"Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, η δημοτική Αρχή της Πάτρας, διακατέχεται από ανησυχία μήπως χάσει το διεκδικούμενο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, δεδομένων των δημοσιονομικών προβλημάτων και των αποκρατικοποιήσεων' αναφέρει σε ερώτησή του προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, ο βουλευτής Νικος Νικολόπουλος.
"Ο Δήμαρχος Πατρέων προετοιμάζεται μάλιστα εν όψει σύσκεψης με τα κυβερνητικά στελέχη… όποτε γίνει, να προτείνει χρήσεις στους χερσαίους χώρους, ακόμα και να προσκομίσει…νομικό κείμενο που θα προτείνει τον τρόπο επιστροφής στο Δημόσιο, τμημάτων της λιμενικής ζώνης.
Σε αυτό το νομικό κείμενο που θα καταθέσει ο Δήμαρχος Πατρέων, το ζήτημα της επιστροφής του παραλιακού μετώπου στο ελληνικό δημόσιο, αντιμετωπίζεται με υπογραφή Υπουργού και Οργανισμού Λιμένος Πατρών χωρίς να απαιτείται νομική πράξη. Επίσης, ο κ. Δήμαρχος πρόκειται να ζητήσει στο παράρτημα της αναθεωρημένης σύμβασης, η οποία γίνεται αναγκαστικά λόγω του νέου λιμανιού, μεταξύ Υπουργείων και Ο.Λ.ΠΑ να περιγράφονται ως περιουσιακά στοιχεία προς χρήση στον Ο.Λ.ΠΑ, τα τμήματα που είχαν συμφωνηθεί τον προηγούμενο Μάρτιο κατά τη συνάντηση με την τέως Υπουργό Οικονομίας ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.
Η μέχρι πρότινος θέση της τέως Υπουργού και γενικότερα οι απόψεις της για το θαλάσσιο μέτωπο, είχαν χαρακτηριστεί ενθαρρυντικές και μάλιστα είχε προγραμματιστεί για κάποια Πέμπτη του Αυγούστου σύσκεψη, υπό τον Θεόδωρο Πάγκαλο με θέμα το λιμάνι της Πάτρας και το αίτημα του Δημάρχου Πατρέων για διαχωρισμό της λιμενικής από την παραλιακή ζώνη και τον επαναπροσδιορισμό των χρήσεων στα χερσαία τμήματα, η οποία όμως αναβλήθηκε λόγω φόρτου εργασίας της τέως Υπουργού, αλλά και του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου.
Αντιθέτως, από την ημέρα που η τέως Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη δεσμευόταν για απόδοση της παραλιακής στην Πάτρα μέχρι την αποστολή επιστολής της με την οποία ζητούσε…αιφνιδιαστικά μάστερ πλαν, μεσολάβησαν μήνες χωρίς καμία κυβερνητική πρωτοβουλία. Η Πάτρα περίμενε νομοθετικές πρωτοβουλίες και συγκρότηση φορέα εποπτείας της υπό απελευθέρωση περιοχής, και αντί αυτών ζητείται μάστερ πλαν που πάει να πει χρόνος χαμένος, αν όχι χρόνια.
Τα στελέχη της δημοτικής Αρχής, όσο και του Ο.Λ.ΠΑ συμφωνούν ότι πέραν των προφορικών δεσμεύσεων που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς, η πόλη δεν έχει αποκομίσει κάτι ουσιαστικό.
Όμως, το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας, φαίνεται ότι θα καθυστερήσει κι άλλο να βρει την τύχη του μετά τον ανασχηματισμό και την αλλαγή δεδομένων με την σύσταση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων. Διότι ενδέχεται να χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι να καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα οι αρμοδιότητες του νέου Υπουργείου.
Σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει ποιες είναι οι προθέσεις της για το λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια να προσδιοριστούν και οι διεκδικήσεις της πόλης.
Εξ άλλου, σε επιστολή προς τον Γιώργο Παπανδρέου η Διοικητική Επιτροπή καταθέτει την ανησυχία της για το γεγονός ότι καθυστερεί να υλοποιηθεί η προεκλογική του δέσμευση και ζητά να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την απόδοση των χερσαίων τμημάτων στον πατραϊκό λαό.
