των δύο οικονομικών εισαγγελέων Γρηγόρη Πεπόνη και Σπύρου Μουζακίτη, οι οποίοι, σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή στον αγώνα για την πάταξη της φοροδιαφυγής, κατήγγειλαν παρεμβάσεις... 
στο έργο τους από οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα του οικονομικού εγκλήματος.
Αφορμή για τις παραιτήσεις των δύο εισαγγελικών λειτουργών, που προκάλεσαν πολιτικό σεισμό, ήταν σχέδιο νόμου με το οποίο καταργείται ουσιαστικά το σημερινό τμήμα και η δίωξη του οικονομικού εγκλήματος ανατίθεται σε αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Οξύτατη ήταν η αντίδραση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών, Ευάγγελου Βενιζέλου, και του υπουργού Δικαιοσύνης, Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, οι οποίοι σε κοινή τους ανακοίνωση υποστήριξαν ότι «το σχετικό προσχέδιο ετέθη υπόψη τού κ. Πεπόνη, για να διατυπώσει και εγγράφως την άποψή του, χωρίς να έχει διαμορφωθεί σε κανένα πολιτικό επίπεδο κυβερνητική απόφαση για την ανάληψη της σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας», ενώ χαρακτήρισαν την παραίτηση «βεβιασμένη και υπερβολική δημόσια αντίδραση των δύο αντιεισαγγελέων εφετών, που δημιουργεί την εντύπωση ότι οι θεσμοί δυσλειτουργούν...», ενώ τους κάλεσαν «να αναφέρουν αμέσως συγκεκριμένα στοιχεία...».
Ωστόσο, οι δύο εισαγγελείς, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα είχαν χειριστεί με επιτυχία μεγάλες υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος και είχαν πρωταγωνιστήσει στη σύλληψη οικονομικών παραγόντων για χρέη προς το Δημόσιο, ενώ παράλληλα είχαν ανοίξει ιδιαίτερα σημαντικές έρευνες οικονομικών υποθέσεων, που «άγγιζαν» και πρόσωπα του δημόσιου βίου, φέρονταν ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι από την αντιμετώπισή τους, κάτι που προκύπτει ευθέως από το ότι στην επιστολή τους χαρακτηρίζουν την αντικατάστασή τους με το υπό προώθηση σχέδιο νόμου ως πρόφαση! Στην επιστολή τους, που είναι γραμμένη σε ιδιαίτερα «σκληρή γλώσσα» και διαβιβάστηκε μέσω του προϊσταμένου τους, αρμόδιου για οικονομικά θέματα αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ν. Παντελή, στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ι. Τέντε, εξηγούσαν τους λόγους της παραίτησής τους, ενώ ζήτησαν την αντικατάστασή τους από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο.

