ΕΛΠΙΖΟΥΝ ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ... ΛΑΜΠΑΔΕΣ

Ρεπορτάζ : Μαρία Βασιλείου

(από ΤΑ ΝΕΑ)

Σε πτωτική πορεία βρίσκεται η αγορά των παιχνιδιών. Μεγάλοι παίχτες του κλάδου εκτιµούν ότι η µείωση των πωλήσεων κατά το τρέχον έτος κινείται γύρω στο 10%, τάση, που αναµένουν ότι θα διατηρηθεί την πασχαλινή περίοδο. Η κατάσταση...

είναι ακόµη δυσκολότερη για τουςµικρότερους παίχτες,καθώς ηψαλίδα µεταξύ µεγάλων και µικρώνδιευρύνεται συνεχώς. Οι µεµονωµένοι παίχτες της αγοράς βλέπουν την πτώση στον τζίροτους να φτάνει ακόµη και µέχρι 30%.


Αλλωστε,κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου της λιανικής πώλησης παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης είναι η αυξανόµενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και µεγάλες αλυσίδες, µε αποτέλεσµα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθµού των παραδοσιακών σηµείων πώλησης. Πρόκειται για τάση που έχει ενισχυθεί τα δύο τελευταία χρόνια λόγω τηςκρίσης, η οποία έχει επηρεάσει αρνητικά τον κλάδο µε αποτέλεσµα την προσφυγή στο άρθρο 99 στις αρχές του έτους της αλυσίδας Κου-Κου, η οποία εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Αλλωστε, οι µεγάλες αλυσίδες επιδεικνύουν µεγαλύτερες αντοχές λόγω της διεύρυνσης των δραστηριοτήτων τους, καθώς οι καταναλωτές µπορούν να βρουν σε αυτές από είδη βρεφανάπτυξης, εποχιακά, ρούχα για παιδιά µέχρισχολικά καιείδη γιατο σπίτι, που αντιστοιχούν πλέον σε πάνω από το 45% του τζίρου τους. ∆ΙΟΡΘΩΣΗ. «Η αγορά έχει διορθώσει τονέντονα πτωτικό ρυθµό που καταγράφηκετον περασµένο ∆εκέµβριο,και κινείται πλέονσε ελεγχόµενα πτωτικούς ρυθµούς», επισηµαίνει ο κ. Απόστολος Βακάκης, διευθύνων σύµβουλοςτης αλυσίδας Jumbo. «Η αγορά θα παραµείνει πτωτικήκαι τοΠάσχα, αλλά η πτώση θα κινηθεί σε χαµηλότερα επίπεδααπό αυτά του ∆εκεµβρίου».



Η τάση ευνοεί τις επιχειρήσεις που διατηρούν τις τιµές σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Οπως επισηµαίνουν παράγοντες του κλάδου, το κριτήριο της τιµής παίζεισηµαντικό ρόλο στιςεπιλογές τωναγοραστών, ιδίως στην παρούσα συγκυρία, καθώς η ψυχολογία του κόσµου δεν ευνοεί την κατανάλωση. Ετσι, σύµφωναµε πληροφορίες οι τιµέςστα περισσότερα πασχαλινά είδη µεκύριο πρωταγωνιστή τη λαµπάδα κινούνται στα περυσινά επίπεδα, καθώς οι εταιρείες απορροφούν το επιπλέον κόστος από τον ΦΠΑ, εξέλιξη που αναµένεται να επηρεάσει αρνητικά την κερδοφορία τους, αλλά θα διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τον τζίρο που πραγµατοποιείται το Πάσχα και αντιστοιχεί γύρω στο10% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων. Αυτές ανέρχονται γύρω στα 350 εκατ. ευρώ. Πάντως, όπως δηλώνουν στελέχη του κλάδου, σηµαντικό ρόλο για τις πωλήσεις των πασχαλινών παίζει η συµπεριφορά των νονών και εκτιµούν ότι «δύσκολα θα στερήσουν από τα βαπτιστήρια τους τη λαµπάδα». Μάλιστα, παραδοσιακάη πασχαλινή λαµπάδα συνδυάζεται µε παιχνίδι. Εξ ου και υπάρχουν ειδικά πακέτα που συνδυάζουν λαµπάδα και παιχνίδι.



Οπως λένε στελέχη της αγοράς, οι τιµές στα περισσότερα από τα πακέτααυτά κυνούνται σε προσιτές τιµές. Ο συνδυασµός λαµπάδαςµε παιχνίδια, όπως είναι η Patty λαµπάδα ή η Winx λαµπάδα, φτάνουν έως 40 ευρώ. Λίγο υψηλότερα, στα50 ευρώ, βρίσκονται οι τιµές στα πακέτα λαµπάδας και παιχνιδιού από τον χώρο τωνηλεκτρονικών,όπως είναι η λαµπάδα I-Sports κονσόλα. Ενώ η τιµή µιας στολισµένης λαµπάδας αρχίζει από περίπου 3 ευρώ και φτάνει στα 15 ευρώ.