ΕΡΓΟΣΕ: Το 2016 Πάτρα - Αθήνα σε 1 ώρα και 40 λεπτά(;)

Το 2016 η διαδρομή Πάτρα-Αθήνα με συρμό Intercity θα γίνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά". Αυτή τη διαβεβαίωση έδωσε, μιλώντας την Τρίτη στη ραδιοφωνική εκπομπή του Αργύρη Δεμερτζή, στο Flash 96, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Γιάννης Πετρόπουλος.




Ο κ. Πετρόπουλος, αν και παραδέχτηκε ότι όντως παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις, που οφείλονται, όπως εξήγησε, αφενός στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και το κόστος, αφετέρου στον εντοπισμό αρχαιολογικών ευρημάτων, αλλά και στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έδωσε μια αρκετά αισιόδοξη νότα για την ολοκλήρωση του σημαντικότατου αυτού για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής έργου. Εκείνο που απομένει, φυσικά, είναι η δική του αισιοδοξία να... διασταυρωθεί με την πραγματικότητα, κάτι για το οποίο πολλοί διατηρούν ισχυρές αμφιβολίες, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι διανύουμε μια περίοδο αιματηρών περικοπών πάσης φύσεως δαπανών, χωρίς να εξαιρούνται, βέβαια, κι αυτές που αφορούν τα μεγάλα δημόσια έργα.



Πολλά τα ανοιχτά "μέτωπα"



Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Πετρόπουλος, ο "εγκέφαλος" του συγκεκριμένου άξονα θα είναι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, ενώ ήδη έχει ολοκληρωθεί με ηλεκτρική λειτουργία το τμήμα από το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" μέχρι το Κιάτο.



Ωστόσο, πολλά είναι τα... μέτωπα που παραμένουν ανοιχτά στο κομμάτι από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα. Έτσι, το τμήμα Ρίου-Πάτρας δεν έχει ενταχθεί, δυστυχώς, όπως είπε, στο ΕΣΠΑ και βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες. Εντούτοις, ανέφερε ότι εντός του 2011 θα ξεκινήσουν κι εκεί εργασίες, όπως και στο τμήμα Ροδοδάφνης-Ρίου, μήκους 28 χιλιομέτρων, με συνολικό εκτιμώμενο κόστος 531 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων γύρω στα 100 εκατ. προορίζονται για απαλλοτριώσεις.



Πρόσθεσε ακόμη ότι το τμήμα από Κιάτο μέχρι Ξυλόκαστρο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2014, από Ξυλόκαστρο μέχρι Ακράτα ως το τέλος του 2014, από Ακράτα μέχρι Διακοφτό ως το τέλος του 2015 και από Διακοφτό μέχρι Αίγιο ως το τέλος του 2016. Ανέφερε, μάλιστα, ότι είναι έτοιμο για δημοπράτηση εντός του α΄ εξαμήνου του 2011 κομμάτι έξι χιλιομέτρων στον Ελαιώνα.



Ερωτηθείς δε συνολικά για την πρόοδο των εργασιών στο συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα, υποστήριξε ότι αυτή βρίσκεται στο 70% του όλου έργου.



Αμοιβαία αποδεκτή λύση με Ολυμπία Οδό



Ο κ. Πετρόπουλος κλήθηκε να δώσει απαντήσεις και για τις αρκετά... περίπλοκες σχέσεις με την Ολυμπία Οδό κι έκανε λόγο για σημεία αλληλοεμπλοκής σιδηροδρομικών και οδικών έργων στις βόρειες ακτές της Πελοποννήσου. Πάντως, δήλωσε πως ευελπιστεί ότι η ΕΡΓΟΣΕ αφενός και η κοινοπραξία που κατασκευάζει το οδικό δίκτυο αφετέρου, θα έχουν καταλήξει σε αμοιβαία αποδεκτή λύση, κατά το αμέσως επόμενο διάστημα, η οποία θα απεμπλέξει και τα δύο έργα, και το οδικό και το σιδηροδρομικό, που τα χαρακτήρισε ως εξίσου μεγάλης σημασίας και αλληλοσυμπληρούμενα.



Έντονες επιφυλάξεις



Στο σημείο αυτό αξίζει, ωστόσο, να αναφερθεί μία σοβαρή παράμετρος, που ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την υλοποίηση του όλου εγχειρήματος και την οποία αναδεικνύουν συνδικαλιστικά στελέχη του ΟΣΕ από την Πελοπόννησο, που έχουν και πρόσφατα προειδοποιήσει ότι, αν μπει λουκέτο στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα, που ασχολείται με τη συντήρηση του σιδηροδρομικού υλικού σε ολόκληρο το δίκτυο της Πελοποννήσου, τότε προκύπτει το ερώτημα τι θα απογίνει με αυτό τον τομέα.



Τέλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, στο πλαίσιο της ίδιας ραδιοφωνικής εκπομπής, δεν παρέλειψε να σχολιάσει και το ζήτημα των δολιοφθορών, καθ' όλο το μήκος του δικτύου, που έχει εξελιχθεί σε δυνατό "πονοκέφαλο", καθώς διάφοροι επιτήδειοι επανειλημμένα αφαιρούν υλικό, προκειμένου να το πουλήσουν, αφού ο χαλκός θεωρείται είδος αρκετά μεγάλης αξίας. Πάντως, όπως είπε, τους τελευταίους μήνες έχει γίνει συντονισμένη επιχείρηση από πλευράς της ΕΛ.ΑΣ., με αποτέλεσμα να έχουν συλληφθεί επανειλημμένα οι δράστες τέτοιων ενεργειών.