Στα χέρια του Γρηγ. Πεπόνη βρισκόταν η λίστα του υπουργείου Οικονομικών με τους 14.700 οφειλέτες του Δημοσίου με χρέη άνω των 150.000 ευρώ
Μεταξύ άλλων ανέφεραν:
«Παρά το γενικότερο αρνητικό κλίμα και με πλήρη επίγνωση της ιδιάζουσας σχέσης μεταξύ της νεοελληνικής πραγματικότητας και του εν Ελλάδι αναπτυσσόμενου οικονομικού εγκλήματος, αποδεχτήκαμε ασμένως τον διορισμό μας, εμφορούμενοι από ειλικρινή διάθεση προσφοράς και βαθιάς προσήλωσης στο υπηρεσιακό καθήκον μας».
«Δεν επιδιώξαμε να γίνουμε αρεστοί, ούτε να εξασφαλίσουμε ανοχές των παντός είδους πολυποίκιλων οικονομικών συμφερόντων, έναντι των οποίων η συγκρουσιακή μας πορεία με γνώμονα τη νομιμότητα ήταν δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη».
«Ηδη, με σχέδιο νόμου, που πρόκειται να κατατεθεί και μας κοινοποιήθηκε, όλως προφασιστικώς και με δήθεν επιχειρήματα ως αιτιολογία, επιχειρείται η αντικατάστασή μας και η απαλλαγή από την παρουσία μας». «Επειδή ουδέποτε επιδιώξαμε θέσεις και αξιώματα, δεν δεχόμαστε να είμαστε εισαγγελείς υπό απαγόρευση και καθ΄υπαγόρευση. Πολλώ μάλλον δε, δεν δεχόμαστε να αποτελέσουμε άλλοθι και μία θεσμική κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τα πολυποίκιλα οργανωμένα συμφέροντα και τους ποικιλώνυμους εκφραστές τους που δραστηριοποιούνται και αναπτύσσονται στην γκρίζα ζώνη του οικονομικού εγκλήματος».
Το... φιτίλι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το... φιτίλι είχε ανάψει από προχτές, όταν σε συζήτηση που προηγήθηκε -στην οποία μετείχε και ο κ. Πεπόνης- για το εάν θα ήταν προτιμότερο για λόγους «δικονομικούς» να τοποθετηθεί αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ως οικονομικός εισαγγελέας, είχαν διαφωνήσει με τη ρύθμιση τόσο ο αντιεισαγγελέας του ΑΠ και πρόεδρος της Αρχής νομιμοποίησης χρημάτων από εγκληματική δραστηριότητα, Παναγιώτης Νικολούδης, όσο και ο αντιεισαγγελέας εφετών και ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ, Γιάννης Διώτης, οι οποίοι υπεραμύνθηκαν της υπάρχουσας κατάστασης θεωρώντας ότι ο θεσμός λειτουργεί ικανοποιητικά όπως είναι σήμερα.
ΜΑΙΡΗ ΜΠΕΝΕΑ
Κοινή δήλωση από Ευ. Βενιζέλο και Μ. Παπαϊωάννου
«Υπερβολική η κίνηση των δύο»
«Βεβιασμένη και υπερβολική» χαρακτήρισαν την αντίδραση των δύο εισαγγελέων ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης - υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος και ο υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Παπαϊωάννου, εκφράζοντας ταυτόχρονα «θεσμική έκπληξη» για την ενέργειά τους και ζητώντας άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιω. Τέντε.
Ετσι αναμένεται να διενεργηθεί έρευνα προκειμένου να κατονομάσουν οι δύο εισαγγελείς «πρόσωπα και πράγματα» και συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο έργο τους.
Οι υπουργοί καταλογίζουν στους οικονομικούς εισαγγελείς ότι με την κίνησή τους επιχειρούν να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι οι θεσμοί δυσλειτουργούν και ότι αποτελεί παρέμβαση στα καθήκοντά τους ακόμα και η σκέψη να ανατεθούν καθήκοντα οικονομικού εισαγγελέα σε αντεισαγγελέα ΑΠ. Η στάση αυτή πλήττει βαθιά το κύρος της Δικαιοσύνης -συνεχίζουν- συνιστά σαφή προσβολή της εισαγγελίας ΑΠ και θέτει σημαντικά ζητήματα κύρους και αξιοπιστίας της Δικαιοσύνης, επί των οποίων είναι βέβαιο ότι θα επιληφθεί αμέσως ο εισαγγελέας ΑΠ.
Τελευταία -επισημαίνουν οι υπουργοί- έγιναν πολύ σημαντικά βήματα κατά της φοροδιαφυγής με ενεργοποίηση ποινικών διατάξεων και είναι κρίμα να δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη. Οι πολίτες δεν αντέχουν άλλο υπαινιγμούς, αοριστίες και μάλιστα από εισαγγελείς ταγμένους στην υπηρεσία του δημόσιου συμφέροντος. Σε κοινή ανακοίνωση οι Ευ. Βενιζέλος, Μ. Παπαϊωάννου παρατηρούν: «Οποιος ισχυρίζεται ότι υπάρχει θέμα «υπαγόρευσης ή απαγόρευσης» στη δράση του ως εισαγγελέα οφείλει να αναφέρει αμέσως συγκεκριμένα στοιχεία, διαφορετικά συμβάλλει στη δημιουργία «γκρίζων ζωνών», που τόσο πολύ έχουν δηλητηριάσει τον δημόσιο βίο».
Οι υπουργοί διερωτώνται πώς εκλαμβάνεται ως παρέμβαση η ανάθεση καθηκόντων οικονομικού εισαγγελέα σε βαθμολογικά ανώτερο αντεισαγγελέα ΑΠ και μήπως θεωρούνται οι αντεισαγγελείς ΑΠ επιρρεπείς στη συγκάλυψη οικονομικών εγκλημάτων ή δεκτικοί εξωθεσμικών παρεμβάσεων;
Σε σύσκεψη της Εθνικής Επιτροπής κατά της φοροδιαφυγής υπό τον Ευ. Βενιζέλο ρωτήθηκαν ο Γ. Πεπόνης και άλλοι παριστάμενοι, όπως ο αντεισαγγελέας ΑΠ Π. Νικολούδης και ο πρώην εισαγγελέας Ι. Διώτης (ειδικός γραμματέας ΣΔΟΕ) αν θα ήταν προτιμότερο να τοποθετηθεί ως οικονομικός εισαγγελέας, αντεισαγγελέας ΑΠ, για λόγους λειτουργικούς - δικονομικούς. Ολοι απάντησαν αρνητικά, καθώς ο θεσμός λειτουργεί ικανοποιητικά όπως έχει. Ετσι, χωρίς διαμορφωμένη κυβερνητική απόφαση για συγκεκριμένη ρύθμιση, δόθηκε στον Γ. Πεπόνη προσχέδιο ρύθμισης που αναθέτει τα καθήκοντα σε αντεισαγγελέα ΑΠ. Γιατί κρίθηκε ότι ο αντεισαγγελέας ΑΠ μπορεί να απευθυνθεί σε όλη την επικράτεια, ενώ η ανάθεση σε αντεισαγγελέα Εφετών παρόμοιας τοπικής αρμοδιότητας για συντονισμό - καθοδήγηση 2.000 ανακριτικών υπαλλήλων, είναι αντίθετη στην Ποινική Δικονομία και θα δημιουργήσει πολλά δυσεπίλυτα προβλήματα στην πράξη.
Απάντηση
Εισαγγελικοί κύκλοι, ανταπαντώντας στις κυβερνητικές θέσεις, σημείωναν ότι αφού όλοι οι αρμόδιοι εισαγγελικοί διαβεβαίωσαν ότι ο θεσμός λειτουργεί καλά με τη σημερινή μορφή, δεν χρειαζόταν να επιμείνει το υπουργείο Οικονομικών στην επίμαχη ρύθμιση, παρά μόνο να αλλάξει το άρθρο 99, που επέτρεψε σε μεγαλοοφειλέτες να γλιτώσουν.
Πρόσθεταν ότι όταν θεσπίστηκε ο οικονομικός εισαγγελέας (επί υπουργίας Γ. Παπακωνσταντίνου, Χ. Καστανίδη) η Εισαγγελία ΑΠ εξήγησε ότι είναι απαραίτητο να είναι «μάχιμος» κι επομένως αντεισαγγελέας Εφετών, με εποπτεία από αντεισαγγελέα ΑΠ, σύστημα που λειτούργησε μέχρι τώρα αποτελεσματικά. Διερωτούνταν τι άλλαξε μέσα σε ελάχιστους μήνες για να χρειαστεί νομοθετική τροποποίηση;

3-4 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ...