"Ο Δήμαρχος Πατρέων προετοιμάζεται μάλιστα εν όψει σύσκεψης με τα κυβερνητικά στελέχη… όποτε γίνει, να προτείνει χρήσεις στους χερσαίους χώρους, ακόμα και να προσκομίσει…νομικό κείμενο που θα προτείνει τον τρόπο επιστροφής στο Δημόσιο, τμημάτων της λιμενικής ζώνης.
Σε αυτό το νομικό κείμενο που θα καταθέσει ο Δήμαρχος Πατρέων, το ζήτημα της επιστροφής του παραλιακού μετώπου στο ελληνικό δημόσιο, αντιμετωπίζεται με υπογραφή Υπουργού και Οργανισμού Λιμένος Πατρών χωρίς να απαιτείται νομική πράξη. Επίσης, ο κ. Δήμαρχος πρόκειται να ζητήσει στο παράρτημα της αναθεωρημένης σύμβασης, η οποία γίνεται αναγκαστικά λόγω του νέου λιμανιού, μεταξύ Υπουργείων και Ο.Λ.ΠΑ να περιγράφονται ως περιουσιακά στοιχεία προς χρήση στον Ο.Λ.ΠΑ, τα τμήματα που είχαν συμφωνηθεί τον προηγούμενο Μάρτιο κατά τη συνάντηση με την τέως Υπουργό Οικονομίας ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.
Η μέχρι πρότινος θέση της τέως Υπουργού και γενικότερα οι απόψεις της για το θαλάσσιο μέτωπο, είχαν χαρακτηριστεί ενθαρρυντικές και μάλιστα είχε προγραμματιστεί για κάποια Πέμπτη του Αυγούστου σύσκεψη, υπό τον Θεόδωρο Πάγκαλο με θέμα το λιμάνι της Πάτρας και το αίτημα του Δημάρχου Πατρέων για διαχωρισμό της λιμενικής από την παραλιακή ζώνη και τον επαναπροσδιορισμό των χρήσεων στα χερσαία τμήματα, η οποία όμως αναβλήθηκε λόγω φόρτου εργασίας της τέως Υπουργού, αλλά και του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου.
Αντιθέτως, από την ημέρα που η τέως Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη δεσμευόταν για απόδοση της παραλιακής στην Πάτρα μέχρι την αποστολή επιστολής της με την οποία ζητούσε…αιφνιδιαστικά μάστερ πλαν, μεσολάβησαν μήνες χωρίς καμία κυβερνητική πρωτοβουλία. Η Πάτρα περίμενε νομοθετικές πρωτοβουλίες και συγκρότηση φορέα εποπτείας της υπό απελευθέρωση περιοχής, και αντί αυτών ζητείται μάστερ πλαν που πάει να πει χρόνος χαμένος, αν όχι χρόνια.
Τα στελέχη της δημοτικής Αρχής, όσο και του Ο.Λ.ΠΑ συμφωνούν ότι πέραν των προφορικών δεσμεύσεων που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς, η πόλη δεν έχει αποκομίσει κάτι ουσιαστικό.
Όμως, το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας, φαίνεται ότι θα καθυστερήσει κι άλλο να βρει την τύχη του μετά τον ανασχηματισμό και την αλλαγή δεδομένων με την σύσταση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων. Διότι ενδέχεται να χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι να καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα οι αρμοδιότητες του νέου Υπουργείου.
Σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει ποιες είναι οι προθέσεις της για το λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια να προσδιοριστούν και οι διεκδικήσεις της πόλης.
Εξ άλλου, σε επιστολή προς τον Γιώργο Παπανδρέου η Διοικητική Επιτροπή καταθέτει την ανησυχία της για το γεγονός ότι καθυστερεί να υλοποιηθεί η προεκλογική του δέσμευση και ζητά να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την απόδοση των χερσαίων τμημάτων στον πατραϊκό λαό.