ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ

Γράφει η Αντωνία Ριγάτου


Πολλές φορές ξενύχτησα σκεπτόμενη.Τι είναι άραγε σωστό με αυτό το θέμα και τι είναι σωστό με το άλλο θέμα.Επειδή σέβομαι ,πρώτα εσάς και έπειτα τον εαυτό μου θα πρέπει να ομολογήσω ότι όπου και αν κατέληγα ,ήξερα ότι αυτήν τη κατάληξη εύκολα μπορώ να την αναιρέσω την επόμενη ημέρα,αν επιπλέον στοιχεία για επεξεργασία ,μου γινόντουσαν γνωστά.Έτσι ποτέ δε κόλλησα σε κάποια ιδέα ,ποτέ δε φανατίστηκα με κάτι και ποτέ δεν είπα αυτό είναι το σωστό και τίποτα άλλο δεν υπάρχει.Πάντα ήμουν ανοιχτή να δεχτώ οποιαδήποτε γνώση ,ενημέρωση και νέα στοιχεία για να επεξεργαστώ.Όταν ξεκινώ μια συζήτηση με κάποιον απλά προσπαθώ ν καταφέρω να του δώσω να καταλάβει τη δική μου άποψη.Να καταλάβει τι με κάνει να βλέπω τα πράγματα έτσι και όχι αλλιώς.Ποτέ δε ξεκίνησα μια συζήτηση με σκοπό να κάνω τον άλλον να αλλάξει ιδέες και να ενστερνιστεί τις δικές μου.Δε με ενδιέφερε καθόλου να τον αλλάξω .Πρώτον γιατί είμαι σίγουρη οτι δε ξέρω τα πάντα (άρα δε μπορώ να είμαι σίγουρη οτι αυτά που πιστεύω είναι σωστά)και δεύτερον απο σεβασμό προς τον συνομιλιτή μου.Πάντα απορούσα με τον συνομιλητή μου που αντίθετα απο εμένα προσπαθούσε να με πείσει οτι αυτά που πιστεύει είναι σωστά κα έπρεπε να αλλάξω γνώμη οπωσδήποτε.Φυσικά τον έπαυα απο συνομιλητή μου και απέφευγα στο μέλλον να κάνω σοβαρές συζητήσεις μαζί του .ΧΑΣΙΜΟ ΧΡΟΝΟΥ!!!Και ποτέ δε κατάλαβα γιατί να είναι έτσι ο περισσότερος κόσμος.Όλοι ξέρουν τα πάντα.Όλοι έχουν άποψη για τα πάντα.Και βέβαια αυτοί είναι σωστοί και όλοι οι άλλοι είναι λάθος .Αυτό λοιπον είναι ελάττωμα του ανθρώπου σε συνδιασμό με τον φόβο ,εκμεταλλεύονται σοφά και αλάνθαστα οι κραταίοι του πλανήτη και κυβερνάνε άφοβα.Μας πείθουν αυτά είναι σωστά μας πετάνε και ενα ψαροκόκκαλο με κάτι απο πάνω ετσι για νοστιμιά να έχουμε και κατι να λέμε και εκμεταλλευόμενοι αυτο το ελάττωμα οπως ανέφερα προηγουμένως μας αναγκάζουν να χωριστούμε σε ομάδες να ενταχθούμε κάπου.Έχοντας όμως αυτό το ελάττωμα οι άνθρωποι δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά.Ο οπαδός μιας ομάδας,ενός κόμματος,μιας θρησκείας κλπ,αν αφήσει να πειστεί οτι αυτο που του λένε είναι το σωστό ,όχι μόνο ΦΑΝΑΤΙΖΕΤΑΙ ,αλλά προσπαθεί να το επιβάλει και στους άλλους.Να τους αλλάξει γνώμη δηλαδή .Το ελάττωμα που έλεγα δε τον αφήνει ούτε μια στιγμή να σκεφτεί οτι μπορεί αν είναι λάθος .Ούτε μια στιγμή δε περνά απο το μυαλό του οτι μπορεί να μάθει νέα πράγματα που θα τον υποχρεώσουν να ξανασκεφτεί τις απόψεις του.Δεν δίνει στον εαυτό του τη δυνατότητα να γίνει σοφότερος αύριο.ΟΧΙ !!Αυτός τα ξέρει όλα ΤΩΡΑ!!Και αφήνει να γίνεται οπαδός κάποιων που τον πείσανε οτι αυτοί είναι οι σωστοί και οι άλλοι να πάνε να πνιγούνε.Αν δεν συμφωνήσεις με τις απόψεις του ,γίνεσαι εχθρός ή στην καλύτερη περίπτωση αντιπαθής.Του διέφευγε απο το μυαλό ,οτι αν μπούνε κλέφτες στο σπίτι του θα φωνάξει ΒΟΗΘΕΙΑ.Και θα περιμένει έναν άνθρωπο να έρθει να τον σώσει .Έναν ΑΝΘΡΩΠΟ !!!!όχι έναν Αριστερό η έναν δεξιό ,ούτε έναν Ολυμπιακό ή έναν Παναθηναικό ούτε έναν άσπρο ή έναν μαύρο,ούτε έναν Χριστιανό ή έναν Μωαμεθανό.Έναν οποιονδήποτε άνθρωπο...