Στους τρεις ή τέσσερις «έπεσε» από τους έντεκα ο αριθμός των βουλευτών που εμφανίζονται ακόμη ελεγχόμενοι για την «απομείωση» άνευ εξηγήσεως των καταθέσεών τους στις δηλώσεις «πόθεν έσχες»! Μία εβδομάδα μετά το σάλο που δημιουργήθηκε χθες... 
και μετά την παρουσίαση του σχετικού πορίσματος από τους ορκωτούς ελεγκτές, έγινε γνωστό ότι η λίστα? συρρικνώθηκε στους τρεις έως τέσσερις. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής ελέγχου Ευ. Αργύρη, οι τρεις ή τέσσερις ελεγχόμενοι είναι και νυν αλλά και πρώην βουλευτές, ενώ θα χρειαστεί ένα δεκαήμερο ώστε να καταλήξει η επιτροπή στο τελικό της συμπέρασμα, αφού στη συγκεκριμένη διαδικασία θα ζητηθούν σχετικά παραστατικά. Για τους υπόλοιπους, ο κ. Αργύρης είπε πως έδωσαν επαρκείς εξηγήσεις, οπότε και η δήλωσή τους κρίθηκε από την επιτροπή ως «ειλικρινής». Κάποιος, όπως είπε ο Ευ. Αργύρης, δικαιολόγησε τη μείωση με το ότι δαπάνησε χρήματα για να καλύψει εξόδα θεραπείας συγγενικού του προσώπου στο εξωτερικό, ενώ κάποιος άλλος -για τον οποίο συνεχίζεται η έρευνα- δήλωσε ότι από αμέλεια δεν είχε δηλώσει τις καταθέσεις του και ότι τις έχει δηλώσει στο επόμενο «πόθεν έσχες» του 2010.

ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Η ΤΡΟΙΚΑ «ΨΑΛΙΔΙΖΕΙ» ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΕΡΔΟΥΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ


Ψαλιδισμένο κατά 3% θα είναι  το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών με τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Λοβέρδο να δηλώνει ότι το μέτρο αυτό αποτελεί υποχρέωση της κυβέρνησης προς την τρόικα.  Στην κοινή συνέντευξη Τύπου των  υπουργείων Υγείας και  Εργασίας, ο...
κ. Λοβέρδος διευκρίνισε ότι το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών θα μειωθεί κατά 1,5% από το ψαλίδισμα της τιμής του φαρμάκου.
Επιπλέον άλλο 1,5% θα μειωθεί από την κλιμακωτή μείωση των κερδών που επιβάλλεται στα  φαρμακεία των οποίων ο τζίρος είναι πάνω από 40.000 ευρώ το μήνα.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης τόνισε ότι όλοι οι γιατροί θα μπορούν να συνταγογραφούν στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΠΥ, του νέου δηλαδή ταμείου, αρκεί να έχουν ενταχθεί στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Όποιος όμως εντοπιστεί να γράφει περισσότερα φάρμακα από αυτά που χρειάζεται ο ασθενής, θα έχει κυρώσεις, δηλαδή θα αναστέλλεται η δυνατότητα συνταγογράφησής τους.

ΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΦΕΤΕΣ ΣΤΟΝ ΕΦΡΑΙΜ


Επιτηδευμένο σχεδιασμό και εκτέλεση των εγκλημάτων καταλογίζουν στον ηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου οι Εφέτες που τον έκριναν προφυλακιστέο, χαρακτηρίζοντάς τον ως άτομο με ροπή στην εγκληματική δράση. Στο σκεπτικό του...
βουλεύματος (αριθμ. 3682/2011), όπου γίνεται αποδεκτή η θέση της ανακρίτριας της υπόθεσης για προσωρινή κράτηση, αναφέρεται πως ο ηγούμενος Εφραίμ «είναι άτομο με ροπή στην εγκληματική δράση, ως στοιχείο της προσωπικότητας του, ενεργώντας επιτήδεια και μεθοδευμένα».

Οι Εφέτες θεωρούν επίσης πως ο κίνδυνος τέλεσης νέων αδικημάτων είναι υπαρκτός: «...ενόψει του ότι ο κατηγορούμενος, που ήταν ο ιθύνων νους και εμπνευστής των ως άνω πράξεων, εξακολουθεί να διατηρεί την ιδιότητα του καθηγούμενου της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, υπάρχει κίνδυνος να εκμεταλλευθεί πάλι την ιδιότητά του αυτή για την διάπραξη και άλλων πράξεων συναφών με αυτές, που με το κατηγορητήριο του αποδίδονται ότι έχει διαπράξει».

Επισημαίνουν ακόμη ότι είναι σε εκκρεμότητα η υπόθεση των ιδιοκτησιακού καθεστώτος των παραλιμνίων εκτάσεων και ότι εκκρεμούν επίσης οι αγωγές του ελληνικού Δημοσίου για την ανάκτηση της κυριότητας του επί ακινήτων που ανταλλάχθηκαν με την Λίμνη Βιστωνίδα.

Όπως αναφέρεται στο βούλευμα «...αν αφεθεί ελεύθερος ο κατηγορούμενος είναι πολύ πιθανό να διαπράξει και άλλα εγκλήματα, εφόσον συνεχίζεται η αντιδικία με το Δημόσιο για τις αμφισβητούμενες εκτάσεις, λαμβανομένης υπόψη και της εξαιρετικής δεινότητας που επέδειξε στην μεθόδευση των επίδικων εγκλημάτων και της ικανότητας επιτηδευμένης πειθούς σε πλήθος ετερόκλητων προσώπων διαφορετικών αρμοδιοτήτων».

Οι Εφέτες τονίζουν ότι ο Εφραίμ τέλεσε τις πράξεις του εξακολουθητικώς, από το τέλος Δεκεμβρίου 2001 έως το 2008 και ότι κατόρθωσε να πείσει νομικούς συμβούλους και παρέδρους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να εκδώσουν ευνοϊκές αποφάσεις για την κυριότητα της Μονής επί της λίμνης και των παραλιμνίων εκτάσεων, υφυπουργούς να εκδώσουν υπουργικές αποφάσεις έγκρισης των γνωμοδοτήσεων και να μην προβάλουν δικαιώματα κυριότητας του Δημοσίου επί των εκτάσεων αυτών, υπουργούς να εκδώσουν αποφάσεις περί ανταλλαγής της λίμνης και των γύρω ακινήτων και να αναθέσουν την διαδικασία αυτή στην ΚΕΔ με κοινόχρηστα ακίνητα προσφερόμενα για οικοδομική ή τουριστική εκμετάλλευση. Μάλιστα στο βούλευμα αναφέρεται πως ο ηγούμενος «είχε ήδη επιδοθεί στον εντοπισμό τέτοιων ακινήτων» και τονίζεται πως τόσο οι αρμόδιοι υπάλληλοι της ΚΕΔ και οι αρμόδιοι υπάλληλοι του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και η συμβολαιογράφος που κατήρτισε τα σχετικά συμβόλαια, «πείστηκαν» να εξυπηρετήσουν την Μονή με ακίνητα ακόμη και δασικά και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Μάλιστα για την συμβολαιογράφο αναφέρεται πως πείστηκε να εμφανίσει ψευδώς πως η λίμνη και οι γύρω εκτάσεις ανήκουν στην Μονή και ότι οι υπό ανταλλαγή εκτάσεις υπάγονται στην αγροτική και όχι στην δασική νομοθεσία.

Ο ισχυρισμός που προέβαλε ο Εφραίμ ενώπιον του Συμβουλίου Εφετών πως δεν μπορεί να προφυλακιστεί αφού οι υπουργοί που φέρονται ως συμμέτοχοι ή αυτουργοί δεν παραπέμπονται, δεν έγινε δεκτός από τους εφέτες οι οποίοι υιοθέτησαν την κοινή πεποίθηση της ανακρίτριας αλλά και του Εισαγγελέα πως σε βάρος του προκύπτουν σοβαρές ενδείξεις ενοχής. Ως προς αυτό, σημειώνεται στο βούλευμα, δεν υπήρξε διαφωνία ανάμεσα στην κ. Καλού και τον εισαγγελέα Παναγιώτη Ματζούνη.

Ο Εισαγγελικός λειτουργός ωστόσο, που ζήτησε την επιβολή περιοριστικών όρων στον ηγούμενο, δεν διαπίστωσε «ίδιον προσωπικόν συμφέρον» του κατηγορούμενου αλλά ούτε και «εγκληματική ροπή» καθώς όπως τονίζει «έχουν παρέλθει περί τα τρεισήμισι έτη αφότου φέρεται να ολοκλήρωσε τις πράξεις του χωρίς να προκύπτει περεταίρω εγκληματική δραστηριότητα».

Θεώρησε επίσης ότι στόχος του Εφραίμ ήταν η ανόρθωση και ακτινοβολία της Μονής.

Ενώπιον της ανακρίτριας ο Εφραίμ προσπαθώντας ν' αντικρούσει τις βαριές κατηγορίες που αντιμετωπίζει, υποστήριξε ότι οι ανταλλαγές επιβλήθηκαν από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ και αποτελούσαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, μονόδρομο. Όπως είπε:

«Δεν θέλαμε τις ανταλλαγές, αλλά μας επιβλήθηκαν από την τότε κυβέρνηση για να ικανοποιηθούν οι τοπικοί φορείς που δεν μας ήθελαν εκεί...» Στην ερώτηση της ανακρίτριας αφού δεν ήθελαν τις ανταλλαγές γιατί δεν αρνήθηκαν, ο κατηγορούμενος απάντησε: «Μας έπεισαν οι νομικοί μας σύμβουλοι ότι δεν είχαμε άλλη διέξοδο γιατί διαφορετικά θα είχαμε μακροχρόνιες διενέξεις πράγμα το οποίο δεν επιθυμούσαμε».

Είπε επίσης ότι τα κίνητρά του ήταν πάντοτε «ευγενή» χωρίς σκοπό εξαπάτησης του Δημοσίου: «Εμείς πάντοτε είχαμε ευγενή κίνητρα. Θέλουμε με εμπειρικό τρόπο να μαρτυρήσουμε την αλήθεια της Ορθοδοξίας σε όλη την Οικουμένη και νυχθημερόν όλοι οι πατέρες και εγώ ταπεινά θυσιαζόμαστε για το λαό του Θεού. Δεν έχουμε ιδιοτελή ελατήρια για καμία κίνησή μας και προσπαθούμε με τις ταπεινές δυνάμεις μας να παρηγορούμε τους ανθρώπους που μας πλησιάζουν».

Τέλος για τις επισκέψεις του στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Εφραίμ υποστήριξε πως είχαν σκοπό την επίδοση προσκλήσεων και ότι με τον διευθυντή του τότε πρωθυπουργού, Ιωάννη Αγγέλου, κατηγορούμενο στην υπόθεση, οι συζητήσεις τους αφορούσαν θέματα που σχετίζονταν με την Αγιορείτικη παράδοση και όχι με τη Μονή, εκτός από μία μόνο φορά, που του εξέφρασε παράπονα για την κυβέρνηση και την άρνηση της να τους δώσει την διαχείριση της λίμνης χωρίς ωστόσο εκείνος να δείξει κανένα ενδιαφέρον.

Ο Εφραίμ που το πρωί μεταφέρθηκε στις φυλακές Κορυδαλλού θα παραμείνει στο κελί 2 της έκτης πτέρυγας του σωφρονιστικού καταστήματος.

Ο Εφραίμ ζήτησε να είναι μόνος του στο κελί προκειμένου να μπορεί να ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα και να προσεύχεται, αίτημα που έγινε δεκτό από την διεύθυνση των φυλακών.

ΑΠΕΙΛΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ Η ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ


Καθώς συνεχίζονται οι τριγμοί στις σχέσεις Παρισιού-Άγκυρας μετά την ποινικοποίηση της άρνησης της γενοκτονίας των Αρμενίων από τη γαλλική Εθνοσυνέλευση, η κυβέρνηση Σαρκοζί προειδοποιεί ότι ενδεχόμενα τουρκικά αντίποινα εναντίον γαλλικών εταιρειών θα ήταν παράνομα, καθώς...
αντιβαίνουν στους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Εντωμεταξύ η βουλευτίνα του κυβερνώντος UMP Βαλερί Μπουαγιέ η οποία κατέθεσε το νομοσχέδιο που ψήφισε η γαλλική Εθνοσυνέλευση ανέφερε ότι δέχεται απειλές κατά της ζωής της ενώ η ιστοσελίδα της παραβιάστηκε μάλλον από Τούρκους κράκερ.

Η Μπουαγιέ, που εκλέγεται στη Μασάλια, είχε καταθέσει το σχέδιο νόμου για την ποινικοποίηση της άρνησης της Γενοκτονίας των Αρμενίων η υπερψήφιση της οποία προκάλεσε την οργή της Τουρκίας.

Σε δηλώσεις της διευκρίνιζε ότι δέχτηκε στο Twitter και το Facebook απειλές κατά της ζωής της, απειλές για σωματική βία αλλά και λεκτική βία. Οι απειλές ήταν μερικές φορές «σε πολύ υψηλούς τόνους».

Οι Αρχές, αναφέρει η Figaro, επιβεβαίωσαν πάντως ότι η Μπουαγιέ και η οικογένεια της τέθηκαν σε διακριτική προστασία, περισσότερο προληπτικά παρά για ότι η αστυνομία εκτιμά ότι ο κίνδυνος είναι μεγάλος.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των πιθανών εμπορικών αντιποίνων, ο Γάλλος υφυπουργός Εξωτερικού Εμπορίου Πιερ Λελούς μιλώντας στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο France 2 εκτίμησε ότι οι Τούρκοι δεν θα εφαρμόσουν μέτρα αντιποίνων σε βάρος των γαλλικών επιχειρήσεων.

«Δεν θα ήθελα οι Τούρκοι να ακολουθήσουν ένα τέτοιο δρόμο επειδή θα ήταν καθαρά κάτι παράνομο» δήλωσε και πρόσθεσε ότι «είναι μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, έχουν μια συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών με την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι εκτός συζήτησης για τον οποιονδήποτε να κάνει διακρίσεις σε βάρος των γαλλικών εταιρειών».

Πάντως είπε ότι το ζήτημα της γενοκτονίας «δεν είναι αμελητέο».

«Αυτό που μου φαίνεται ουσιαστικό σ' αυτή την υπόθεση είναι η αποκλιμάκωση. [...] Υπήρξαν πολύ σκληρές δηλώσεις από την πλευρά των Τούρκων εταίρων μας», κατέληξε.

ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ 150.000 ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ


Τη διασφάλιση και δημιουργία 150.000 θέσεων εργασίας το πρώτο τρίμηνο του 2012 μέσα από ένα νέο πρόγραμμα απασχόλησης, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος, μετά το τέλος της σύσκεψης αρμόδιων κυβερνητικών και άλλων φορέων που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό...
την προεδρία του. Το πρόγραμμα, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, είναι σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την Εκκλησία. «Αποφασίσαμε να ενισχύσουμε και να συντονίσουμε τις δράσεις μας για τη στήριξη της απασχόλησης και της κοινωνικής αλληλεγγύης» τόνισε ο Λουκάς Παπαδήμος.


Ο κ. Παπαδήμος έκανε επίσης λόγο για ενίσχυση των δράσεων κοινωνικής μέριμνας για τους ηλικιωμένους, τους ανέργους, τις μητέρες χαμηλών εισοδημάτων και άλλες ευπαθείς ομάδες, αφού όπως είπε: «Η οικονομική κρίση και η ανεργία έχουν πλήξει
χιλιάδες οικογένειες που ιδίως τούτες τις μέρες δοκιμάζονται σκληρά. Είναι καθήκον όλων μας να τις στηρίξουμε και να ενισχύσουμε την κοινωνική αλληλεγγύη».

Μιλώντας μάλιστα για το μέγεθος του συγκεκριμένου προβλήματος, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι η χώρα μας δίνει σήμερα δυο μάχες: «Η μία είναι της δημοσιονομικής εξυγίανσης και της οικονομικής αναδιάρθρωσης, ώστε η οικονομία να επανέλθει σε
τροχιά ανάπτυξης και να υπερασπιστούμε τη θέση μας στο ευρώ. Η άλλη είναι η μάχη της κοινωνίας μας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης, την καταπολέμηση της ανεργίας και την προστασία της κοινωνικής συνοχής».
Πρόκειται για μία από τις δράσεις στο πλαίσιο ενίσχυσης της κοινωνικής αλληλεγγύης και τη στήριξη των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, μέσω της οποίας θα ωφεληθούν μεταξύ άλλων 57.400 άνεργοι με προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, 30.000 άνεργοι από τα τοπικά σχέδια για την απασχόληση, 35.000 με προγράμματα αυτεπιστασίας στους δήμους, καθώς και 10.000 με το πρόγραμμα διατήρησης θέσεων εργασίας σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Βασικοί στόχοι των μέτρων που θα προωθηθούν αποτελούν επίσης, όπως καταγράφηκε στη σύσκεψη, η εξασφάλιση υγειονομικής περίθαλψης για όλους τους ανέργους καθώς και για εργαζομένους που δεν συμπλήρωσαν τον απαιτούμενο αριθμό ενσήμων, η ενίσχυση προνοιακών δομών όπως το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων, η παροχή στήριξης και φροντίδας σε άτομα με αναπηρία και η ενεργοποίηση ενός Λογαριασμού Ανεργίας που θα απευθύνεται σε ελεύθερους επαγγελματίες και εργαζομένους με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

ΑΛΛΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΑΜΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΑΡΟΧΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ


Στον Ενιαίο Οργανισμό Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) αναμένεται να ενταχθούν το Φεβρουάριο άλλα τέσσερα ασφαλιστικά ταμεία. Πρόκειται για το ΕΤΑΑ (Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων), ΤΑΥΤΕΚΩ, ΕΤΑΜ - ΜΜΕ και...
τον Οίκο Ναύτου.

Οι γιατροί θα κάνουν χρήση του συνταγολογίου του ΙΚΑ, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία με τους οργανισμούς που απαρτίζουν τον ΕΟΠΥΥ (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΠΑΔ, ΟΓΑ), προκειμένου να ελέγχεται η κατανάλωση φαρμάκων.

Σύμφωνα με τους υπουργούς Υγείας και Εργασίας, Ανδρ.Λοβέρδο και Γ.Κουτρουμάνη, παρότι το 2010 και το 2011 μειώθηκε η φαρμακευτική δαπάνη των ταμείων κατά 1,65 δισεκατομμύρια ευρώ (ένα δισ. το 2010 και 650 εκατ. ευρώ το 2011), εν τούτοις στο ΕΤΑΑ, στο ΤΑΥΤΕΚΩ, στο ΕΤΑΜ - ΜΜΕ και στον Οίκο Ναύτου αυξήθηκε κατά 170 εκατομμύρια ευρώ. Μόνο το ΤΑΥΤΕΚΩ παρουσίασε αύξηση 10%. Στόχος είναι να υπάρξει περαιτέρω μείωση της δαπάνης το 2012 κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

«Πρέπει όλοι να ενταχθούν στον ΕΟΠΥΥ. Θα είναι μια διαδικασία διαβούλευσης και συγκρούσεων, αλλά το συνταγολόγιο του ΙΚΑ πρέπει να επεκταθεί και στα άλλα ταμεία προκειμένου να ελέγχεται η δαπάνη» τόνισε ο κ.Λοβέρδος. Ο κ.Κουτρουμάνης, με τη σειρά του, διευκρίνισε ότι το μέτρο αυτό θα ισχύσει μόνο για τα ταμεία που είναι ΝΠΔΔ. «Τα αυτοδιαχειριζόμενα που είναι ΝΠΙΔ δεν μας απασχολούν» είπε.

Ο υπουργός Εργασίας χαρακτήρισε αναγκαίες τις παρεμβάσεις προκειμένου να «πιαστεί» ο στόχος περιορισμού των δαπανών υγείας το 2012 στα επτά δισεκατομμύρια ευρώ. «Αν δεν πετυχαίναμε αυτό το στόχο θα αναγκαζόμασταν να μειώσουμε τις συντάξεις κατά 12%» τόνισε. Αναφερόμενος ειδικά στο ΙΚΑ είπε ότι τα τελευταία χρόνια ο κλάδος σύνταξης χρηματοδοτούσε την υγεία. «Η στρόφιγγα αυτή έχει πλέον κλείσει. Πιστεύω όμως, ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα» τόνισε.

Οι δυο υπουργοί αναφέρθηκαν και στη συμμετοχή των ασφαλισμένων στη φαρμακευτική δαπάνη, λέγοντας ότι στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη (9% η συμμετοχή κατά μέσο όρο, έναντι 30% σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες). Στο εξής - είπαν - η συμμετοχή των ασφαλισμένων θα διαμορφώνεται ανά φάρμακο και όχι ανά συνταγή.

Από τον νέο χρόνο αναμένεται νέα πτώση των τιμών των φαρμάκων, εξαιτίας της μείωσης του ποσοστού κέρδους των φαρμακοποιών. Ο κ.Λοβέρδος επανέλαβε ότι το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών θα διαμορφωθεί στο 15%, με οριζόντια μείωση 1,5% επί της λιανικής τιμής των φαρμάκων και με επιπλέον μείωση 1,5%, η οποία θα γίνεται κλιμακωτά. Η δεύτερη μείωση αφορά φαρμακεία τα οποία κάνουν τζίρο 40.000 ευρώ και άνω τον μήνα.

ΝΕΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ


Οδηγίες προς τις εφορίες για τα νέα τεκμήρια που θα ισχύσουν για τη φορολόγηση των φετινών εισοδημάτων τα οποία θα δηλωθούν το 2012, περιλαμβάνονται σε εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών προς τις εφορίες. Τα νέα τεκμήρια νομοθετήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι και...
είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που ίσχυσαν για τη φορολόγηση των περσινών εισοδημάτων.

Πρόκειται μεταξύ άλλων για τα τεκμήρια ακινήτων, αυτοκινήτων και σκαφών αναψυχής, ενώ υπενθυμίζεται ότι η απαλλαγή από το «πόθεν έσχες» ισχύει έως το τέλος του 2013 για αγορά και ανέγερση ακινήτων όπως και δεξαμενών κολύμβησης.

Οι αυξήσεις των τεκμηρίων φτάνουν το 60% για τις πισίνες, το 70% για ακίνητα και αυτοκίνητα και στο 200% για σκάφη αναψυχής.

Ειδικότερα για το τεκμήριο ακινήτων: Η αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει με βάση τα τετραγωνικά μέτρα της ιδιοκατοικούμενης ή της μισθωμένης ή της δωρεάν παραχωρούμενης κύριας κατοικίας υπολογίζεται κλιμακωτά με βάση την επιφάνειά της ως ακολούθως:

- μέχρι και 80 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο,

- από 81 μέχρι και 120 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 65 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο,

- από 121 μέχρι και 200 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 110 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο,

- από 201 έως 300 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 200 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και

- από 301 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων αυτής, με 400 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

Για τον υπολογισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης των βοηθητικών χώρων της κύριας κατοικίας ορίζεται ποσό 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιφάνειας. Ως βοηθητικοί χώροι σε περίπτωση πολυκατοικίας θεωρείται ο ανεξάρτητος χώρος της αποθήκης ή του γκαράζ μέσα στην ίδια οικοδομή, ενώ στην περίπτωση μονοκατοικίας, η αποθήκη, ο χώρος στάθμευσης, το λεβητοστάσιο, η αποθήκη καυσίμων, το κλιμακοστάσιο εφόσον οι χώροι αυτοί βρίσκονται σε λειτουργική ενότητα με αυτή και δεν είναι κοινόχρηστοι.

Για τα αυτοκίνητα, τα νέα αυξημένα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης ορίζονται ως εξής:

- για τα αυτοκίνητα μέχρι 1200 κυβικά εκατοστά σε 4.000 ευρώ,

- για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1200 κυβικών εκατοστών προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά μέχρι τα 2.000 κυβικά εκατοστά,

- για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.000 κυβικών εκατοστών προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά και μέχρι 3.000 κυβικά εκατοστά και

- για αυτοκίνητα μεγαλύτερα από 3.000 κυβικά εκατοστά προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ


Μεγάλη ανησυχία προκαλεί στους αναλυτές η δραματική μεγέθυνση του ισολογισμού της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, την ώρα μάλιστα που και η κρίση χρέους της ευρωζώνης δείχνει περισσότερο σημάδια κλιμάκωσης...
από περιορισμού. 

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα ο ισολογισμός της ΕΚΤ εκτινάχθηκε στα 2,73 τρισ. ευρώ, μετά το σχεδόν μισό τρισ. ευρώ που δάνεισε με 3ετή διάρκεια στις εμπορικές τράπεζες της ευρωζώνης.

Την ίδια ώρα ο άμεσος δανεισμός της ΕΚΤ προς τις τράπεζες είναι ήδη κατά 553 δισ. ευρώ υψηλότερος σε σχέση με τρεις μήνες νωρίτερα.

«Πλέον επικρατεί ανησυχία για την έκθεση που έχει η ΕΚΤ στην ευρωζώνη σε περίπτωση που κάποια χώρα μέλος χρεοκοπήσει, παρασύροντας και τράπεζες από το ντόμινο που προκληθεί», αναφέρει ο Jens Kramer, οικονομολόγος της NordLB.

Μετά την ένεση ρευστότητας – ρεκόρ ο ισολογισμός της ΕΚΤ φαίνεται ότι σταδιακά ξεφεύγει από τον έλεγχο που είναι διατεθειμένοι οι αξιωματούχοι να κρατήσουν, προσθέτει ο οικονομολόγος.

Την περασμένη εβδομάδα η ΕΚΤ χορήγησε σε 523 τράπεζες 3ετή δάνεια ύψους 489 δισ. ευρώ με σκοπό να διοχετευτούν είτε στην πραγματική οικονομία είτε στην αγορά κρατικών ομολόγων.

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ALTER


Tην έντονη αντίδραση των εδώ και μήνες απλήρωτων εργαζόμενων του τηλεοπτικού σταθμού ALTER, προκάλεσε το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Αυριανή», σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι «τσέπωσαν» όπως λέει χαρακτηριστικά από...
το 2001 μέχρι το 2010 σχεδόν 82 δισ. δρχ.

Μάλιστα, το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας, ιδιοκτησίας Γιώργου Κουρή, μεγαλομετόχου στο ALTER, αναφέρει ότι υπήρχαν μισθοί των 120.000 και 100.000 ευρώ και πληθώρα από διπλοθεσίτες και τριπλοθεσίτες..

Στον ιστότοπό τους οι εργαζόμενοι χαρακτήρισαν τουλάχιστον ανήθικη την έκφραση «οι εργαζόμενοι τσέπωσαν», για τους νόμιμα προσληφθέντες εργαζομένους που παρήγαγαν έργο και αμείβονταν με συμφωνημένη αμοιβή.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι «τους μισθούς "ως 120.000 ευρώ το μήνα" - αν υπήρξαν - δεν τους έδιναν οι εργαζόμενοι, αλλά η ίδια η εταιρεία υπό τη διαχείριση του Κώστα Γιαννίκου. Αν διαφωνούσε με αυτά τα ποσά ο κ. Κουρής, θα έθετε θέμα στη Γ.Σ. των μετόχων ή στο ΔΣ της εταιρείας. Όχι μόνο δεν το έκανε ποτέ όμως αλλά αντίθετα συναινούσε».

Οι εργαζόμενοι προσθέτουν επίσης ότι «ο Γιώργος Κουρής δεν αναφέρει στα στοιχεία που παραθέτει ότι οι αμοιβές συνεργατών προγράμματος ξεπέρασαν τα 38 εκ. ευρώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ποιοι ήταν αυτοί που πήραν τόσο χρήμα χωρίς σύμβαση εργασίας με το κανάλι;».

Μάλιστα, ζητούν και την επέμβαση των εισαγγελικών αρχών προκειμένου να διαπιστωθεί ποιοι λεηλάτησαν το σταθμό.

ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΝΔ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ


Αποστάσεις παίρνει η ΝΔ από τα νέα σκληρά τεκμήρια διαβίωσης για τα εισοδήματα του 2011 τονίζοντας τα μέτρα αυτά ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση Παπανδρέου και καταψηφίστηκαν από την...
ΝΔ.

Ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας Ιωάννης Βρούτσης σε δήλωση του αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Η ανακοίνωση των νέων επαχθών τεκμηρίων διαβίωσης για τα εισοδήματα του 2011, απορρέει από τον ήδη ψηφισμένο Ν. 3896/2011, που η Ν.Δ. δεν ψήφισε.

Η αδυναμία της κυβέρνησης Παπανδρέου- επί 2,5 χρόνια - να δημιουργήσει ένα σύγχρονο, δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα, έχει αφενός αποδομήσει πλήρως το φοροεισπρακτικό μηχανισμό και αφετέρου έχει μετατρέψει το φορολογικό σύστημα σε μηχανισμό φοροεπιδρομών. Με οριζόντια και άδικη λειτουργία, όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα με τα τεκμήρια διαβίωσης.

Η κυβέρνηση Παπανδρέου, με πρόσχημα την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, επιστράτευσε τα τεκμήρια διαβίωσης ως εργαλείο σύλληψής της. Τεκμήρια διαβίωσης, που όχι μόνο έχουν αυξηθεί σε πρωτοφανές επίπεδο, αλλά έχουν πλέον μετατραπεί σε "φορολογικό εφιάλτη", καθώς επιβάλλονται αδιάκριτα και προσδιορίζουν υψηλά τεκμαρτά εισοδήματα ακόμη και σε εκείνους που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας.

Αν η κυβέρνηση Παπανδρέου είχε αξιοποιήσει το χαμένο χρόνο -αν και είχε ευκαιρίες, 14 φορολογικά νομοσχέδια - θα μπορούσε να είχε δημιουργήσει ένα αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα που όχι μόνο θα είχε αποδώσει περισσότερα έσοδα στο κράτος, αλλά θα είχε επιπλέον διαμορφώσει και κλίμα φορολογικής δικαιοσύνης..

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, που προτείνει η Ν.Δ., το ηλεκτρονικό προφίλ για τον κάθε φορολογούμενο, η σύνδεση της ΓΓΠΣ με τις τράπεζες και τις ΔΕΚΟ, θα έδιναν τη δυνατότητα της κατάργησης των τεκμηρίων διαβίωσης και την αντικατάστασή τους με τις πραγματικές δαπάνες του κάθε φορολογούμενου.

Έτσι, και ένα τμήμα της φοροδιαφυγής θα συλλαμβάνονταν και δεν θα υπήρχε η ανάγκη για την επιβολή των σημερινών άδικων, οριζόντιων και αδιάκριτων φορολογικών επιδρομών».

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΓΚΑΖΙΝΟ

Η συντακτική ομάδα του  enpatrais.blogspot.com πρωτοπόρησε και πάλι. Μετά την πρώτη διαδικτυακή συνέντευξη του κ Αβραμόπουλου, την πρώτη διαδικτυακή με κάμερα συνέντευξη του κ Σταϊκούρα, την πρώτη διαδικτυακή συνέντευξη αρχηγού ελληνικού κόμματος του κ Κουβέλη και τη δημιουργία του πρώτου διαδικτυακού ραδιοφώνου από blog, δημιούργησε το πρώτο πολιτικό διαδικτυακό μαγκαζίνο, την εκπομπή "L'horca". Το περίμενε πολύ καιρό ο κόσμος του διαδικτύου αυτό το μαγκαζίνο και αυτό αποδείχθηκε από τις ακροαματικότητες της εκπομπής. Ο Κωνσταντίνος Μαρκέτος και ο Γιώργος Μαντζαβάς σχολίασαν με το δικό τους τρόπο τις πολιτικές εξελίξεις. Δεν σταμάτησαν όμως εκεί.

Πήραν την πρώτη συνέντευξη βουλευτή σε διαδικτυακό ραδιόφωνο, από τον Τομεάρχη Εργασίας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτή Αχαΐας κ Νίκο Νικολόπουλο

και την πρώτη συνέντευξη δημοτικού συμβούλου σε διαδικτυακό ραδιόφωνο, από την δημοτική συμβούλο με την παράταξη "Τώρα για την Πάτρα" κ Νανά Πατρώνη

Η πρώτη συνέντευξη Βουλευτή σε διαδικτυακό ραδιόφωνο. Ο Νίκος Νικολόπουλος Τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ και Βουλευτής Αχαΐας σχολιάζει τα Δημοτικά τεκταινόμενα της Πάτρας και καυτηριάζει τις Δημαρχίες Φούρα και Δημαρά:

Η πρώτη συνέντευξη Βουλευτή σε διαδικτυακό ραδιόφωνο. Ο Νίκος Νικολόπουλος Τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ και Βουλευτής Αχαΐας σχολιάζει τις κινητοποιήσεις για το θαλάσσιο μέτωπο, τα χρήματα που δόθηκαν σε γνωστούς του κ Δημαρά για την εκτύπωση των φυλλαδίων για το θαλάσσιο μέτωπο και το πρόβλημα με την ταφή των σκουπιδιών στη Ξερόλακκα:

Η πρώτη συνέντευξη Βουλευτή σε διαδικτυακό ραδιόφωνο. Ο Νίκος Νικολόπουλος Τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ και Βουλευτής Αχαΐας μιλάει για την επιθυμία του να θέσει υποψηφιότητα για τον δημαρχιακό θώκο της Πάτρας, για τη Δημαρχία Φλωράτου και τις αντιδράσεις των Πατρινών σε κάθε τι το νέο:
 

Η πρώτη συνέντευξη Βουλευτή σε διαδικτυακό ραδιόφωνο. Ο Νίκος Νικολόπουλος Τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ και Βουλευτής Αχαΐας σχολιάζει τη σύλληψη του Γέροντα Εφραίμ και δίνει μία νέα διάσταση στο λόγο της σύλληψής του:

Η πρώτη συνέντευξη Βουλευτή σε διαδικτυακό ραδιόφωνο. Ο Νίκος Νικολόπουλος Τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ και Βουλευτής Αχαΐας σχολιάζει τα νέα μέτρα, την πολιτική ΠΑΣΟΚ παρουσιάζει κάποιες από τις προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας και σχολιάζει τις κινητοποιήσεις των σωματείων εναντίον των κυβερνήσεων Μητσοτάκη και Καραμανλή:

Η πρώτη συνέντευξη Δημοτικού Συμβούλου σε διαδικτυακό ραδιόφωνο. Η Νανά Πατρώνη σχολιάζει τα Δημοτικά τεκταινόμενα της Πάτρας, το πρόβλημα της Ξερόλακκας και το πρόβλημα του Θαλασσίου Μετώπου:
 

Και πάλι όμως πρωτοπόρησε η συντακτική ομάδα του enpatrais.blogspot.com και η ραδιοφωνική ομάδα του enpatrais.listen2myradio.com καθώς οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί αντί να διαβάζουν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων διαβάζουν τις σημαντικότερες ειδήσεις από διάφορα blogs της ελληνικής επικράτειας:


www.enpatrais.blogspot.com                 www.enpatrais.listen2myradio.com